16 Kasım 2019 Cumartesi

Kanalizasyon İnşaatı Özel Şartname Örneği


ÖZEL ŞARTNAME



1) Tesis inşaatı kapsamında bulunan; parsel bacalarının yerleri ve çıkış akar kotları, imalat sırasında mahallindeki fiili durum esas alınarak belirlenecektir.
2) Muayene bacaları;
a) Ham arazide yapılacak olan kanalizasyon hatlarına ait muayene bacalarının kapak üst kotları zemin kotundan 50 cm yukarıda yapılacaktır.
b) Muayene bacası imalatlarında, gerekmesi halinde en fazla 1 adet boyun bileziği elemanı kullanılacaktır.
3) İşin bünyesinde kullanılacak hiçbir malzemeye ihzarat bedeli ödenmeyecektir. Ancak Birim fiyat tarifinde belirtilmiş olması şartıyla ihzarat bedeli ödenecektir.
4) Söz konusu tesis inşaatının yapımı sırasında her tür hendek veya temel kazısından çıkan kazı artığı malzeme kesinlikle hendek kenarına ve yol gövdesine bırakılmayacak olup İskenderun yolu 18. Km Arpahan Mevkii Serinyol / Antakya adresinde bulunan kesin depolama sahasına nakledilecek ve bu iş için herhangi bir bedel talep edilmeyecektir.
5) Söz konusu tesis inşaatına ait her türlü imalatta kullanılacak malzemelerin (tuvenan kum-çakıl, stabilize, granülometrik kum-çakıl, kırmataş, taş, v.s.)  temini için İdare tarafından ocak yeri gösterilmeyecek ve bu hususlarla ilgili olarak yüklenici herhangi bir talepte bulunmayacaktır.
Yüklenici, inşaat bünyesinde kullanacağı ve idarece uygun görülecek ilgili standartlara uygun nitelikteki her türlü malzemeleri temin edeceği yeri dikkate alarak teklifini verecektir
6) Tesis inşaatının yapımı için gerekli olacak şantiye binası, boru fabrikası, malzeme ve araç için gerekli depo ve ambarlar ile işçi barakaları gibi kendi ihtiyacı olacak tesisler için kullanacağı yerleri, yüklenici herhangi bir bedel talep etmeksizin kendisi temin edilecektir.
7) Tesis inşaatında tatbikat aşamasında, zorunlu değişikliklerden dolayı kesin projede yapılacak her türlü proje tadilatı veya kesin projenin yapılmasından işin yapımına kadar geçen sürede zemin kotlarında meydana gelmesi muhtemel bir kot değişikliklerinden dolayı yükleniciye her hangi bir imalat veya proje bedel farkı ödenmeyecektir.
8) Söz konusu tesis inşaatında, gerekmesi halinde idare tarafından yükleniciden istenilecek her türlü araştırma, laboratuvar, deney, test ve analizlerinin yaptırılması v.b. ilgili işler için, yükleniciye herhangi bir bedel ödenmeyecektir.
9) İdare her türlü malzemenin ve imalatın TSE, İSO ve Teknik Şartnamesine uygunluğunu belirlemek için her türlü deney ve laboratuvar araştırması yaptırabilir. Bu itibarla, yüklenici firma kanalizasyon inşaatında kullanacağı her türlü boru ( Çelik, HDPE boru ve Beton boru ), özel parçaları ile muayene bacası gövde ve taban elemanlarını satın alacağı fabrikada HATSU Genel Müdürlüğü teknik elemanlarınca ilgili standartlara göre yapılacak test ve deneylerden sonra inşaat mahalline getirecektir.           
10) Uygulamada; onaylı Kesin Projesinde veya ihaleye esas metraj cetvelinde veya mahal listesinde yer alan miktarlar dikkate alınarak, ihaleye esas birim fiyat tariflerinde bulunan her tür iksalara ait imalatlar ilgili iş kalemleri tariflerine göre yapılacaktır.
11) “Kanalizasyon İnşaatına ait özel ve teknik şartname” madde.6 ‘daki fabrika kurma süresi 4 aydır.
12) Tesis inşaatı kapsamında ; muayene bacaları taban elemanları “TP 10/20 D Ø 200- Ø 600 mm. Beton Boru Mecralarında Uygulanacak Muayene Bacası Taban ve Gövde Elemanları tip projesi”ne göre ,diğer gövde elemanları ise “KNL-TİP-27-A  D=1,00 m. ve D=1,20 m. iç  çapında ,entegre contalı , muayene bacası gövde elemanları  tip projesi”ne göre yapılacaktır.
13) KAMERA MONTE EDİLMİŞ (CCTV’Lİ) GÖRÜNTÜLEME ARACI ÖZEL ŞARTNAMESİ
Bir araçta üç adet kamera olacaktır. Bunların bir tanesi satalit kamera donanımlı olacaktır.
·   Tedarik edilen araç –taşımalı CCTV ana hat inceleme sistemi ,Ø200 ile Ø2000 mm çapındaki kanalları incelemek üzere iş aracı üzerine monte edilmiş olan tanımlanmış kanal görüntüleme sistemi olmalıdır. 360˚ dönen başlıklı kademesiz olacak.
·   Kamera düz çekim yapabilen sistem olmalı , yani saatin hangi yönünde olursa olsun düzgün görüntü vermelidir.
·   Satalit kamerada rabıta giren kalem kameranın önüne monte edilen 10 bar hidrolik su basıncı ile çalışan bir kafa bulunacak ve kafa ile rabıt borusu hem görüntülenip hem de temizlenecektir.
·   Kablo uzunluğu 400 m. eksiksiz olacak.
·   Sistem kanal içerisinde kanalın düzgün görüntüsünü verebilecek uygun bir hızda gidebilen hareketli bir kamera ile teçhiz edilmiş olmalıdır. Kamera tarafından alınan mevcut durumu gösteren tüm görüntüler aracın içerisine monte edilmiş olan monitörden görünebilmelidir. Ayrıca aracın arkasına monte edilecek bir monitörden de operatörün izlenmesine imkan verilmelidir. Aracın içerisinde üç monitör donanımlı olmalıdır.
·   Sistem simültane olarak alınan görüntünün kaydını yapabilmeli ve veri kayıtlarını saklayabilmelidir.
·   Tedarik edilen araç ekipman kanalizasyonun içindeki ,defarmasyon, çatlama ve diğer kusurlar gibi , şartları tespit edebilecek hassasiyete sahip olmalıdır.,
·   Sistem data değerlendirme ve inceleme raporları ve grafikleri DVD’ye kayıt yapabilme imkanına sahip olabilmelidir.
  
14) Görüntülenecek kanalizasyon hattındaki debi kameranın görüntü almasına engel teşkil ediyorsa       kanalizasyon hattı bir önceki muayene bacasından Tıkama Yastığı ile tıkanması ve Dalgıç Pompa ile atıksu bir sonraki muayene bacasına By-pass yapılması için gerekli her türlü malzeme, ekipman, ekipmanın çalışmasına ihtiyaç duyulan enerji kaynağı bedeli dahildir.
15) Her ara hakediş zamanında, hakedişe girecek imalatları kapsayan sayısal işletme planı ve kanalizasyon hatlarının kamera görüntüleri idareye teslim edilecektir.
16) Beton/Betonarme kanalizasyon hatları ve terfi hatlarının yapımında beton gömlek içerisinde dere geçişi ve askıda köprü geçişi yapılması ile ilgili ayrıca bir ödeme yapılmayacak ve yüklenici tarafından yeni birim fiyat oluşturulması talep edilmeyecektir.
18) Kanalizasyon projesinde yer alan bütün muayene bacaları, parsel bacaları ile “C” bağlantı parçaları, şebeke, toplayıcı ve kollektör hatları, dere geçiş yerleri, deşarj noktasının konumlarının Beldenin mevcut harita ve/veya imar planı koordinat sistemine göre belirlenmesi ve bu amaçla yer kontrol noktalarının tesisi ile koordinat ölçü, hesap ve röperinin yapılması, Yapı denetim görevlisince belirlenecek noktalarda Röper Krokilerinin çıkarılması ve hat üzerindeki noktaların imalat sırasında ara mesafe ölçüsüne bağlı küçük nokta hesabıyla veya elektronik alet ve GPS ile konumlarını belirlenecektir.
      Arazi ölçümleri ile İşletmeye yönelik proje bilgilerinin ilave edilmesi ve çizim işleri ile sözleşme eki İller Bankası    “ Sayısal İşletme Projeleri Özel Teknik Şartnamesi” esaslarına uygun olarak “Sayısal İşletme Projesi” yapılacak, İdarenin tasdik için öngördüğü değişiklerin yapılacak ve istediği miktarda çoğaltılacaktır. Sayısal İşletme Projelerinin hazırlanması ile ilgili ilaveten bir ücret talep edilmeyecektir.
19) İller Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğünün 06.12.2012 tarih ve 15 Nolu Genelgesinin 4 sayfalık teknik şartname ve eklerine göre yaptırılacak olan yapı tanıtım tabelasının örneği Hatsu Genel Müdürlüğü tarafından verilecek olup Yapı Tanıtım Tabelasının hazırlanması, montajı, demontajı ile tabeladan kaynaklanacak muhtemel mali yükümlülükler (vergi, harç vs.) yüklenici tarafından karşılanacaktır. Yüklenici iş tabelasını işin geçici kabulünün yapılıp tutanaklarının İdare tarafından tasdik edilmesine kadar sağlam şekilde muhafaza etmek zorundadır.
20) Terfi hatlarının köprüden askıda geçişlerinde köprünün başına ve sonuna betondan tespit kütleleri yapılacaktır.

15 Kasım 2019 Cuma

İLLER BANKASININ SAYISAL İŞLETME PROJELERİ ÖZEL TEKNİK ŞARTNAMESİ





İLLER BANKASI A.Ş. A.Ş.
YATIRIM KOORDİNASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI

SAYISAL İŞLETME PROJELERİ ÖZEL TEKNİK ŞARTNAMESİ



İçmesuyu  ve kanalizasyon  tesisleri  ile  ilgili olarak  “İçmesuyu  işletme  Planlarına
Esas   Sayısal  Harita   İşleri   Özel   Teknik   Şartnamesi “   ile    “ Kanalizasyon Işletme
Planlarına  Esas  Sayısal  Harita  İşler i Özel  Teknik  Şartnamesi  “,   İLLER  BANKASI
Genel  Müdürlüğü Yönetim Kurulunun  27.11.2002 tarih ve 31/ 505 sayılı Kararı  ile  uygun
görülerek uygulamaya konulmuştur.
15  Temmuz  2005 tarih ve 25876 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe   giren 2005/ 9070 karar sayılı “Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği” hükümleri uyarınca, yukarıdaki İçmesuyu ve Kanalizasyon  “ İşletme Planlarına Esas Sayısal Harita İşleri Özel Teknik Şartnameleri “uygulamadan  ka1drılmış     ve  yeni  yönetmeliğe  uygun  olarak  “Sayısal  İşletme  Projeleri Özel Teknik Şartnamesi “ adıyla birleştirilerek yeniden düzenlenmiş olup,
4734 sayılı  Kamu  İhale  Kanununun  Şartnamelerle  ilgili  12. Maddesinde  idarelere verilen yetkiye istinaden bu kanun uyarınca yapılacak ihale yapım işlerinde kullanılmak uzere söz konusu Sayısal İşletme Projeleri Özel Teknik Şartnamesi’nin İLLER BANKASI  Genel  Müdürlüğü  Yönetim  Kurulunun 15 /  02  /  2006 tarih  ve  6  /  71
sayılı Kararı ile uygulamaya konulması uygun görülmüştür
 


SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 2  / 7

İLLER BANKASI
İÇMESUYU,    KANALİZASYON ,    KATODİK KORUMA    ve
TOPRAKALTI    ENERJİ    NAKİL     HATTI   TESİSLERİNİN
SAYISAL İŞLETME PROJELERİ DÜZENLENMESİNE AİT
ÖZEL TEKNİK ŞARTNAMESİ
1-KAPSAM:
Bu Teknik Şartname;   İçmesuyu, Kanalizasyon,  Katodik Koruma ve Toprakaltı Enerji Nakil Hattı tesislerine ait SAYISAL İŞLETME projelerinin oluşturulması için yürürlükteki B.Ö.H.H.B.Ü. Yönetmeliği (Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği ) ile İller  Bankası  Harita  Özel  Teknik  Şartnamelerine  uygun olarak  yapılacak tüm harita çalışmalarında ( Tesis, Ölçü, Hesap ve Çizim işlerinde )  kullanılacaktır.
II- SAYISAL İŞLETME PROJELERİNİN DÜZENLENMESİ:
Sayısal işletme projelerinin yapımına yönelik olan işlemler, iki aşamalı olarak ele alınmıştır.
l- Öncelikle işletme projesine altlık oluşturacak sayısal harita işlerinin yerine getirilmesi  hususu olup bu doğrultuda;
a) Mevcut harita ve imar planlarının sayısal olarak yapılmış olması ve/veya klasik yöntemle üretilmiş ilgili haritaların bilgisayardan taratılarak (scan edilerek ) manyetik ortama aktarılması ve sayısallaştırılması durumunda, başlangıç noktasının teyit edilmesine yönelik ölçümler ile projedeki inşaat aşamasında ortaya çıkabilecek tadilatları içeren koordinat ölçümlerinin yapılması,
b) Sayısal mevcut harita ve imar planı olmayan işlerde ve tüm ölçüm       işlerinde, işin yapılmasında uyulacak esaslarla ilgili III. Kısım ve devamındaki hususlara göre işe başlanılarak koordinat ölçümlerinin yapılması,
2- İşin sonunda koordinat ölçümleriyle elde edilen verilerin bilgisayar ortamında birleştirilmesi ve üzerine projeye ait bilgilerinin girilmesi ile İŞLETME PROJESİNİN TANZİM edilmesi öngörülmüştür.
III- İŞİN YAPILMASINDA UYULACAK ESASLAR:
A - SAYISAL HARİTA YAPIM İSLERİ
A.1 GENEL:
a-) B.Ö.H.H.B.Ü. Yönetmeliğinin 99. maddesi gereğince haritaların ve / veya noktaların mükerrerliğini önlemek amacıyla TKGM.    (Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü ) ile bağlantı kurularak, NIRENGI BAŞLANGIÇ NOKTASI NUMARALARI        TEMİN EDİLECEKTİR.
b-) Yukarıda adı belirtilen tesislere ait SAYISAL İŞLETME projelerinin sayısal ortamda oluşturulması için yapılacak tüm harita çalışmalarında  15 / 07 / 2005 tarih ve   25876 sayı ile resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2005/ 9070 karar sayılı Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği “ ile İller Bankası      Harita Özel Teknik Şartname hükümlerine uyulacaktır.

 

SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 3 / 7
c-) İşletme projelerine altlık olarak yapılacak tüm haritalar (mevcut haritalar dahil ) ITRF 96 sistemine göre TUTGA noktalarına bağlı olarak üretilecektir,
Dönüşümün sağlanması için. ED50, Kadastro veya mevcut sistemin ortak       noktaları ölçülür. ( en az 4’er nokta-adet,)

d-) Bu hizmet, yüklenici firmanın kadrolu veya taahhütname ile işin başında bulunduracağını ve kesin hesabın ibrasına kadar bu işin Teknik sorumluluğunu üstleneceğini belirttiği bir Harita Mühendisi tarafından yürütülür.
e-) SAYISAL İŞLETME projelerinin yapımına altlık teşkil edecek tüm harita Mühendislik hizmetlerinin kontrolü ve onaylanmasında İller Bankası Bölge Müdürlükleri yetkilidir.
f-) Yapılan  tüm  bu  işlerin idare tarafından tetkiki, kontrolü ve vize işlemleri,       ilgili Şube Müdürlüğünce görevlendirilecek Harita Mühendisi ile işin Yapı Denetim Görevlisi tarafından yapıldıktan sonra,
Bölge Müdürlüğünce onaylanacaktır.

g-) İşletme projesi yapımı amacıyla, B.Ö.H.H.B.Ü.Y. uyarınca yeniden üretilen haritalar var ise, sadece harita olarak Bölge Müdürlüklerince kontrol ve vize         edildikten sonra tasdik edilmek ve anılan yönetmeliğin Md. 100/c bendi gereğince sayısal ortamda arşivlenmek üzere 1 tk. CD içerisinde Harita Dairesi Başkanlığına teslim edilecektir.
A.2 - YATAY KONTROL NOKTALARI
1-Nirengi:
a-) Proje alanını kapsayacak şekilde TUTGA noktalarına bağlı olarak C1, C2,          C3 noktaları tesis edilecektir.
b-) Hazırlanan nirengı istikşaf kanavası Harita Mühendisi ile işin Yapı Denetim Görevlisi tarafından tetkik ve vize edilerek, ilgili Bölge Müdürlüklerince onaylanacaktır.
c-) Nirengi noktalarının ölçüsünde, çift frekanslı GPS alıcıları veya açı ölçme doğruluğu 2˚˚ , kenar ölçme doğruluğu, ± 3 mm ± 2 ppm veya daha üstün nitelikli olan kayıt üniteli Elektronik Ölçü Aletleri (Totalstation) kullanılacaktır.
2- Poligon:
a-) Çalışma bölgesinde proje kapsamındaki tüm detay noktalarının ölçülmesine   olanak verecek şekilde, dayalı poligon ağı oluşturularak kanava hazırlanacaktır.
b-) Poligon noktalarının ölçüsünde. GPS alıcıları veya açı ölçme doğruluğu l0˚˚    kenar ölçme doğruluğu, ± 3 mm ±2 ppm veya daha iyi olan kayıt uniteli Elektronik          Ölçü Aletleri (Total station) kullanılacaktır.
A.3 - DÜŞEY KONTROL NOKTALARI
1- İçmesuyu, Kanalizasyon, Katodik Koruma ve Toprakaltı Enerji Nakli Hattı tesislerinde:
 

SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 4 / 7


a) Noktaların kotunun belirlenebilmesi için TUTGA 99 noktalarından GPS veya sayısal nivelmanla kot taşınarak, Helmert ortometrik yükseklik değerleri      hesaplanacaktır. Gerektiğinde bu noktalara bağlı olarak proje alanını kapsayacak şekilde sıklaştırma yapılacaktır.
b) Şebeke için oluşturulan nivelman ağı dışında kalan kısımlardan, Terfi ve İsale Hatları, Toprakaltı Enerji Nakil Hattı ve Katodik Koruma Hatlarında; mevcut nivelman ağının iki noktasından kot alınarak nirengi ve poligon noktalarına geometrik nivelman,              veya GPS yöntemiyle kot verilebilir,
c) Nirengi ve poligon noktalarının kotları proje aşamasında oluşturulan           nivelman ağındaki Rs’lerden yararlanılarak belirlenecektir.
d-) Nivelman ölçüleri 1 mm/km. duyarlıklı klasik veya digital nivelman aletleriyle yapılacaktır.
A - DETAY NOKTALARI
1-) İÇMESUYU tesislerinde:
a) İçmesuyu İsale ve terfi hatları:
- Terfi merkezleri, Klor binaları. Depolar, Kaptaj ve toplama odaları gibi büyük    ebatlı sanat yapılarının köşe noktasında,
- Bu sanat yapıları ile Pınar Kaptaj, Maslak, Vantuz, Tahliye, Boru Hattı Ayırım Noktaları (branşman), Tahliye Ayağı gibi ünitelerde boru giriş-çıkışı  yapılan   noktalarında,
- Tüm boru hatlarında, arazinin durumu da dikkate alınarak projedeki nokta no          ve kod’u olarak belirtilen kazık no’larında ve/veya maksimum 60 m. de bir noktada,
- Projedeki (S) dirsek noktalarında, ayrıca dirsek (S) konulmadan boru                     esnetilerek dönüş yapılmış ise boru hattı belli olacak şekilde (tasdikli proje veya            ferşiyat       ataşmanındaki ad ve numaralarıyla belirtilen) noktalarında bir adet olmak üzere,
koordinat ölçümü yapılacaktır.

b) İçmesuyu şebeke hatları;
- Vana, Dirsek, yangın Musluğu, şebeke tahliye vanası, kör tapalar ile dirsek (S) konulmadan boru esnetilerek dönüş yapılmış ise boru hattı belli olacak sıklıkta ölçüler yapılacaktır.
- Şayet düğüm noktasına bitişik vana, dirsek özel parça vb. bulunuyorsa sadece düğüm noktası ölçülecektir. İmalatı yapılan hatlar kapatılmadan önce ölçülmesi gereken unsurlar poligonlara dayalı kutupsal yöntemle ölçülerek koordinatlandırılacaktır.
2-) KANALİZASYON tesislerinde:
a) Kollektör - terfi ve şebeke hatları:
Kanalizasyon hatlarının yapımında bütün Muayene bacaları, Parsel bacaları,       Vantuz ve Tahliye yerleri, Sifon yapıları ve Dere geçiş yerleri, terfi merkezlerinin giriş     çıkış noktaları, Vana odası, Izgara, Kum tutucu, Fosseptik gibi yapılarrının giriş çıkış noktaları ve köşe noktaları ile terfi hattı ve basınçlı hat üzerinde maksimum 60 m’de bir kazık noktaları, poligonlara dayalı olarak kutupsal yöntemle ölçülecektir.
 

SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 5 / 7
b) Kanalizasyon tesisi (C ) parçalarının koordinatları, alınan rölöve ölçüsüne göre   yan nokta hesabıyla belirlenecektir.
3-) KATODİK KORUMA tesislerinde:
Katodik koruma tesisi yapımı gerektiren çelik boru ile teşkil olunan isale - terfi             -kollektör ve şebeke hatlarında yapılan katodik koruma hattının başlangıç noktası, ölçü  kutusu ile hat üzerinde yer alan anotların bulunduğu noktalarda ve/veya maksimum       60 m. de bir noktada, koordinat ölçümü yapılacaktır.
4-) Toprakaltı ENERJİ NAKİL HATTI tesislerinde:
Yerüstü elektrik direği dışında, toprakaltından yapılan Enerji Nakil Hatlarının      bakım işletme yönünden kullanılabilmesi için hattın başlangıç - birim noktaları, kazık     no’ları ve (S) dirsek noktalarında ve/veya maksimum 60 m. de bir noktada, koordinat   ölçümü yapılacaktır.
A.5 - KOORDİNAT ÖLÇÜMLERİ:
a) Yukarıda isale, terfi ve şebeke hatlarında tanımlanan tesislere ait yapılacak    ölçüler, köşeleri ölçülebilecek yapıların köşelerinden, diğer tesislerin merkezlerinden, hat üzerindeki ölçüler boru ekseni üzerinden yapılacaktır.
b) Yapılacak kontrollarda detay noktalarının konum doğruluğu ± 15 cm’yi geçmeyecektir.
c) Tüm yatay ve düşey kontrol noktalarınm röperlerı B.Ö.H.H.B.Ü.          Yonetmeliğine uygun olarak yapılır Ayrıca şebekelerdekı düğüm noktası, yangın       musluğu, şebeke tahliye vanaları, dirsekler ile anot noktaları vb. yerlere ait RÖPER KROKİLERİ işin Yapı Denetim Görevlisince gerek görülmesi halinde yapılacaktır,
d) Düzenlenen röper ölçü krokileri, sorumlu Harita Muhendisi ile işin Yapı Denetim Görevlisi tarafından imzalanacaktır,
e) Koordinat ölçümlerinin doğruluğu, Harita Mühendisi ve işin Yapı Denetim Görevlisi tarafından onaylanmadan hatlar kapatılmayacaktır.
B – SAYISAL  İSLETME   PROJESİ  ÇİZİM   İSLERİ :
1- Mevcut harita ve imar planlarının klasik yöntemle üretilmiş olması durumunda   tüm paftalar ve dokümanlar bilgisayar ortamında tarayıcı ile taratılarak ( scan edilerek) manyetik ortama aktarılacak ve scan edilen paftalar en az dört noktadan sayısallaştırılacaktır.
2- Tüm yatay ve düşey kontrol noktaları yardımı ile ölçülen isale - terfi -          kollektör hatları, katodik koruma, Toprakaltı Enerji nakıl hattı, içmesuyu ile         kanalizasyon şebekelerindeki detay noktaları ve bu noktaları birleştiren hatlar mevcut      harita ve imar planları üzerine ilave edilerek bilgisayar ortamında birleştirilecektir.
3- Proje Ayrıntı Bilgileri:
- İşletme projeleri genelde 1 / 1000 ölçeğinde ozalite aktarılacak, ancak büyük    alanları kapsayan şebekelerde, 1 / 2000 ölçeğinde ozalite aktarılarak verilebilecektir.
- Ölçüm yapılan ve Projede yer alan BİRİM ÜNİTELERİNİN ADI, kot adı          gibi tüm ayrıntılara ait bilgileri,
- İsale, terfi ve basınçlı hatlarda, DÖŞENEN BORU’ya ait Cins, Çap, Atü ve   Debisi gibi proje bilgileri,
SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 6 / 7
- İmalatı yapılan ÖZEL PARÇALARA ait (içmesuyu şebeke düğüm noktasında yer alan Yangın Musluğu, Vana, vb, ile Kanalizasyon tesisi Vana odaları gibi ünitelerdeki) adı, kot adı, Firma adı gibi bilgileri,
- Projelendirme esnasında işletme projelerine işlenecektir.
- Tüm bu noktalara ait bilgilerin, bilgisayara o nokta üzerine gidildiğinde             ayrıntılı olarak kutu içinde GÖSTERİMİ SAĞLANACAKTIR
4- İşin bitiminde yüklenici tarafından yapılan tüm ölçüler ve çizim dosyaları                ( harita çizim programı ve DXF formatında veya idarece istenmesi halinde UVDF formatında) CD’ye kaydedilerek İdareye teslim edilecektir.
5- Ödemeler yönünden, işin devamı sırasında yapılan ölçü ve sonuçlar iki suret olarak düzenlenerek bir sureti, ölçünün yapıldığı tarihte idareye verilecek ve takip eden istihkak dönemi içinde değerlendirilecektir.
6- Tanzim edilen işletme projeleri tasdik için Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
7-  Yukarıdaki   hususlara   göre  tanzim  edilen Sayısal  İşletme  projeleri      Bölge
Müdürlüklerince  kontrol  ve t asdik  edildikten   sonra, sayısal  ortamda  arşivlenmek üzere
1  tk CD  içerisinde ve bir takım ozalit kopya olarak ” Yapım  İşleri  Geçici  Kabul  Teklif
Belgesi” ekinde, ilgili Daire Başkanlıklarına (İçmesuyu, Kanalizasyon) gönderilecektir.
8- Geçici Kabul aşamasında 1 tk. CD içerisinde ve bir takım ozalit kopya         olarak ilgili birime (Belediye, İl Özel İdare vb.) teslim edilecektir.
IV - TESLİM EDİLECEK BELGE ve DOKÜMANLAR:
I - Hesap cildi,
         a) Rapor,
                     b) Nirengi, Poligon, Nivelman kot ve koordine özet çizelgesi
                     c) Nirengi ve poligon hesapları,
                     d) Nivelman ölçü ve hesapları,
                     e) Nirengi, Poligon ve Nivelman noktalarının RÖPERLERİ,
                     f) Detay noktalannın RÖPERLERİ,
                     g) Detay ölçü KROKİLERİ,
2- Kanavalar, (Nirengi. Poligon, Nivelnıan)
3 - ÖlÇÜ ve hesaplar, (Manyetik ortamda)
4 - Işletme projesi, (B-3’te belirtilen esaslarda ve 5 takım ozalit kopya olarak)     Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
İLLER BANKASI                                                                            YÜKLENİCİ



 

SAY ISAL   İŞLETME   PROJELERİ   ÖZEL   TEKNİK   ŞARTNAMESI                             Sayfa: 7 / 7



31 Ekim 2019 Perşembe

İLLER BANKASININ İNŞAAT VE TESİSAT İŞLERİ KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ



İLLER BANKASI A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İHALE DAİRESİ BAŞKANLIĞI


 İNŞAAT VE TESİSAT İŞLERİ
İLLER BANKASI KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ


BÖLÜM:I
KABUL İŞLEMLERİNİN YAPILIŞI


A-               GENEL HÜKÜMLER


Madde 1- Özel Şartnamenin konusu ve kapsamı
Bu şartname, İller Bankası tarafından ihale suretiyle yaptırılan kanalizasyon tesislerinin geçici ve kesin kabullerine ilişkin işlemleri kapsar.

Madde 2- Kabuller için müracaat şekli ve ön hazırlık
İşin geçici veya kesin kabule hazır olduğu yüklenicinin başvurması üzerine Bölge Müdürlüğü Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin 7. ve 11. maddelerine göre işlem yapar.
Tesisin kabule hazır olabilmesi, taahhüt konusuna giren işlerin tümünün sözleşme ve eklerine, tasdikli projelerine ve bu hususta yürürlükteki tüzük, şartname ve yönetmeliklere tamamen uygun bir şekilde yapılmış olduğunun belirlenmesiyle kabildir.
Geçici kabul teklifinin yapılabilmesi için, özürlü ve eksik işlerin işletmeyi ve yapılan işten emniyetle yararlanmayı hiç bir nedenle engellememesi ve tutarının sözleşme bedelinin %5’inin aşmaması gereklidir.
Yüklenici kabulle ilgili araç ve gereçlerle inceleme ve deney olanaklarını kabul heyetinin emrine vermekle yükümlüdür.

Madde 3- Kabul komisyonlarının kuruluş esasları
Geçici ve kesin kabul komisyonları işin durumuna göre aşağıdaki şekillerde kurulur.

a) Bakanlık veya diğer kuruluşların denetimine bağlı olmayan işlerin kabulü; Merkezden veya Bölgelerden Gene! Müdürlükçe görevlendirilen elemanlarla tesis sahibi idarenin temsilcisinden kurulu heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna katılır. Komisyon üyelerinden Genel Müdürlüğün uygun göreceği Mühendis kabul heyetine başkanlık eder.
b) Ortak İdareler veya diğer kuruluşlar adına yaptırılan kanalizasyon tesislerinin kabulü; Genel Müdürlükçe merkezden veya Bölgelerden görevlendirilecek bir eleman ve Ortak idare temsilcilerinden kurulu bir heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna katılır, Banka mensubu mühendis kabul komisyonuna başkanlık eder. Ortak idare ve Banka temsilcilerinin yanı sıra kanalizasyon inşaatlarının geçici ve kesin kabullerine Sağlık Bakanlığından ve Afet İşleri Genel Müdürlüğünden temsilci istenir.

Madde 4- Kabul gününün tespiti ve kabul komisyonunun görevlendirilmesi
Tesisin kabule hazır olduğunun Bölge Müdürlüğü tarafından Bankaya bildirilmesi üzerine durum ilgili Bakanlıklara ve ortak idarelere iletilerek temsilci istenir. Kabul komisyonun oluşturulması ve gününün tespiti Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin 4. ve 5. maddelerine göre yapılır. Ortak idareye, İlgili kuruluşlara, Bölge Müdürlüğüne, yükleniciye, temsilcilerinin kabul tarihinde iş yerinde bulundurulması bildirilir.
Bu arada Bankayı temsil edecek üyeler de (gerektiğinde Banka adına Bölge Müdürlüklerinden temsilci istenilerek) saptanır.
Banka ve Bölge Müdürlüklerini kabul komisyonlarında mühendis kademesinde elemanlar temsil eder.
Üyelerden iş yerinde bulunamayacak olanların, gerekçe ile birlikte, kabul tarihinden önce Bankaya haber vermeleri gereklidir.
Davet edildiği halde yüklenicinin veya vekilinin kabule katılmaması kabulün yapılmasına engel teşkil etmez.
 
Madde 5- Kabul Komisyonunun toplanamaması
Herhangi bir nedenle, tespit olunan tarihten itibaren iki gün içinde kabul komisyonu tam olarak toplanamazsa, Komisyon başkanı durumu Bankaya telefonla bildirir ve verilecek talimata göre gereği yapılır.
 
Madde 6- Kabul tutanaklarının düzenlenmesi, imzası, onanması ve yükleniciye tebliği
Kabulden sonra komisyon, aşağıda belirtilen biçimde tutanaktan düzenler ve bunları Bankaya teslim eder.
Kabul komisyonunca düzenlenen tutanaklar Bankaca onaylanmadan geçerli sayılmaz.
Kabul tutanaklarının onaya sunulabilmesi için komisyon Başkanının da içinde bulunduğu çoğunluğun kabulü uygun bulmuş olması gereklidir.
Kabul tutanaklarına karşı olan üyelerin, bu tutanakları itirazı kayıtla imza etmeleri ve katılmadıkları hususları da ayrı bir rapor halinde gerekçeleriyle, birlikte belirtmeleri ve bu raporu tutanaklara eklemeleri zorunludur.
Çoğunluğun kabulü uygun bulmaması halinde tasdik makamı (Banka) isterse işi yeniden inceletebileceği gibi yüklenici de giderleri kendisine ait olmak ve tutarını peşin olarak Bankaya yatırmak suretiyle yeni bir kabul komisyonu gönderilmesini isteyebilir. Ancak; Banka bu komisyonu gönderip göndermemekte serbesttir.
Kabule katılıp tutanakları imzadan kaçınan üye hakkında kabul komisyonu ek bir tutanak düzenler.
Komisyon tarafından düzenlenen kabul tutanakları tasdik Makamlarınca uygun bulunmadığı takdirde,  tutanaklar, nedenleri belirtilerek ret edilir.
 
Tasdik makamının tutanaklar hakkındaki kararı tutanaklarla birlikte gereği için İlgililere tebliğ edilir.

 
B GEÇİCİ KABUL İŞLEMİ

Madde 7- Geçici kabule başlama
Özel şartnamenin genel hükümler kısmında belirtildiği gibi oluşan geçici kabul komisyonu, kararlaştırılan günde iş yerinde ilk toplantısını yapar. Bu toplantıda, kabulde göz önünde bulundurulması gereken proje, sözleşme ve ekleri ve diğer evrak birlikte gözden geçirilir. Muayene ve deneylerde kullanılacak işçi, araç ve gençlerin var olup olmadığı araştırılır. Eksikse yükleniciye tamamlattırılır.



Madde 8- Geçici kabulün yapılması
Komisyon, tasdikli proje çerçevesinde yapılmış olan tesis ve inşaatın sözleşme ve
ekleri gereğince, yüklenici tarafından yapılan işleri ve sağlanan gereçleri gerektiğinde idare tarafından verilen gereç ve varsa işleri ve işin sahibini ilgilendiren hususları inceler. Kullanılan gereçlerin orijinal faturaları, fabrika deney protokolleri ve gerekli görülen bilgiler, gerektiğinde ilgililerce kabul komisyonuna verilir.
İşlerin geçici kabule uygun olabilmesi, o işin tümünün onanmış projelerine ve bu konuda yürürlükte olan şartname ve tekniğin genel kurallarına uygun olarak yapılmış olduğu mümkündür.
Ancak: işletmeyi ve yapılan işlerden emniyetle yararlanmayı hiçbir şekilde bozmayacak bazı özür ve eksikler komisyon tarafından uygun görülen süre içinde giderilmek kaydıyla kabul yapılabilir.
Söz konusu noksan ve kusurlar komisyonca belirlenen süre içinde tamamlanmadığı takdirde Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 42. maddesi hükümleri uygulanır.

Madde 9— Geçici kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Geçici kabul komisyonu yaptığı inceleme ve muayeneler sonunda ka,ulün yapılabileceği kanısına vardığı takdirde Yapım işleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin eki standart fornı (KİK049.O/Y) en az 5 nüsha düzenlenir.
9.1 —Yükleniciyi ilgilendiren hususlar
a — Giderilecek özüt ve eksiklikler
Yapılan inceleme sonunda projesine uymayan, eksik bırakılmış ve. yapılması gerekli görülen işler. nitelik bakımından yetersiz görülüp onarılması ıstenen işler ve yüklenici tarafından sağlanmış gereçlerde görülen, özür ve eksikliklerle bunların ne biçimde düzeltileceği. tek tek açıklanarak belirtilir.
 
b — Nefaset farkı kesilecek işler
Esasa taalluk etıneyip onarılması gerekli görülmeyen kötü, özürlü ve nefis olmayan işler bu bölüme yazılır.
Bunlara ait nefaset farkı bedellerinin saptanması kesin kabul komisyonuna bırakılır.

c — Yükleniciye yaptırılacak işler
Yapılmış herhangi bir tesis parçasını tamamlayıcı nitelikte olan veya emniyeti gerektiren hususlarda heyetçe yapılması zorunlu ve gerekli, görülen yeni işler bu bolümde belirtilir. Ancak; yaptırılacak bu işler yükleniciye yeni bir iş verme anlamında olamaz.

9.2— Bankaya ait eksikler
Komisyon, Bankaca verilip, yüklenici tarafından, monte edilen gereçlerin projedeki miktar ve karakteristiğine uygun olup olmadığını inceler, bu konudaki eksikleri ve işin tamamlanması için verilmesi gereken ek ve yedek gereç miktarını bu bölümde belirtir.
Bankaya ait eksiklerden yüklenici sorumlu tutulamaz.

9.3— İş sahibine ait eksikler
İşin sahibi ortak idare veya diğer kuruluşlara ilişkin tesis ve işletme eksiklikleri ile işletme ve yönetim eksiklikleri bu bölüme yazılır ve bunların giderilmesinden iş sahibi sorumlu tutulur.


9.4— özürlü ve eksik işlerin bitirilme süresi
Tutanağın bu bölümünde özür ve eksiklerin giderilme süreleri belirtilir ve Kabul Yönetmeliğinin 8. maddesine göre uygulama yapılır.

9.5— Tavsiyeler
Tesisin emniyetle işletilmesi ve ömürlü olması için, alınması gereken tedbirler bu bölüme yazılır. Ancak; bu tavsiyeler yükleniciye yeni bir iş verme anlamında olamaz.

Madde 10 — Kısmi geçici kabul
Tesisin tümü bitirilmeden bitirilen kısımların işletmeye açılması zorunluluğunun bulunması ve Bankanın lüzum ve uygun görmesi hallerinde biten kısımların kısmi geçici kabulü yapılabilir.

Madde 11 Geçici kabulün reddi
Komisyonca saptanan tüm özür ve eksikler bir protokole geçirilir. Kabulün yapılmasını engelleyen hususlar da nedenleri ile açıklanır.
Kabulün reddi, yüklenici kusurundan ileri geliyorsa komisyonun yollukları ve bu hususta sarf edilen diğer masraf tutarı yükleniciden alınır.
 
Madde 12— Geçici kabulün geç yapılmasında bitim tarihi
Yüklenicinin kabul isteğinin Bankaya gelininden itibaren bir ay içinde kabule gidilip ret edildiği ve kabule engel noksanların giderilmesinden sonra tekrar gidilmesi yüzünden geçici kabul geç yapıldığı takdirde yüklenicinin son kabul İsteme tarihi işin bitim tarihi kabul edilir.

Madde 13 — İnşaat ve tesisatın işletmeye açılması
Tesisinin tümünün veya kısmi kabulü yapılan bölümlerinin kısmen veya tamamen teknik ve idari bakımından İşletmeye açılmasında sakınca görülmemesi halinde durum komisyon başkanlığınca iş sahibi kuruluşa teslim edilerek işletmeye açılır.

C — KESİN KABUL İŞLEMİ
 
Madde 14— Kesin kabulün yapılma zamanı
 Sözleşmede yazılı teminat süresi sonunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 45. maddesi ve Kabul Yönetmeliğinin 11. maddesine göre işlem yapılır.

Teminat süresi ne olursa olsun, kesin kabule gidilebilmesi için tesisin en az altı ay süreyle işletme şartlarında çalışmış olması gereklidir.
 
Madde 15 — Kesin kabule başlama
 Kesin kabule başlamada da geçici kabule başlamaya bu 7. maddedeki yöntemlere uyulur.

Madde 16— Kesin kabulde göz önünde tutulacak hususlar
Komisyon, geçici kabul tutanağında yazılı olan özür ve eksiklerin giderilip giderilmediğini, geçici kabulle kesin kabul arasında inşaat, irnalat ve tesisatın normal işletme ve kullanma koşulları altında kullanılmaları ve işletilmeleri sonucu özür ve arıza gösterip göstermediklerini ve genel olarak teknik şartname ve projesinde gösterilen nitelikleri koruyup koruyamadıklarını ve geçici kabulde görülmeyip sonradan ortaya çıkan özür, arıza ve hataların bulunup bulunmadığını ve mahiyetlerini. inşaat ve tesisatta görülen özür ve eksiklerin düzeltilebilir olup olmadıklarını, düzeltilme olanağı olmayanların dayanım, işletme ve kullanmayı etkileyip etkilemediklerini saptar. Komisyon, geçici kabul komisyonunca saptanan veya geçici kabulden sonra geçen sürede ortaya çıkan esasa taalluk etmeyen, onarılmasına gerek görülmeyen kötü, özürlü ve nefis olmayan işlerden kesilecek bedeli tespit eder.

Madde 17— Kesin kabulün yapılması
Komisyon, lüzum gördüğü muayene, ölçü ve deneyleri yaparak tesisin kesin kabule uygun olup olmadığını saptar. Kesin kabulün yapılabilmesi için kesilecek bedeller dışında, hiç bir eksiğin bulunmaması zorunludur. Ancak onarılması veya düzeltilmesi gereken cüzi fakat önemli eksikler varsa tamamlatma bedelleri saptanır, bunların tamamlanmasından sonra tutanakların onanması kaydıyla kabul yapılabilir.

Madde 18— Kesin kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Komisyon, incelemeler sonunda tesisi, kabule uygun bulduğu taktirde Kabul Yönetmeliği eki (KİK.51.0/Y) standart formuna göre kabul tutanaklarını en az 5 nüsha halinde düzenler. Özür ve eksikliklerin düzenlenmesinde 9. maddedeki sıraya uyulur.
Kesilecek nefaset farkları ve kabul şartları tutanakta açıkça yazılır.

Madde 19— Kesin kabulün reddi
Kesin kabule gidilip de özel şartnamenin 17. maddesinde yazılı hususların gerçekleşmediğinin görülmesi halinde, kesin kabul yapılmayıp. Kabul Yönetmeliğinin 13. maddesine göre işlem yapılır.

D — FESİH VE TASFİYE

Madde 20— Fesih ve Tasfiye
Tesisin kabulü yapılabilir bir duruma gelmeden, sözleşmenin fesih veya tasfiyesine karar verilmesi halinde, işin özelliğine göre Bankaca (muayene ve tespit komisyonu) kurulur.
lşin muayene ve tespitine yüklenici veya vekili davet edilir. Tespit edilen tarihte yüklenici heyete katılmadığı takdirde muayene ve tespit gıyabında yapılır.
Komisyonca, yapılan işlerin sözleşme ve eklerine ve projelere uygun yapılıp yapılmadığı incelenir, Yapılan iş ve gereçlerin kesin metrajı çıkarılır. Ozür ve eksikler saptanarak bir protokole bağlanır.
İmalatı tamamlanmış ünitelerde kesin kabul işlemi yapılır. Diğer imalatlar için Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 48. maddesine göre işlem yapılır.







BÖLÜM:lI
KABULLERDE TEKNİK MUAYENE, ÖLÇÜ VE
DENEYLER

Madde 21 —İnşaat ve tesislerin genel olarak incelenmesi
Her türlü inşaat ve tesisatın kabulleri yapılırken proje ve şartnamesine uygun olup olmadığı incelenir. Kullanılmış olan gereçlerin niteliğinin şartnamesine, standartlara ve normlara uygunluğu araştırılır. Gerektiğinde her türlü laboratuar ve diğer deney ve analizler yaptırılır. İşlerin proje ölçülerine uyup uymadığını kontrol için gerekli görülen yerlerde ölçüler yapılır.
Toprak altında kalan kısımların tahkiki için gerektiğinde sondaj yapılır.
Elektrik, sıhhi tesisat. kalorifer, asansör, telefon, dizel ve türbin grupları, yakıt tankı, soğutma havuz ve kuleleri, pompalar, klorlama ve taahhüt konusu diğer gereç ve donanımın şartnamelerine uygun olup olmadığına bakılır.
İnşaat ve tesisatın gerekli görülen kısımlarında yükleme ve sızdırmazlık deneyi ile tartılar yapılır. Tecrit durumu incelenir. Şartnameye uymayan gereç ve donatımın dayanım ve kullanmaya etki derecesi saptanır.
İnşaat ve tesisatta titreşim, oturma, kayma ve heyelan belirtilerinin bulunup bulunmadığı veya ileride arıza çıkma ihtimali olup olmayacağı incelenir. Böyle bir durum varsa bunda yüklenicinin kusuru ve olayın önceden bilinmesinin mümkün olup olmadığı araştırılır. Alınacak tedbirler konusunda teklifler yapılır.
Yukarıda belirtilen hususların dışında, işin önemine göre kabul komisyonu gerekli gördüğü diğer bütün inceleme ve deneyleri yapar.
Tesisle birlikte verilmesi gereken donatım ve avadanlık ile istenilen yedek parçaların, bakım ve işletme talimatlarının ve yedek parça kataloglarının verilip verilmediği araştırılır.
Madde 22 — Kanalizasyon tesislerinin Muayenesi
Kanalizasyon tesisleri genel olarak 21. maddeye göre muayene edilir. Bunların dışındaki incelemelerde aşağıdaki yol izlenir.
Madde 22.1 — Şebeke ve toplayıcılar
Şebeke ve toplayıcılarda akımı kontrol etmek amacıyla tercihan temiz sit kullanılır.
Mecraların sızdırmazlık durumu. kum getirmesi, dolgu dış yüzeyindeki veya yol kaplaniasındaki çöküntüler, sürekli olarak çok miktarda su akıtnıası gibi hallerde bunların nedeni incelenir.
İçine girılipte yürüyerek kontrolu yapılamıyan ayna veya uygun bir ışık kaynağı ile kontrol edilir. Temin edilebildiği takdirde kızaklı televizyon veya fotoğraf makinalanndan yararlanılır..
Dolu savaklar. sifonlar ve benzeri yapılar tetkik edilir.
Madde 22.2 Bacalar
Bacalar giriş ve çıkış borularının bağlantıları sızdırmazlığı ve oturma durumu kontrol edilir. Basamakların iniş—çıkış yüksekliğinin uygun olarak yapılıp yapılmadığı, klape, şherve sürgü gibi donatımla. yıkama bacalarının çalışıp çalışmadığı; taban oluklarının projesine göre imal edilip edi]rnediğitapaklanın yol eğimine uygun olarak yerleştirilip yerleştirilmediği gözden geçirilir.
Madde 22.3 - Pissu arıtma tesi leri, sanat yapıları ve donatımlar
Izgaralar, kum tutucuları,yağ ile benzin ayırıcılar, yağmur suyu biriktirme havuzlan, terfi sistemleni, çökeltme havuzları. damLatma ve çeşitli metodlarla arıtna. sızdırma. havalandırma, çamur çürütme, ısıtma, kurutma, gaz ve deşarj tesisleri incelenir ve öngörülen verimleri sağlayıp sağlamadıkları araştırılır.
İLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ TALİMATI


İLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROSES GENEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ MİMARİ PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ BETONARME PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ MEKANİK TESİSAT PROJE TEKNİK ŞARTNAMESİ