KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASI A.Ş
PROJE GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KANALİZASYON
PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ
2010
Kanalizasyon Şebeke Tatbikat Projesi Hazırlanmasına
Ait Bu Şartname İller Bankası Yönetim Kurulunun …………………. tarih ve …………… sayılı
kararı ile kabul edilmiş ve karar tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.
İ Ç İ
N D E K İ
L E R
Madde 1- GENEL HÜKÜMLER 3
Madde 2- BELEDİYE ve DİĞER KAMU
KURULUŞLARINDAN
ALINACAK BİLGİ ve BELGELER 5
Madde 3- YER TESLİMİ VE İŞE BAŞLAMA 6
Madde 4- İŞ PROGRAMI 7
Madde 5- PROJE ETAP ÇALIŞMALARI 7
5.1. Etap (A): Proje Raporları ve
Jeoteknik Çalışmalar 7
5.2. Etap (B): Arazi ve Jeoteknik
Çalışmalar 11
5.3. Etap (C): Proje Çözüm
Çalışmaları 14
5.4. Etap (D): Detay Proje Çalışmaları 15
5.5. Etap (E): Proje ve Dökümanların
teslimi 17
Madde 6- KABUL İŞLEMLERİ 17
Madde 7- PROJE ETAPLARININ YAPIM VE İNCELEME SÜRELERİ 17
Madde 8- PROJE ETAPLARININ İDARECE İNCELENMESİ ,
18
TASDİK EDİLMESİ VE GECİKME CEZALARI
Madde9-ÖDEME PLANI 19
Madde10-PROJE –RAPOR,PAFTA VE DOSYALARIN 20
DÜZENLENMESİ
Madde11-Ekler 22
KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ
Madde 1- GENEL HÜKÜMLER
Bu
Şartnamede kanalizasyon tesislerinin projelendirilmesi için gerekli tüm
mühendislik hizmetleri, hizmet aşamaları, hizmetin yerine getirilmesinde
uyulacak şartlar ve şartnameler tanımlanmaktadır.
1.1.
Yüklenici bu Sözleşme kapsamına giren işlerin, teknik ve ekonomik analizlerini
yaparak Sözleşme ve ekleri ile İdarenin yazılı talimatlarına göre eksiksiz
olarak yapılmasından sorumludur.
1.2.
Yüklenici, kanalizasyon tesisinin projelendirilmesinde; Sözleşme, bu Özel
Şartname, Şehir ve Kasaba Kanalizasyon Projelerinin Hazırlanmasına Ait
Yönetmelik, İller Bankası’nın diğer ilgili Teknik Şartnameleri ile bu
şartnamede belirtilmeyen hususlar için Türk Standartları esas alınmak kaydıyla
İdarenin uygun göreceği diğer normlara (DIN, VDI, İSO, ASTM) uyacaktır.
1.3. Proje
yapımında görev alacak ve nitelikleri idari şartnamede belirtilen anahtar
teknik personelin (Proje Müdürü ve mühendislerin) idarece kabul edilmiş olması
şarttır. Yüklenici sözleşmenin imzalanmasından sonra, anahtar teknik personele
ait ilgili sosyal güvenlik kurumu onaylı prim ödeme belgeleri ile noter
tasdikli; meslek odası kayıt belgesini ve imza sirkülerini iş programı ile birlikte İdareye teslim
edecektir. Alt Yüklenici ile çalışılması halinde, alt yüklenici bünyesinde
çalışan personel için de yukarıdaki belgeler İdareye teslim edilecektir.
1.4.
Yüklenici iş başında sürekli olarak bir Proje Müdürü bulundurmakla yükümlüdür.
Proje yapım işi Proje Müdürünün sorumluluğu altında ilgili mühendislerle
işbirliği içinde sürdürülecektir. Yüklenicinin projenin yapımında
görevlendireceği mühendisler, kendi meslek grupları ile ilgili olan projeleri
yapacak ve Proje Müdürü ile birlikte imzalayacaktır. Proje ile ilgili, İdarede
yapılacak her türlü görüşmeye, Proje Müdürü ile birlikte, proje paftaları
üzerine imza atan proje mühendisi de katılacaktır.
İdari
şartnamede belirtilen teknik personelin ilgili proje paftalarına yüklenici
adına imza atabilmeleri için noter tasdikli vekaletnamelerinin olması gerekir.
1.5.
Yüklenici, İdareye bildirmiş olduğu teknik personeli bu işte çalıştırmaya
mecburdur. Yüklenici İdarenin onayını almadan bu elemanları değiştiremez.
İşin
başlangıcında veya devamı sırasında herhangi bir teknik personelin İdare
tarafından yetersiz görülmesi, firmadan ayrılması veya çeşitli nedenlerden
dolayı değiştirilmesinin gerekmesi halinde, Yüklenici, İdareye hiçbir masraf ve
tazminat yüklemeden, değişen veya ayrılan teknik personelin yerine en geç 20
takvim günü içerisinde yeni teknik eleman bildiriminde bulunacak ve İdarenin
uygun görüşünü alacaktır.
Alt
Yüklenici çalıştırılması durumunda Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 18 . Madde
hükümleri esas alınacaktır. Alt Yüklenicinin çeşitli nedenlerden dolayı
değişmesi veya idare tarafından yetersiz görülmesi halinde, Yüklenici, İdarenin
uygun görüşünü alarak, yeni Alt Yüklenici ile 20 takvim günü içinde noter
tasdikli sözleşme imzalayarak İdareye sunacaktır.
Yüklenici,
teknik personel ve alt yüklenici değişikliğinden dolayı etap çalışmalarının
gecikeceğini ileri sürerek süre uzatımı talebinde bulunamaz.
1.6.
Yüklenici, işin herhangi bir kısmının İdarece kabul edilmemesi ve yeni etüt ve
karşılaştırma hesapları istenmesi halinde hiçbir ek bedel veya süre uzatımı
talep etmeksizin istenilenleri yerine getirerek, İdareye teslim etmekle
yükümlüdür.
Proje yapım
süresi içerisinde, herhangi bir etapta İdare tarafından yerine getirilmesi
istenen değişiklikler, etaba ait çalışmalar tasdik edilmiş olsa dahi Yüklenici
tarafından daha önceki etaplara yansıtılarak revizyon projeleri verilecektir.
İdare
gerekli gördüğü durumlarda, projelerin bir kısmının bu şartnamede belirtilen
etaplardan farklı bir etapta verilmesini isteyebilir.
Bu işlemler
için süre uzatımı ve ayrıca bir bedel ödenmez. Yüklenici tarafından hiçbir hak talebinde bulunulamaz.
1.7. Proje
etaplarında yapılacak çalışmalar ana hatları ile belirtilmiş olmakla beraber,
ilgili bölümlerde belirtilmeyen, ancak işin devamı sırasında proje bütünlüğünün
sağlanması amacıyla İdarece gerekli görülen başkaca hesap ve paftalar,
yüklenici tarafından yapılmak zorundadır.
1.8.
Yüklenici, ileride, projenin yanlış, etütlerin eksik yapılmasından dolayı
karşılaşılacak durumlardan sorumlu olacaktır. İdarece Proje kontrollerinin
yapılmış ve tasdik edilmiş olması ilgili mühendisleri ve yükleniciyi
sorumluluktan kurtarmaz.
1.9.
Etütlerin, ölçmelerin, deneylerin ve projelerin yapılmasında, kontrol ve kabulü
esnasında gerekli her çeşit araç, gereç ile alet ve edavatın sağlanması
yükleniciye aittir.
1.10.
Projenin hazırlanması için İdare tarafından yükleniciye verilen dökümanların
haricinde, ihtiyaç duyulan her türlü bilgi ve belgeler yüklenici tarafından
sağlanacaktır. İdarece verilen dokümanların yetersiz kalması veya verilen
dokümanlarda revizyonlar gerekmesi halinde yüklenici süre uzatımı ve herhangi
bir bedel talebinde bulunamaz.
1.11.
Projelere ait telif hakkı İdareye aittir. Bunların örnek ve kaynak olarak
alınması veya aynen başka işlere ait projelerde kullanılması İdarenin iznine
bağlı olup yüklenici, bu projeler üzerinde hiçbir hak talebinde bulunamaz.
1.12. Proje
etaplarının İdareye tesliminden sonra yapılacak yersel incelemelerde, Proje
Müdürü ile birlikte Sözleşme ve eklerinde belirtilen mühendislerden inceleme
konusu ile ilgili mühendisin belirtilen mahalde bulunması zorunludur. Aksi
halde sözleşmedeki günlük cezanın 25 katı ceza kesilir.
1.14 Tebliğ
tarihi olarak; İdare tarafından Yükleniciye gönderilen yazılarda evrakın
İdareden çıkış tarihinin 2 takvim günü sonrası esas alınacaktır.
1.15 Tüm
projeler sayısal ortamda bilgisayarla hazırlanacaktır.
Madde 2- BELEDİYE ve
DİĞER KAMU KURULUŞLARINDAN
ALINACAK BİLGİ ve BELGELER
2.1. İlgili
Yönetmelik ve Şartnameler de belirtilen esaslara uygun olarak proje alanı
civarındaki bütün alıcı ortamların ( akarsu , göl ve deniz sularının )
yüklenici tarafından incelenip, adları ayrı ayrı kaydedilerek ilgili
Belediyenin uygun görüşü alınacaktır.
Ayrıca
projeden yararlanması gereken endüstri , liman , istasyon , askeri ve
turistik vb. tesislerin mevcut ve
gelecekteki su tüketim durumları ile bunların nüfus hareketleri araştırılacak
gerekli bilgi Belediye ve diğer ilgililerden alınacaktır. Uç ve özel debi
gereksinimi olan tesisler ve alanların durumları ilgili Kurum, Belediye ve
Yüklenici arasında tutulacak bir tutanak ile belirlenecektir.
2.2. Şebeke
taslak planlarının; halihazır haritaya, imar planına ve mevcut son duruma uyup
uymadığı, bütün yerleşimler ile sokak ve değişiklikleri gecekondu önleme
bölgeleri toplu konut ve sanayi siteleri ile afet yerleşim sahalarını kapsayıp
kapsamadığı, Belediye sınırları içinde mevcut başka yerleşim yerlerini kapsayıp
kapsamadığı, yüklenici tarafından araştırılacaktır. Bu çalışmaların yapıldığı
ve taslak planların gereksinmeyi karşılayacak düzeyde olduğu yönünde
Belediyesinin uygun görüşü alındıktan sonra projenin çözümünde dikkate
alınacaktır.
Ayrıca imar
planı, harita, belediye ve mücavir alan sınırları, Belediyenin göstereceği
belgelere dayanarak 1/25.000 ölçekli genel durum planına işlenip, Belediyesinin
uygun görüşü alınacaktır. İmar planının bulunmaması halinde, yapılmakta olup
olmadığı, yapılıyorsa, hangi aşamada olduğuna ilişkin bilgi ve belgelere ön
proje raporunda yer verilecektir.
İmar Planı
ile halihazırdaki yerleşim karşılaştırılarak, 1. ve 2. kademe olarak
projelendirilecek hatlar yüklenici tarafından Belediyesi ile birlikte
belirlenecektir
2.3 Terfi
merkezi , arıtma tesisleri ve kollektör
hatları vs. yerlerin kamulaştırmasının veya irtifak hakkı tesis edilmesinin
zorunlu olması halinde; bunların yaklaşık bedellerini gösteren bir belge
yüklenici tarafından belediyeden temin edilerek projeye eklenecektir.
2.4
Yüklenici, Valiliklerce işletme ruhsatı verilmiş Kum, çakıl, taş ocakları ile,
kireç, tuğla çimento, kiremit ve benzeri ana malzemenin temin edileceği yerler
ve nakliye mesafelerini Belediyesi ile birlikte belirleyecektir.
2.6 Mevcut
kanalizasyon tesisleri ile projelendirilecek kanalizasyon tesislerini
etkileyebilecek mevcut veya planlanan diğer tesislere ilişkin bilgi ve belgeler
Belediye ve diğer ilgili kurumlardan temin edilecektir. Bu tesislerin durumu
incelenerek, projelendirilecek kanalizasyon tesislerini etkilememelerini
sağlayacak önlemlerle ilgili hesap ve detaylar ilgili etaplarda verilecektir.
Madde 3- YER TESLİMİ VE İŞE BAŞLAMA
İşyeri
tesliminin yapılıp yapılmayacağına sözleşmesinin 11. maddesinde açıklık
getirilmiştir.
İdarece yer
teslimine gerek görülmeyen işlerde Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5
takvim günü içinde işe başlanmış sayılır. İdarece yer teslimi yapılması gerekli
görülen işlerde ise işe başlama tarihi, yer teslim tutanağının yükleniciye
tebliğ edildiği tarih olarak kabul edilir.
İdarece yer
teslimi yapılması gerekli görülen işlerde Yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasını
izleyen 5 takvim günü içinde gerekli hazırlıkları yaparak yer teslimi talebinde
bulunacaktır. Yer teslimi; istem tarihinden itibaren en geç 15 takvim günü
içinde yerine getirilecektir. Yer teslim gününde İdare, belediye temsilcileri
ve Yüklenicinin veya yetkili temsilcisinin katılması ile düzenlenecek bir
tutanakla durum saptanacaktır. Yer teslim tutanağı İdarece tasdik edilerek
Yükleniciye tebliğ edilir.
Yüklenici,
saptanan günde yer teslimi yapılacak mahalde bulunmaz veya yetkili temsilcisini
bulundurmazsa İdarenin bu iş için görevlendirdiği elemanların yasalarla tanınan
ücret, yolluk, taşıt ve zaruri giderleri Yükleniciden tahsil olunacak ve
Sözleşmenin 27.maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
Madde 4- İŞ PROGRAMI
Yüklenici,
Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 28. maddesi gereğince işe başlama tarihinden
itibaren 7 takvim günü içerisinde iş programını, EK-8 de örneği verilen formata
uygun olarak düzenleyecek ve İdareye teslim edecektir. Yüklenici tarafından
İdareye teslim edilen iş programı İdarece gerekli görülen değişiklikler
yapılarak 7 takvim günü içerisinde tasdik edilecek ve Yükleniciye tebliğ
edilecektir.
Yüklenicinin
belirtilen süre içerisinde iş programını hazırlayarak İdareye teslim etmemesi
halinde, iş programı İdarece re’sen yapılarak tasdik edilir ve Yükleniciden
günlük cezanın 5 katı ceza kesilir.
İş
programının tanzim ve onanması için yukarıda belirtilen süreler (A) etabı için
öngörülen süre içinde değerlendirilecektir.
Madde 5- PROJE ETAP ÇALIŞMALARI
5.1 - ETAP (A) : PROJE
RAPORLARI VE JEOTEKNİK ÇALIŞMALAR
Yüklenici,
projesi yapılacak beldenin ve çevresindeki yerleşimlerin her türlü tesisi
öngören tam bir kanalizasyon sisteminin şebeke projeleri ile ilgili mühendislik
hizmetlerini aşağıda belirtilen sıra ve ilkeler çerçevesi içinde yapmakla
yükümlüdür.
Tüm
projeler bilgisayar ortamında sayısal olarak hazırlanacaktır.
a) Temin edilebilen 1/1000 ölçekli halihazır haritalar ile 1/1000
ölçekli imar planları ve varsa diğer ilgili
dökümanlar, ihale dökümanları içinde İller Bankasınca yükleniciye verilmiştir.
Verilen harita ve imar planlarına yeni ilavelerin, imar tadilatlarının olup
olmadığı yüklenici tarafından araştırılacak, varsa yeni ilave harita ve imar
planları, imar planı tadilatları da yüklenici tarafından temin edilerek
projelendirmede dikkate alınacaktır. Bankaca yükleniciye verilen, yukarıda
açıklanan dökümanlar dışındaki gerekli tüm dökümanlar yüklenici tarafından
temin edilecektir.
b) Proje raporları işe başlama tarihinden itibaren iş
programındaki (A) Etabı için öngörülen süre içerisinde aşağıda belirtilen
hususları da kapsayacak şekilde düzenlenerek 3 nüshası Genel Müdürlüğe 1
nüshası ilgili Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
c) Projeler, beldenin kısa (yaklaşık 10 yıl), orta (yaklaşık 20 yıl)
uzun (yaklaşık 35 yıl) süredeki ihtiyaçları göz önünde bulundurularak
hazırlanacaktır.
d) Muhtemel nüfus projeksiyonları, su kullanımlarının tespiti ile
proje kriterleri belirlenecektir.
e) Proje çalışmaları sırasında ortaya çıkabilecek yeni veriler de
gözden geçirilecek, birbirleriyle karşılaştırılarak değerlendirilmeleri
yapılacak, projelerin hazırlanması bakımından yeterlikleri saptanacaktır.
f) Özel sarfiyat veren ve verecek olan tesisler atık su kapasiteleri
ile birlikte belirlenecektir.
g) Yağmur sularının çok büyük problem oluşturduğu bölgeler tespit
edilerek, yağmursuyu proje kriterleri ve güzergahları belirlenecektir.
h) Karayollarının yapım, bakım ve işletmesi altında olan tüm yollar
belirlenecek ve bu yollar ile istimlak sahaları içerisinden yola paralel tâli ve
ana toplayıcı hatlar geçirilmeyecektir.
ı) Mevcut Alt Yapı
Tesisleri, projesi Belediyesinden ve ilgili kuruluşlardan temin edilmek
suretiyle tespit edilecektir. Projenin olmaması halinde mevcut tesislerin
geçtiği tahmin edilen sokaklar
Belediyesi ile birlikte tespit edilerek mevcut altyapı tesisleri tip ve
derinlikleri belirlenecektir.
j) Mevcut Alt Yapı Tesislerinin birbirleri ile olan durumları da
dikkate alınarak mevcut kanalizasyon tesislerinden imkanların elverdiği ölçüde
ileride de yararlanılacağı düşünülerek projeye işlenecektir.
k) Pissu sisteminin iskeletinin belirlenmesi için alternatif
mukayeseler ile birlikte gerekli ön çalışmaları yapılacaktır.
l) Proje kapsamına giren birimlerin yapılabilirliği gösterilecek ve bu
birimlerin en uygun birleşimini belirleyebilmek için türlü seçenek
maliyetlerinin yeter doğrulukta tahmin edilmesi suretiyle maliyet hesaplarına
dayalı inşaat sırası ve kademeli uygulamalara ilişkin önerilerde
bulunulacaktır.
m)
Jeoteknik çalışmalar;
Proje Etap çalışmaları ile paralel doğrultuda etap etap yürütülecek jeoteknik çalışmalara;
işe başlama tarihinden itibaren başlanacaktır.
Jeoteknik firma proje çalışmaları boyunca Bankaca gerekli görülen her
türlü ekipman ve teknik personeli, çalışma sahasında hazır bulundurmakla yükümlüdür.
Etap (A) çalışmaları kapsamında yapılacak jeoteknik
çalışmalar aşağıda belirtildiği şekilde gerçekleştirilecektir.
ı. Etap (A) Jeoteknik
Çalışmaları içerisinde; Etap (B) çalışmaları kapsamında gerçekleştirilecek olan
jeoteknik saha çalışmalarının uygulama kriterlerini belirlemeye yönelik olarak,
proje alanı üzerinde araştırma çukur (özellikle ince ve iri taneli zeminler,
rezidüel zeminler ve yamaç molozları olmak üzere) çalışmaları
gerçekleştirilecektir. Yapılacak araştırma çukuru çalışmaları ile proje
alanındaki toprak zeminler, genel litolojik özellikleri bazında ayrılarak
tanımlanacak ve proje alanının 1/5.000
ölçekli zemin haritası ve zemin profilleri oluşturulacaktır.
ıı. Proje alanı içinde daha
önce değişik kurumlarca yapılmış tüm topoğrafik, jeolojik, hidrojeolojik,
jeofizik, jeomühendislik, jeoteknik çalışmalar derlenerek; bölgesel jeolojik
formasyonlar ile yersel jeolojik yapı belirlenecektir. Bölgesel jeolojik
formasyonları gösteren 1/25.000 ölçekli jeolojik harita ve jeolojik kesitler oluşturulacaktır.
ııı. Düzenlenen harita üzerinde
toprak zeminler ve kayaç zeminler ayırtlanarak, her bir zemin litolojisi için
oluşmuş aktif oluşması olası potansiyel
jeomühendislik problemler (zemin duraysızlıkları, yapı oturmaları, vb.)
ayrıntıları ile belirlenecektir.
Araştırma çukuru çalışmaları, Bölge Müdürlüğünün kontrolü
altında yapılacaktır. Açılan her bir araştırma çukurunda geçilen seviyelerin
tanımlamaları yapılacak, yeraltı su seviyesi belirlenecek, kazı klas değerleri
ve çukur stabilitesi gözlemleri ile mevcut altyapı tesisleri belirtilecektir.
Yapılacak araştırma çukuru çalışmaları ile saptanacak unsurlar,
Bölge müdürlüğü ile müşterek düzenlenecek bir tutanakla tespit
edilecektir.
Bu aşamaya kadar yapılmış olan tüm
çalışmaların ışığı altında; proje alanında yer alan zeminler üzerinde;
kanalizasyon sisteminin değişik yapılarına yönelik olarak gerçekleştirilecek
Etap (B) jeoteknik saha çalışmalarına ait, uygulama kriterleri belirlenecektir.
Bu kriterler;
ı. Araştırma çukurlarının, kaç adet, hangi lokasyonlarda ne tip bir
kanalizasyon yapısına yönelik olarak
kaç metre derinlikte açılacağı,
ıı. Araştırma çukurlarında;
hangi tip zemin örnekleme çalışmasının yapılacağı,
ııı. Araştırma sondajlarının
kaç adet, hangi lokasyonlarda, ne tip bir kanalizasyon yapısına yönelik olarak,
kaç metre derinlikte açılacağı,
ıv. Araştırma sondajlarındaki penetrasyon sırasında; ne tür yerinde
deney ve örnekleme çalışmalarının
yapılacağı
v. Alınan zemin örnekleri üzerinde; zemin formasyonlarının hangi jeoteknik parametrelerinin belirlenmesine yönelik
olarak, hangi deneylerin yapılacağı,
vı. Yapılacak olan tüm
jeoteknik saha çalışmaları sonucunda, ne tip bir jeomühendislik probleme çözüm
sağlanılacağı, belirlenecektir.
Yapılan tüm çalışmalara ait tespitler, harita
ve planlar ile tutanaklar ilk etüd
raporu kapsamında, ön jeoteknik rapor olarak sunulacaktır.
Yapılan
tüm çalışmalar ile
ortaya konulan öneriler,
Etap (A) yersel
tetkiki kapsamında yerinde incelenerek jeoteknik saha çalışmalarında uygulanacak
kriterler belirlenecektir. Bu yersel tetkik sırasında Jeoteknik firma sorumlu
personeli de bulunacaktır.
İller Bankası Jeoteknik
Amaçlı Sondaj Kuyusu ve Araştırma Çukuru Açılması ile Yerinde Deneylerin
Yapılması ve Numune Alınmasına Ait Teknik Şartname, TSE standartları, ASTM
normları çerçevesinde yapılmış olan Etap (A) jeoteknik çalışmalarına ait bedel;
Etap (A) onayını müteakip ödenir. Jeoteknik Raporlara ait bedel ise Etap C
onayını müteakip ödenir.
n) Yukarıdaki çalışmalar
1/1000 ve 1/5000 ölçekli imar planları üzerine aktarılacaktır.
o) Proje raporları, “Kanalizasyon İşlerinin Planlanması ve
Projelerinin Hazırlanmasına ait Talimatname”de belirtilen her türlü etüd ve
araştırmalar yapılarak hazırlanacak Banka ve Bölge Müdürlüğüne teslim edilecektir.
Etüd ve araştırmaların tam olarak yapıldığı anlaşıldığında yüklenici, yersel
tetkike davet edilecektir. Yersel tetkikte; mevcut tesislerin durumu şebeke ve
arıtma sistemleri, tesbit edilen kollektör güzergahı, terfi tesisleri, v.b.
yapım yerleri, kum, çakıl, taş ocakları ve tesise ortalama mesafeleri tetkik ve
tespit olunacaktır.
ö) İlgili Belediye temsilcisi ile birlikte, beldenin harita ve İmar
Planı değişikliği ve ekleriyle şebeke taslağının son duruma uyup uymadığı,
taslağın kapsamadığı başka yerleşimlerin olup olmadığı, boru geçirilmesi
gereken sokakların dışında kalan yerler, İmar Planında olan açılmamış ve ilk
kademede boru döşenmeyecek olan sokaklar, ilk kademede boru döşenecek olan
mevcut sokaklar, gelecekte yerleşime açılacak gelişme alanları, kollektör
hatları ve arıtma tesisi yerlerinde kamulaştırma durumu ve yaklaşık bedelleri
tespit edilecek, 1/25000 ölçekli haritaya işlenmiş Belediye sınırları
incelenecektir.
p) Arıtma tesisi ve/veya
deniz deşarjı ile ilgili olarak nüfus, debi, kirlilik yükleri hesaplanacak,
endüstriler de incelenecektir. İstenen çıkış suyu kalitesi, arazi ihtiyacı,
inşaat ve işletme maliyetleri göz önüne alınarak uygulanabilir teknolojiye
sahip arıtma ve/veya deniz deşarjı tipi seçilecektir. Seçilen arıtma sistemine
göre ünitelerin hesap esasları ile birlikte boyutlandırılması yapılacaktır.
Kesin arazi ihtiyacı belirlenecektir.
r) İncelemeler neticesi yersel tetkik tutanağı düzenlenecektir.
Proje raporu hakkındaki
Bölge görüşü ile birlikte rapor ve tutanak Bankaya gönderilecektir. Bankada
sözleşme ve eklerine göre rapor incelenecek gerekirse, düzeltme ve
değişiklikler yaptırılacak ve son şeklini almış rapor onanmak üzere Bankaya
teslim edilecektir.
5.2- ETAP (B) :
ARAZİ VE JEOTEKNİK ÇALIŞMALAR
Yüklenici onanmış proje raporunun
kendisine tebliğ tarihinden itibaren çalışılmayan
.................................... ayları dışında (B) gün içinde harita
ölçmelerini yapıp kollektör hatlarında şeritvari harita ve terfi merkezleri ile
arıtma tesisi ve/veya deniz deşarjı batimetre planları sahasının yeterli
büyüklükte 1/500 ölçekli plankotelerini
çıkarır. Bunlara dayalı olarak saptayacağı kollektör hatları güzergahını ve
yapım yerlerini araziye aplike eder. Gidiş dönüş nivelman ve şenajla boyuna
kesitlerini çıkarır. Yönetmeliğe uygun röperleme yapar ve planda gösterir.
Şebekeye ait ek harita hazırlar Harita, Aplikasyon dosyasının 3 takımını ölçme
defterleri ve krokileriyle birlikte ilgili Bölge Müdürlüğüne teslim ederek
Bankaya bilgi verir.
Jeoteknik Çalışmalar;
Jeoteknik çalışmalar; saha
çalışmaları, laboratuar çalışmaları ve büro çalışmaları aşamaları ile
yürütülecektir.
Jeoteknik çalışmaların saha
çalışmaları bölümü; saha jeolojik gözlemlerinin yapılması, araştırma
çukurlarının ve araştırma sondaj kuyularının açılması, yerinde deneylerin ve
zemin örnekleme çalışmalarının yapılması kapsamında yürütülecektir.
Saha jeolojik gözlemlerinin
yapılması neticesinde; proje alanında bir önceki etap çalışmalarında ayırtlanan
toprak zeminler, bu etapta daha
ayrıntılı olarak residüel toprak zonları, yamaç molozları, alüvyonel seviyeler
vb. olarak ayırtlanacaktır.
Proje alanı içinde kanalizasyon
sisteminin değişik ünitelerinin inşasının yapılacağı toprak zeminlerde, inşaa
edilecek yapının özelliklerine ve yüzeysel şartlarda belirlenen zemin karakteristiklerine bağlı olarak, proje etap (A) yersel tetkiki
sırasında belirlenen uygulama kriterleri bazında, araştırma çukurları ve
araştırma sondajları açılacaktır.
Araştırma çukurları ve
araştırma sondajlarının açılmasında İller Bankası Jeoteknik Amaçlı Sondaj
Kuyusu ve Araştırma Çukuru Açılması ile Yerinde Deneylerin Yapılması ve Numune
Alınmasına Ait Teknik Şartnamesindeki esaslara uyulacaktır.
Zemin hidrojeolojik
özelliklerinin belirlenmesi amacı ile araştırma çukuru ve sondajlarındaki
yeraltı su seviyesi ölçülecek ve yeraltı su örnekleri alınacaktır.
Zemin örnekleme çalışmalarında
(zemin ve yeraltı su örnekleri) TS - 1901 standardı esas alınacaktır.
Sözleşme aşamasında belirli
kriterler bazında seçilmiş olan laboratuar kuruluşunun iş yoğunluğu, personel
sıkıntısı vb. sebeplerden dolayı projenin seyrini olumsuz etkilemesi durumunda,
Bankanın onayını almak şartıyla aynı niteliklere sahip bir başka laboratuar kuruluşu ile çalışılabilir.
Jeoteknik çalışmalara ait saha
çalışmaları bölümünün tamamlanması sonucunda; zemin mekaniği laboratuar
çalışmaları; jeoteknik tasarım için gerekli olan tüm zemin parametrelerinin
belirlenmesine yönelik bir laboratuar deney programı, Bankanın onayına
sunularak gerçekleştirilecektir. Jeoteknik tasarımda kullanılacak tüm zemin
parametrelerinin deneysel nitelikte
olması jeoteknik firmaca sağlanılacaktır. Örnekleme çalışmaları
sırasında; uygun zemin şartlarında alınmayan zemin örneklerinin yinelenecek
saha çalışmaları ile alınması ve alınan örneklerin laboratuara intikali
sırasında oluşmuş olan tüm olumsuzlukların en kısa sürede giderilmesi
sağlanılacaktır. Laboratuar deney programı;
alınmış olan tüm zemin örneklerinin
laboratuarda Banka ilgili personellerince incelenmesini müteakip
uygulanabilecektir. Laboratuar deney programının onaylanması idarece en kısa sürede
sağlanılacak olup bu süre proje Etap (B) süresi içinde müteala
edilecektir. Zemin örneklerinin uygun
şartlarda taşınmaması, uygun ortamlarda bekletilmemesi yada laboratuar dışı bir ortamda yedi günden
fazla bir süre bekletilmesi zemin
örnekleme çalışmalarının yeniden yapılmasını gerekli kılacaktır.
Alınan yeraltı su örneklerinin
gerekli kimyasal analizlerin yapılabilmesi için, Banka pissu laboratuarlarına intikali
sağlanılacaktır.
Laboratuar çalışmaları
sonucunda, zemin mekaniği deneyleri ile; zemin tanımlamaları, zemin indeks ve
dayanım özellikleri bazında saptanılacak ve ayrıca pissu laboratuar deneyleri
ile de; serbest basınç beton temas suyu Ph değeri, kalker çözen karbondioksit,
sülfür ve klorür değerleri belirlenecektir.
Proje alanı zeminleri için
yapılacak laboratuar çalışmalarında TS-1500, TS - 1900 standartları ile ASTM
normları esas alınacaktır.
Jeoteknik çalışmaların saha
çalışmaları bölümündeki tüm etaplar; Bölge Müdürlüğünün kontrolü altında
Laboratuar çalışmaları ise, belirtilen onayların alınması ile Genel Müdürlüğün
kontrolü altında yürütülecektir.
Saha çalışmaları kapsamında
açılan her araştırma çukuru ve sondajlarda yapılan gözlemler Bölge
Müdürlüklerinin kontrolü altında sürdürülecek
ve bir tutanakla tespiti
yapılacaktır.
Jeoteknik çalışmaların saha ve
laboratuar çalışmaları sonrasındaki büro çalışmaları sonucunda bu aşamaya kadar
yapılan tüm çalışmaların sunumuna
yönelik olarak Etap (B) jeoteknik raporu düzenlenecektir.
Jeoteknik rapor kapsamında;
Proje alanında tanımlamaları yapılan zemin litolojilerine
ait; idealize zemin profilleri oluşturularak her bir zemin litolojisi için
indeks ve dayanım parametreleri belirlenecektir. Birleştirilmiş toprak
sınıflaması bazında, sınıflandırılan her bir zemin litolojisine ait; jeoteknik
parametreler (birim hacim ağırlık, Atterberg limitleri, içsel sürtünme açısı,
kohezyon değeri, konsolidasyon ve şişme paraetreleri vb.) jeoteknik tasarımda
kullanılmak üzere belirlenecektir.
Jeoteknik parametreleri ile belirlenen zemin seviyeleri üzerinde,
inşaatı yapılacak kanalizasyon sisteminin değişik yapıları için öngörülen
jeoteknik problemler ayrıntıları ile açıklanacaktır. Çözüm
alternatifleri belirlenecektir.
Jeoteknik rapor içeriğinde;
ı. Araştırma çukur ve sondajlarına ait loglar
ile kot ve koordinat değerleri,
ıı. Laboratuar çalışmalarına
ait test sonuçları,
ııı.
Proje alanı kapsamındaki zeminlere ait 1/5000 ölçekli zemin haritaları,
araştırma çukur-sondaj lokasyonları planı ile idealize zemin profilleri,
ıv. Proje alanındaki
hidrojeolojik şartların yansıtıldığı (yeraltı su seviyesi derinliğinin, eş
yeraltı su derinlik eğrileri ile gösterildiği) zemin hidrojeolojik haritaları
bulunacaktır.
Bunların yanı sıra,
jeoteknik rapor kapsamında tanımlamaları yapılan proje alanındaki
zeminlerde oluşabilecek zemin
mühendislik problemleri (proje alanındaki şev stabilitesi sorunları, kazı
stabilitesi sorunu, kazıda yeraltı su seviyesinin drenajı sorunu, yeraltı ve yer üstü kanalizasyon sistemi
yapılarının kullanım ömrü boyunca zemin yapı etkileşiminden doğan sorunlar v.b.) belirlenecektir.
Bu şekli ile düzenlenecek
olan jeoteknik raporlar; iki nüsha Genel Müdürlüğe ve bir nüsha Bölge
Müdürlüğüne verilecektir.
Bölge Müdürlüğünce uygun
bulunup “vize” edilen jeoteknik raporun Genel Müdürlükçe de yeterli bulunarak
onaylanması halinde; Etap B kapsamında yapılan tüm jeoteknik çalışmalara ait
bedel Etap B onayını müteakip ödenir.
Harita-Aplikasyon çalışmaları bürodaki ön incelemede arazi kontroluna
gidilebilecek düzeyde görülürse, işin yersel tetkik tarihi Bölge Müdürlüğünce
tespit edilip 7 gün önceden yükleniciye bildirilir. Aksi takdirde dosya
tamamlanmak üzere Bölge Müdürlüğünce
iade olunur.
Yüklenici, ölçme kontroluna yardımcı olmak,
gerekli ek ölçmeleri yapmak için araç gereç ve malzeme ile iş yerinde bulunur.
Bölge Müdürlüğü yetkililerince Harita Aplikasyon çalışması ölçümlere ve
sözleşme gereklerine bağlı olarak aletle yerinde incelenir.
Kabulü uygun görülen
poligon ve röperleri ile toplayıcı ve kollektörlerin aplikasyon röper kazıkları
teslim alınır.
Harita aplikasyon dosyası ölçme
defter ve krokileri, tetkik protokolü, sözleşme ve eklerine göre yeterli
görülüp kabul edildiği takdirde Bölge Müdürlüğünce onaylanarak 1 takım gereği
için yükleniciye, 1 takımı da bilgi için Bankaya gönderilir. Eksik, hata ve
gerekli değişikliklerin yapılması isteniyorsa çalışmalar iade edilir. Cezalı
süre verilir.
Gerekmesi halinde
Bölge Müdürlüğü elemanlarıyla durum bir kere daha incelenebilir. Yüklenici
gerekli çalışmaları yeniden yaparak kabul talebinde bulunmaya mecburdur.
5.3- ETAP (C) : PROJE ÇÖZÜM ÇALIŞMALARI
a) Yüklenici özel çalışmalar başlıklı (B) bölümündeki
harita-aplikasyon ve jeoteknik raporun kabulünün kendisine tebliğ edildiği
tarihten itibaren (C) gün içinde istenilmiş değişiklikler ile birlikte
eksikliklerin ölçme ve çizimlerini tamamladıktan sonra projeyi düzenler, gerekmesi
halinde Özel teknik raporları hazırlar ve proje raporundan sonra meydana
gelecek değişiklikler ile projenin, şebeke, toplayıcılar, ana toplayıcılar ve
kollektör projeleri ile varsa terfi hattı ve terfi merkezi hidrolik hesapları
ile terfi yeri mimari projelerini verir.
b) Jeoteknik Çalışmalar :
Kanalizasyon
sisteminin değişik yapılarının güzergah ve kotlarının belirlenmesini müteakip,
bu yapılar için belirlenen zemin jeoteknik parametreleri bazında daha önceki
etaplarda belirlenmiş olan jeomühendislik problemlerinin çözümüne yönelik olarak gerekli olabilecek her türlü tasarım
gerçekleştirilecektir.
Jeoteknik açıklama
raporlarında yapılması gereken analizler sonucunda;
ı. TS-7397 standartları bazında, kanalizasyon
borularının hendek içinde yerleştirilme şekilleri (geri dolgu işlemleri,
boruların gömleklenmesi ve yataklanması tipleri ile gerekli olabilecek zemin
iyileştirme analizleri,) belirlenecektir.
ıı. TS-2519 standartları
bazında, tüm proje alanı kapsamında iksalı ve şevli kazının gerçekleştirilebileceği
alanları gösteren iksa sistemleri haritaları oluşturularak, zemin jeoteknik
parametrelerine bağlı değişik tipte iksa sistemlerinin uygulanabileceği hatlar
belirlenecektir.
ııı.TS-7627 standardı
bazında özel iksa sistemlerinin statik ve dinamik yükler altındaki
stabiliteleri belirlenecektir.
ıv.Uygulanabilecek her türlü zemin iyileştirme yöntemleri ile bu
yöntemler için en güvenli, ekonomik ve
teknik uygulanabilir alternatif gerekli
mukayeseler yapılarak belirlenecektir.
v. Kanalizasyon sisteminin
ağır yapılarının temel tasarımlarına yönelik olarak sıvılaşma analizi, zemin
oturma-şişme özelliklerinin belirlenmesi, ve zemin emniyet gerilmesi değerleri
bulunarak, en uygun temel tipi belirlenecektir.
vı. Proje alanı kapsamında
geçerli olacak kazı klas değerleri kazı klas tabloları oluşturularak
belirlenecektir.
Hazırlanacak
olan jeoteknik açıklama raporları iki nüsha Genel Müdürlüğe, bir nüsha Bölge
Müdürlüğüne sunulacaktır
Bölge
Müdürlüğünce uygun görülerek “vize” edilen jeoteknik açıklama raporu Genel Müdürlükçe yeterli bulunması halinde onaylanır.
Etap
(C) Jeoteknik açıklama raporunun onaylanmasını müteakip Rapor Bedeli (Etap A, Etap B ve Etap C raporları bir bütün
olarak) ödenir.
c) Projelerde, Kanalizasyon
İşlerinin Planlanması ve Projelerinin Hazırlanmasına ait Talimatname’de
belirtilen hususlarda yer alacaktır.
d) Pissuyun, arıtma veya arıtmalı deniz deşarjı ile uzaklaştırılması
halinde, arıtma ünitelerinin yerleri belirlenecek, birinci ve ikinci kademe
üniteleri boyutlandırılarak, 1/500
ölçekli plankote üzerinde gösterilecektir. Arıtma tesisi karakteristik cetveli
ve/veya deniz deşarjı boyuna profili, hendek kesitleri ile difüzör ve seyrelme
hesapları verilecektir. Deniz deşarjı için temin edilecek deniz haritalarından
yararlanılarak deşarj borusu cinsleri ile yaklaşık boru çapı ve boyu, teorik
deşarj standartlarına göre tesbit edilecektir.
e) Şebeke planlarında koordinat çizgileri ve değerleri paftaların
uygun yerlerine yazılacak ve varsa Gecekondu Önleme Bölgeleri ile Küçük Sanayi
Siteleri hudutları proje üzerinde ayrı ayrı notasyonlarla gösterilecektir.
f) Projelerin tamamlanmasını takiben Bankaca gerek görülmesi halinde
yüklenici Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüğü elemanı ile birlikte yersel tetkike
davet edilecektir.
5.4- ETAP (D) : DETAY
PROJE ÇALIŞMALARI
a) Etap (C) çalışmalarının Bankaca uygun görülmesini takiben tüm detay
projelerinin; Terfi merkezi onaylı plankoteleri ile betonarme statik, elektrik,
sıhhi tesisat, havalandırma tesisatı hesaplarının, dere, karayolu, köprü geçişi
mevcut altyapı tesisleri ile kesişme detay projeleri, gerekmesi halinde
yataklama projeleri, temel ıslah projeleri Büyük çaplı borulara ait (1000 mm ve
daha büyük) dönüş ve birleşim bacaları hesap ve projeleri, özel sanat yapıları
projeleri (D) gün içinde Bankaya verilecektir.
b) Terfi Üniteleri projeleri aşağıda belirtilen hususlar göz önüne
alınarak tanzim edilecektir.
Terfi Merkezlerinin
Projelendirilmesi:
Terfi Merkezleri
Projelendirilirken ızgara, kum tutucu gibi yardımcı birimler terfi merkezinin
tipine bağlı olarak projelendirilecektir.
Pompalar 20 yıllık maksimum
debiye göre seçilecek, terfi merkezleri pompa odaları ise 35 yıllık maksimum
debi dikkate alınarak projelendirilecektir.
Terfi merkezlerinin girişine vana odası ve ızgara ünitesi yapılacaktır.
35 yıllık maksimum debisi 50 lt/s’ ye kadar olan terfilerde, kum tutucu
ünitesi yapılmayacaktır.
Daha büyük debilerde ise idarenin uygun göreceği tipte kum tutucu
ünitesi projelendirilecektir.
Kuru tip terfi merkezlerinde, pissu toplama odası hacmi motorun şalt
sayısı dikkate alınarak hesaplanacaktır. Pompa ekseninin altındaki hacim buna
dahil değildir.
Pompa odası boyutları tespit edilirken pompa
kapasiteleri dikkate alınarak ve buna göre pompalar, eksenler arasındaki mesafe
1 - 2,5 m olacak şekilde yerleştirilecektir. Pompa odasının eni hesabında emme
borusu, vana, sökme parçası, pompa salyangozu, basma tarafından çekvalf, sökme
parçası, vana kollektör ve basma borusu çapları göz önüne alınacaktır. Pompa
odalarında, sızıntı suları için bir toplama çukuru ve tahliye pompası
düşünülecek, iniş içinde merdiven boşluğu bırakılacaktır. Santrifüj ve burgulu
pompa istasyonlarında pano - motor arası kablolarının geçeceği dağıtım kanalı
yapılacaktır.
Terfi merkezi iç aydınlatma projeleri, sıhhi
tesisat ve havalandırma projeleri yapılacaktır.
Terfi merkezi hidrolik hesapları:
Tesis bünyesinde bulunan pompaların, hangi amaçla ve ne şekilde
kullanılacağı proje raporunda belirtilecektir. Yıllara göre (10, 20, 35) nüfus
debi hesapları yapılacak, günlük debi değişimleri bulunacaktır. Terfi merkezi ve terfi hattı, 35 yıllık
maksimum debi dikkate alınarak projelendirilecektir. Pompa seçimi ve hidrolik
hesaplar, 1. kademe için 20 yıllık maksimum debi, 2. kademe için 35 yıllık
maksimum debi esas alınarak yapılacaktır.
Her terfi merkezinde 1 adet yedek pompa
düşünülecektir. Pompaların manometrik yükseklik ve motor gücü hesapları detaylı
olarak verilecektir. Terfi hattı boru çapları tayin edilirken su akış hızı
0,5-2 m/sn arasında seçilecektir. Terfi merkezlerinde, pompaların montaj ve
demontajında kullanılmak üzere uygun kapasiteli monoray vinç sistemi
projelendirilecektir. Tesiste dalgıç tip pompa kullanılacaksa; vana, çek valf ,
sökme parçası ve kollektörün monte edileceği terfi merkezi ölçüsüne uygun
manevra odasının projesi yapılacaktır.
Terfi merkezinin girişine vana ve ızgara
sistemi yapılacaktır. Enerji kesilmesi halinde dolu savak ile tahliye imkanı
araştırılacaktır. Ayrıca gerekli hallerde kum tutucu ünitesi projelendirilecektir.
Burgulu Pompa Merkezleri:
Gelen debiye göre uygun
kapasitede ve yeterli sayıda burgulu pompa seçilecek, tespit edilen tip ve
kanat çapı belirlendikten sonra pompaların çalışacağı kanallar
projelendirilecektir. Her iki adet pompa arasına iniş merdiveni yapılacaktır.
Her pompanın kanal girişine, alt yatağın montaj ve demontajı için sürgülü kapak
yapılmalıdır. Motorların, redaktörlerin montaj ve demontajı için monoray vinç
sistemi yapılmalıdır.
c) Tesisin tümünü kapsayan 1. ve 2. kademe metrajlar ayrı ayrı
çıkarılarak verilecektir.
5.5- ETAP (E) : PROJE VE DÖKÜMANLARIN TESLİMİ
Projenin tamamı
onaylandığında yükleniciye tebliğ edilecektir. Yüklenici projenin düzeltme ve
değişiklik yapılmış kısımları ile onanma şartına göre değiştirilmesi gereken
kısımlarını (E) gün içinde temiz şekilde (karalama, kazıntı, okunaksız yazı ve
silinti olmadan) hazırlayarak ve planlar üzerindeki değişiklikleri orijinallere
işleyip:
- Tüm projenin (şebeke ve detay projeleri ile birlikte) onayını
takiben 2 takım aydınger nüshası madeni kutuya konulmuş olarak 10 takım CD
kopya ile birlikte Bankaya teslim edilecektir. Her bir CD muhafaza kutulu
olacak ve içindekiler listesi bu kutular içinde yer alacaktır.
- Onaylı 1/1000 ölçekli şebeke planları, 1/4000 ölçeğe küçültülerek 2
Takım aydınger nüsha olarak verilecektir.
- Raporlar ile birlikte tüm projelerden (1/4000 ölçeğe küçültülen
şebeke planları dahil) 7 takım ozalit kopyasını Bankaya teslim eder.
Madde 6- KABUL İŞLEMLERİ
Sözleşme
konusu proje işi tamamlandığında Yüklenici sözleşmenin 21. maddesi ve genel
şartnamenin 44. maddesi gereğince kabul talebinde bulunacaktır.
Madde 7- PROJE ETAPLARININ YAPIM VE İNCELEME SÜRELERİ
İş
sözleşmenin 10. maddesinde belirtilen süre içerisinde tamamlanacaktır. Bu
şartnamenin 5. maddesinde A, B, C, D ve E harfleriyle gösterilen her etabın
çalışma ve tamamlama süreleri takvim günü olarak Hizmet İşleri Genel
Şartnamesinin 28. maddesine göre
düzenlenecek iş programında belirtilecektir. Sözleşme süresi içerisine;
İdarenin inceleme süresi, eksik ve hataların giderilmesi süresi ve İdarece
projenin yeniden inceleme süreleri de dahildir. Projelerin İdarece incelenme
süresi sözleşme süresinin % 40’ından az olmayacaktır.
Proje
etaplarının eksik ve hatalı verilmesi hallerinde Yüklenici tarafından bu eksik
ve hataların giderilmesi ve İdarece yeniden incelenmesi için geçecek süre, iş
programında gösterilecektir. Tespit edilen bu süre, etapların tümü için
verilmiş olup, bu sürenin hangi etapta, ne kadarının kullanılacağı işin devamı
sırasında Yüklenici ve İdare ile birlikte belirlenecektir.
Madde 8- PROJE ETAPLARININ İDARECE
İNCELENMESİ,
TASDİK EDİLMESİ VE GECİKME CEZALARI
Yüklenici
tarafından etaplar halinde düzenlenip tasdik edilmek üzere İdareye teslim
edilen projeler, İdarece aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde incelenir ve
tasdik edilir.
a)
Yüklenici, projenin her etabını ve tamamını tasdikli iş programında belirtilen
süreler içinde Sözleşme ve eklerindeki şart ve hükümlere teknik ve ekonomik
faktörlere ve genel fenni kaidelere uygun olarak eksiksiz, kusursuz ve özürsüz
olarak yapıp İdarenin incelemesine ve onayına sunmakla yükümlüdür. Proje
etaplarının iş programında belirtilen sürelerden önce verilmesi halinde
projenin teslim tarihi olarak iş programında belirtilen tarih yerine Yüklenicinin
etaplara ait projeleri fiilen İdareye teslim ettiği tarih esas alınacaktır.
Yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Etaplara ait projeler
geç verildiği takdirde Yükleniciden aşan gün sayısı kadar Sözleşmesinde
belirtilen günlük ceza kesilir. Projenin sözleşme süresi içinde tamamlanması
halinde, daha önce kesilen cezalar kesin hakedişte iade edilir.
b) İdare,
etaplara ait projeleri, teslim tarihinden itibaren incelemeye alır. İş
programında belirtilen takvim günü içinde incelemesini bitirerek, herhangi bir
noksanlık görülmezse tasdik eder ve Yükleniciye tebliğ eder.
c) Etaplara
ait projelerin ilk incelenmesi sonunda iadeyi gerektiren noksanlıklar tespit
edilirse, bu eksik ve hataların giderilmesi için belirlenen sürenin aşılması
halinde, Yükleniciden aşılan gün sayısı kadar Sözleşmesinde belirtilen günlük
ceza kesilecektir. Şayet bu eksik ve hataların belirlenen sürede giderilememesi
halinde projelerin yeniden ve tam olarak verilip, idarece tasdik edilmesine
kadar geçen sürenin tamamı cezalı süre olarak kabul edilecektir.
d) İdaredeki
inceleme süreleri iş programında belirlenmiş olup, belirlenen bu sürelerin
aşılması halinde aşılan süre, süre uzatımında değerlendirilir.
e) Fiyat
farkı verilmesinin öngörülmesi halinde Sözleşmenin fiyat farkı esaslarını
düzenleyen madde hükümleri uygulanacaktır.
Etaplara ait
projelerin iş programında belirtilen sürelerden önce İdareye teslim edilmesi
halinde, fiyat farkı uygulamasında, İdareye teslim tarihi esas alınacaktır.
Etaplara ait projelerin herhangi biri, iş programında belirtilen sürelerden
önce İdareye teslim edilse dahi, sonraki etapların, iş programında öngörülen
süreleri içinde verilmesi zorunludur. Fiyat farkı ve ceza uygulamalarında iş
programında ön görülen etap süreleri esas alınacaktır. Cezalı çalışılan
sürelere fiyat farkı uygulanmaz.
f) Etapların
İdare ve idarenin ilgili Bölge Müdürlüğüne teslim tarihlerinde farklılık olması
halinde geç verilen tarih esas alınacaktır.
g) Genel
Şartnamede işlerin eksik olarak kabulünü düzenleyen 47. Maddede sayılan kusur
ve eksikliklerin projede bulunması halinde kesin hakedişte sözleşme bedelinin %
5’ine kadar bedel kesilecektir.
h) İşin
sözleşme süresinde tamamlanmaması Sözleşme ve eklerindeki hükümlere aykırı
yapılması durumunda, İdari Şartnamenin 52. Maddesi ve Sözleşmenin 17. Maddesi
gereğince ceza uygulaması yapılacaktır. İdari Şartnamenin 48. ve Sözleşmenin
15. Maddelerinde fiyat farkı verilmesi öngörülen işlerde ceza kesintisi
uygulamasında fiyat farkı dikkate alınacaktır.
Madde 9- ÖDEME PLANI
I - Sözleşmenin 13. maddesi ve
iş programına göre proje yapım
etaplarının uygun görülmesini takiben,
A Etabı için ihale bedelinin %15‘i,
B Etabı için ihale bedelinin %35‘i,
C Etabı için ihale bedelinin %20‘si,
D Etabı için ihale bedelinin %10‘u ,
ödenecektir. Ancak kesinleşen metrajda, ihalede belirtilen toplam proje
metrajının % 20’si ve daha fazlasını aşan eksilme(sözleşme bedelinin azalması)
olması durumunda, D Etabının ödemesi kesin hesaba bırakılacaktır.
II - Bu iş için fiyat farkı uygulaması,
Sözleşmenin 15. ve İdari Şartnamenin 48. maddesindeki hükümlere göre
yapılacaktır. Süre uzatımı verilmesi halinde de, yine Sözleşmenin 15. ve İdari
Şartnamenin 15. maddesindeki hükümler
uygulanacaktır.
Madde 10-PROJE - RAPOR,PAFTA VE DOSYALARIN DÜZENLENMESİ
Projeler, Bankaca uygun görülecek dosya
içinde aydınger orijinaller ise madeni ( Çinko ) bir kutu içinde teslim edilecektir.
Dosyalar üzerine
yeterli büyüklükte ve kalınlıkta aşağıdaki hususlar yazılacaktır. Ana dosyanın
ortasına sıra ile belde adı altına projenin cinsi, sol alt tarafa projeyi yapan
firma veya mühendisin ünvanı, adı ve soyadı, diploma ve oda numarası, sağ alt
tarafa da projenin yapıldığı tarih yazılacaktır.
Ana dosya içine
yukarıda kapsamı bildirilen proje
aşağıda tertip edildiği şekilde ve ayrı ayrı plastik dosyalara konacak ve her
dosyaya konan projenin ana fihristi (gereğinde sayfa veya sıra numaralarını
belirterek) ana dosyanın başına eklenecektir. Plastik dosyaların üstlerine ana
fihriste göre dosya numarası ve içindekinin projenin hangi kısmına ait olduğu
ve plastik dosyaya fihristi yazılacaktır. Plastik dosyalar fihristte bildirilen
sıraya göre ana dosyaya yerleştirilecektir.
Plan, resim ve
hesaplar iyi cinsten aydınger (ağırlık tercihen 110 - 115 gr cm² olmalı)
üzerine teknik resim kaidelerine ve Bankanın benimsediği çizim sembollerine
uygun olarak çizilecek veyahut yazılacaktır.
Raporlar; bilgisayar
ile, yaprak ölçüleri 297 x 210 mm olan kağıt üzerine yazılacaktır. Bu sayfalar
297 x 210 ölçülerine uyacak ve dosyaya giriş yerleri bırakılacak şekilde
düzenlenecektir. Sayfa numarası konulacaktır.
Hesaplar ayrı tertip
edilecek plan üzerine hesap yazılmayacaktır.
Orijinaller düzenli,
düzgün ve temiz bir şekilde çizilecek ve işlenecektir. Planlar kuzey yönü tercihen üst kenarı işaret
etmek üzere düzenlenecek, yazılar kuzey
yönüne dik olarak ve bu yönde ve aynı büyüklük ve tipte yazılacaktır.
Bütün plan, hesap
v.s.’nın katlanıp dosyaya katıldığında üste gelecek şekilde başında veya en sağ
alt ucunda ilişik tipte uygun ve gerekli bilgiler bulunan başlık olacaktır. Bu
başlık üzerinde imza ve onay yerlerini ayıran çizgiler çizilecek ve üzerleri
ekteki örneğe uygun yazılacaktır.
Örnekteki arşiv kayıt
numarası hanesi boş bırakılacak bu kısım
projelerin onanmasından sonra Bankaca doldurulacaktır.
Orijinallerin
kenarından kolayca yırtılmalarını önlemek için özel bant ile kenarlar takviye
edilecektir. Her başlığın kapsadığı
sayfalar sırasına göre bantla birleştirilecektir.
Bütün plan, hesap,
rapor vs. iyi cins (gevrek olmayan ve mürekkep dağıtmayan ve okunaklı görünüm
veren) ozalite çekilecektir.
Ozalite çekilen plan
ve resimler muhakkak surette DIN normuna uygun olarak katlanacak ve başlık
daima planın üstüne gelecektir.
Planlar zımba ile
delinip dosyaya geçirilmeden evvel yırtılıp kopmayacak şekilde takviye
edilecektir.
Orijinaller ve
transparantlar ayrı ayrı madeni (çinko) kutu içinde Bankaya teslim edilecektir.
Kutu, 10 cm çap 30 cm kapak boyu ve kapak dahil toplam 100 cm boyda olacaktır.
Kutu kapağı gövdeye sıkı sıkı geçecek şekilde olacaktır. Çinko kutunun
gövdesine ana dosya üstüne yazılan fihrist silinmeyecek şekilde yazılacaktır.
Proje dosyası içindeki
plan, rapor, hesap ve şartnamelerin başlık kısımları projeyi yapan yüklenici
ve/veya ilgili mühendis tarafından tarih, diploma ve oda sicil numarası konarak
imzalanacaktır. Harita, Aplikasyon çalışmalarına ait bütün ölçme defterleri,
kroki ve diğer dokümanlar ile jeoteknik çalışmalara ait rapor, kuyu logları,
plan ve zemin profilleri vb. Diğer dökümanlar alt yüklenici ve yüklenici
tarafından müştereken imzalanmış olacaktır.
Ana klasör ve ana
dosya içine konacak plastik dosyalar mavi renkte olacak ve aşağıdaki şekilde
tertip edilecektir. Ana klasör ve
plastik dosyaya konulacakların kalın olması halinde dosya adedi artırılacaktır.
Dosya : 1. Raporlar,
nüfus hareketi ve pissu ihtiyacı ve pissu hesapları ekonomik karşılaştırma ve
pompa hesapları, belgeler, karakteristik cetveller, genel durum planı,
Dosya : 2. Hidrolik,
statik, betonarme hesapları,
Dosya : 3. Pompaj projeleri,
Dosya : 4. Kollektör
projeleri,
Dosya : 5. Sınai
imalat tip ve projeleri,
Dosya : 6. Şebeke
inşaat planları, detayları,
Dosya : 7. Özel Teknik
Şartnameler,
Dosya : 8. Metrajlar
Dosya : 9. Harita - Aplikasyon ölçme
dökümanı,
Dosya : 10. Jeoteknik çalışmalara ait
dökümanlar
Projenin ve dosyanın tanzimi maddesinde
belirtilmeyip de yürürlükteki talimatnamenin diğer maddelerinde bahsi geçen ve
yapılması icap eden projeler ve gerekli diğer bilgiler ve belgeler dosyaya
eklenecektir. Arazi ölçümlerine ait krokiler, nivelman, takometre ve poligon
defteri ayrı bir dosyada verilecektir.
PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ
EKLERİ
Madde- 11 - Ekler şunlardır
EK1:
Karakteristik
Cetveller
EK2:
Başlık Tipi
EK3:
Katlama Normu
EK4:
Çizim Esasları ve Semboller
EK5:
Şebeke Plan Örneği
EK6:
Boykesit Örneği
EK7:
Bilgi Formu
EK8: İş
Programı Örneği
İLLER BANKASI YÜKLENİCİ
İmza :
............................... İmza :..............................
Adı
Soyadı :
............................... Adı Soyadı :..............................
........................................KANALİZASYON PROJESİ
KARAKTERİSTİK CETVELİ
A- NÜFUSU
Belediyenin ........yılı nüfusu :
Belediyenin ........yılı nüfusu :
Nüfusartışoranı
Kabul edilen artış oranı :
B- SU GEREKSİNMESİ
İnsan :
Özel gereksinme :
Toplam :
C-
MEVCUT ŞEBEKE
Şekli :
Çapı mm. :
Uzunluğu m :
D-PROJEDE KOLLEKTÖR
Şekli :
Çapı mm. :
Uzunluğu m :
E- PROJEDE ŞEBEKE
1.
Kademe (m) :
2.
Kademe (m) :
Toplam
Uzunluk (m) :
E- MOTOPOMP
Adedi ve cinsi :
...................................................................
Pompa debisi lt/sn :
...................................................................
Toplam basma yüksekliği m :
...................................................................
NPSH [*] m :
...................................................................
Emme ve
kolon borusu uzunluğu m :
...................................................................
Tahrik
motoru :
...............kW..................V.....................d/d
G-TERFİ
HATTI
İletim hattı uzunluğu m :
...................................................................
Boru iç çapı/et kalınlığı mm :
...................................................................
Boru cinsi ve işletme basıncı :
...................................................................
Hattın seleritesi (a) m/sn :
...................................................................
Antibelye teçhizat :
..................................................................
______________________________ [*] NPSH =
0.0012(Z.K.) - (Hem + JLem)
H- ARITMA
Arıtma
Cinsi :
...................................................................
a) Mekanik arıtma :...................................................................
b) Biyolojik arıtma :...................................................................
c)
Kimyasal arıtma :...................................................................
Gerekli alan (m x m) :
...................................................................
I- ENERJİ DURUMU
Tesis edilecek A.G. hattı m :
...................................................................
Tesis edilecek O.G. hattı m :
................................................................... Transformatör :
............../................kV........................kVA Ayrıca elektrik
projesi tanzim edilecek
edilmeyecek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder