21 Ekim 2019 Pazartesi

İLLER BANKASININ KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ




KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ


İLLER BANKASI A.Ş
PROJE GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI


KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ


2010

Kanalizasyon Şebeke Tatbikat Projesi Hazırlanmasına Ait Bu Şartname İller Bankası Yönetim Kurulunun …………………. tarih ve …………… sayılı kararı ile kabul edilmiş ve karar tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.



İ  Ç  İ  N  D  E  K  İ  L  E  R
Madde 1- GENEL HÜKÜMLER                                                                            3

Madde 2- BELEDİYE ve DİĞER KAMU KURULUŞLARINDAN
                ALINACAK BİLGİ ve BELGELER                                                      5

Madde 3- YER TESLİMİ VE İŞE BAŞLAMA                                                      6

Madde 4- İŞ PROGRAMI                                                                                       7

Madde 5- PROJE ETAP ÇALIŞMALARI                                                             7
                5.1. Etap (A): Proje Raporları ve Jeoteknik Çalışmalar                           7
               5.2. Etap (B): Arazi ve Jeoteknik Çalışmalar                                           11
               5.3. Etap (C): Proje Çözüm Çalışmaları                                                   14
                5.4. Etap (D): Detay Proje Çalışmaları                                                 15
                5.5. Etap (E): Proje ve Dökümanların teslimi                                        17

Madde 6- KABUL İŞLEMLERİ                                                                          17

Madde 7- PROJE ETAPLARININ YAPIM VE İNCELEME SÜRELERİ          17

Madde 8- PROJE ETAPLARININ İDARECE İNCELENMESİ ,                      18
                TASDİK EDİLMESİ VE GECİKME CEZALARI                    

                



Madde9-ÖDEME PLANI                                                                                   19

Madde10-PROJE –RAPOR,PAFTA VE DOSYALARIN                                   20
                  DÜZENLENMESİ
Madde11-Ekler                                                                                                   22




KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ

Madde 1- GENEL HÜKÜMLER
Bu Şartnamede kanalizasyon tesislerinin projelendirilmesi için gerekli tüm mühendislik hizmetleri, hizmet aşamaları, hizmetin yerine getirilmesinde uyulacak şartlar ve şartnameler tanımlanmaktadır.
1.1. Yüklenici bu Sözleşme kapsamına giren işlerin, teknik ve ekonomik analizlerini yaparak Sözleşme ve ekleri ile İdarenin yazılı talimatlarına göre eksiksiz olarak yapılmasından sorumludur.
1.2. Yüklenici, kanalizasyon tesisinin projelendirilmesinde; Sözleşme, bu Özel Şartname, Şehir ve Kasaba Kanalizasyon Projelerinin Hazırlanmasına Ait Yönetmelik, İller Bankası’nın diğer ilgili Teknik Şartnameleri ile bu şartnamede belirtilmeyen hususlar için Türk Standartları esas alınmak kaydıyla İdarenin uygun göreceği diğer normlara (DIN, VDI, İSO, ASTM) uyacaktır.
1.3. Proje yapımında görev alacak ve nitelikleri idari şartnamede belirtilen anahtar teknik personelin (Proje Müdürü ve mühendislerin) idarece kabul edilmiş olması şarttır. Yüklenici sözleşmenin imzalanmasından sonra, anahtar teknik personele ait ilgili sosyal güvenlik kurumu onaylı prim ödeme belgeleri ile noter tasdikli; meslek odası kayıt belgesini ve imza sirkülerini  iş programı ile birlikte İdareye teslim edecektir. Alt Yüklenici ile çalışılması halinde, alt yüklenici bünyesinde çalışan personel için de yukarıdaki belgeler İdareye teslim edilecektir.
1.4. Yüklenici iş başında sürekli olarak bir Proje Müdürü bulundurmakla yükümlüdür. Proje yapım işi Proje Müdürünün sorumluluğu altında ilgili mühendislerle işbirliği içinde sürdürülecektir. Yüklenicinin projenin yapımında görevlendireceği mühendisler, kendi meslek grupları ile ilgili olan projeleri yapacak ve Proje Müdürü ile birlikte imzalayacaktır. Proje ile ilgili, İdarede yapılacak her türlü görüşmeye, Proje Müdürü ile birlikte, proje paftaları üzerine imza atan proje mühendisi de katılacaktır.
İdari şartnamede belirtilen teknik personelin ilgili proje paftalarına yüklenici adına imza atabilmeleri için noter tasdikli vekaletnamelerinin olması gerekir.
1.5. Yüklenici, İdareye bildirmiş olduğu teknik personeli bu işte çalıştırmaya mecburdur. Yüklenici İdarenin onayını almadan bu elemanları değiştiremez.
İşin başlangıcında veya devamı sırasında herhangi bir teknik personelin İdare tarafından yetersiz görülmesi, firmadan ayrılması veya çeşitli nedenlerden dolayı değiştirilmesinin gerekmesi halinde, Yüklenici, İdareye hiçbir masraf ve tazminat yüklemeden, değişen veya ayrılan teknik personelin yerine en geç 20 takvim günü içerisinde yeni teknik eleman bildiriminde bulunacak ve İdarenin uygun görüşünü alacaktır.
Alt Yüklenici çalıştırılması durumunda Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 18 . Madde hükümleri esas alınacaktır. Alt Yüklenicinin çeşitli nedenlerden dolayı değişmesi veya idare tarafından yetersiz görülmesi halinde, Yüklenici, İdarenin uygun görüşünü alarak, yeni Alt Yüklenici ile 20 takvim günü içinde noter tasdikli sözleşme imzalayarak İdareye sunacaktır.
Yüklenici, teknik personel ve alt yüklenici değişikliğinden dolayı etap çalışmalarının gecikeceğini ileri sürerek süre uzatımı talebinde bulunamaz.
1.6. Yüklenici, işin herhangi bir kısmının İdarece kabul edilmemesi ve yeni etüt ve karşılaştırma hesapları istenmesi halinde hiçbir ek bedel veya süre uzatımı talep etmeksizin istenilenleri yerine getirerek, İdareye teslim etmekle yükümlüdür.
Proje yapım süresi içerisinde, herhangi bir etapta İdare tarafından yerine getirilmesi istenen değişiklikler, etaba ait çalışmalar tasdik edilmiş olsa dahi Yüklenici tarafından daha önceki etaplara yansıtılarak revizyon projeleri verilecektir.
İdare gerekli gördüğü durumlarda, projelerin bir kısmının bu şartnamede belirtilen etaplardan farklı bir etapta verilmesini isteyebilir.
Bu işlemler için süre uzatımı ve ayrıca bir bedel ödenmez. Yüklenici  tarafından hiçbir hak talebinde bulunulamaz.
1.7. Proje etaplarında yapılacak çalışmalar ana hatları ile belirtilmiş olmakla beraber, ilgili bölümlerde belirtilmeyen, ancak işin devamı sırasında proje bütünlüğünün sağlanması amacıyla İdarece gerekli görülen başkaca hesap ve paftalar, yüklenici tarafından yapılmak zorundadır.
1.8. Yüklenici, ileride, projenin yanlış, etütlerin eksik yapılmasından dolayı karşılaşılacak durumlardan sorumlu olacaktır. İdarece Proje kontrollerinin yapılmış ve tasdik edilmiş olması ilgili mühendisleri ve yükleniciyi sorumluluktan kurtarmaz.
1.9. Etütlerin, ölçmelerin, deneylerin ve projelerin yapılmasında, kontrol ve kabulü esnasında gerekli her çeşit araç, gereç ile alet ve edavatın sağlanması yükleniciye aittir.
1.10. Projenin hazırlanması için İdare tarafından yükleniciye verilen dökümanların haricinde, ihtiyaç duyulan her türlü bilgi ve belgeler yüklenici tarafından sağlanacaktır. İdarece verilen dokümanların yetersiz kalması veya verilen dokümanlarda revizyonlar gerekmesi halinde yüklenici süre uzatımı ve herhangi bir bedel talebinde bulunamaz.
1.11. Projelere ait telif hakkı İdareye aittir. Bunların örnek ve kaynak olarak alınması veya aynen başka işlere ait projelerde kullanılması İdarenin iznine bağlı olup yüklenici, bu projeler üzerinde hiçbir hak talebinde bulunamaz.
1.12. Proje etaplarının İdareye tesliminden sonra yapılacak yersel incelemelerde, Proje Müdürü ile birlikte Sözleşme ve eklerinde belirtilen mühendislerden inceleme konusu ile ilgili mühendisin belirtilen mahalde bulunması zorunludur. Aksi halde sözleşmedeki günlük cezanın 25 katı ceza kesilir.
1.14 Tebliğ tarihi olarak; İdare tarafından Yükleniciye gönderilen yazılarda evrakın İdareden çıkış tarihinin 2 takvim günü sonrası esas alınacaktır.
1.15 Tüm projeler sayısal ortamda bilgisayarla hazırlanacaktır.

Madde 2- BELEDİYE ve DİĞER KAMU KURULUŞLARINDAN
                ALINACAK BİLGİ ve BELGELER
2.1. İlgili Yönetmelik ve Şartnameler de belirtilen esaslara uygun olarak proje alanı civarındaki bütün alıcı ortamların ( akarsu , göl ve deniz sularının ) yüklenici tarafından incelenip, adları ayrı ayrı kaydedilerek ilgili Belediyenin uygun görüşü alınacaktır.
Ayrıca projeden yararlanması gereken endüstri , liman , istasyon , askeri ve turistik  vb. tesislerin mevcut ve gelecekteki su tüketim durumları ile bunların nüfus hareketleri araştırılacak gerekli bilgi Belediye ve diğer ilgililerden alınacaktır. Uç ve özel debi gereksinimi olan tesisler ve alanların durumları ilgili Kurum, Belediye ve Yüklenici arasında tutulacak bir tutanak ile belirlenecektir.
2.2. Şebeke taslak planlarının; halihazır haritaya, imar planına ve mevcut son duruma uyup uymadığı, bütün yerleşimler ile sokak ve değişiklikleri gecekondu önleme bölgeleri toplu konut ve sanayi siteleri ile afet yerleşim sahalarını kapsayıp kapsamadığı, Belediye sınırları içinde mevcut başka yerleşim yerlerini kapsayıp kapsamadığı, yüklenici tarafından araştırılacaktır. Bu çalışmaların yapıldığı ve taslak planların gereksinmeyi karşılayacak düzeyde olduğu yönünde Belediyesinin uygun görüşü alındıktan sonra projenin çözümünde dikkate alınacaktır.
Ayrıca imar planı, harita, belediye ve mücavir alan sınırları, Belediyenin göstereceği belgelere dayanarak 1/25.000 ölçekli genel durum planına işlenip, Belediyesinin uygun görüşü alınacaktır. İmar planının bulunmaması halinde, yapılmakta olup olmadığı, yapılıyorsa, hangi aşamada olduğuna ilişkin bilgi ve belgelere ön proje raporunda yer verilecektir.
İmar Planı ile halihazırdaki yerleşim karşılaştırılarak, 1. ve 2. kademe olarak projelendirilecek hatlar yüklenici tarafından Belediyesi ile birlikte belirlenecektir
2.3 Terfi merkezi  , arıtma tesisleri ve kollektör hatları vs. yerlerin kamulaştırmasının veya irtifak hakkı tesis edilmesinin zorunlu olması halinde; bunların yaklaşık bedellerini gösteren bir belge yüklenici tarafından belediyeden temin edilerek projeye eklenecektir.
2.4 Yüklenici, Valiliklerce işletme ruhsatı verilmiş Kum, çakıl, taş ocakları ile, kireç, tuğla çimento, kiremit ve benzeri ana malzemenin temin edileceği yerler ve nakliye mesafelerini Belediyesi ile birlikte belirleyecektir.
2.6 Mevcut kanalizasyon tesisleri ile projelendirilecek kanalizasyon tesislerini etkileyebilecek mevcut veya planlanan diğer tesislere ilişkin bilgi ve belgeler Belediye ve diğer ilgili kurumlardan temin edilecektir. Bu tesislerin durumu incelenerek, projelendirilecek kanalizasyon tesislerini etkilememelerini sağlayacak önlemlerle ilgili hesap ve detaylar ilgili etaplarda verilecektir.

Madde 3- YER TESLİMİ VE İŞE BAŞLAMA
İşyeri tesliminin yapılıp yapılmayacağına sözleşmesinin 11. maddesinde açıklık getirilmiştir.
İdarece yer teslimine gerek görülmeyen işlerde Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5 takvim günü içinde işe başlanmış sayılır. İdarece yer teslimi yapılması gerekli görülen işlerde ise işe başlama tarihi, yer teslim tutanağının yükleniciye tebliğ edildiği tarih olarak kabul edilir.
İdarece yer teslimi yapılması gerekli görülen işlerde Yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasını izleyen 5 takvim günü içinde gerekli hazırlıkları yaparak yer teslimi talebinde bulunacaktır. Yer teslimi; istem tarihinden itibaren en geç 15 takvim günü içinde yerine getirilecektir. Yer teslim gününde İdare, belediye temsilcileri ve Yüklenicinin veya yetkili temsilcisinin katılması ile düzenlenecek bir tutanakla durum saptanacaktır. Yer teslim tutanağı İdarece tasdik edilerek Yükleniciye tebliğ edilir.
Yüklenici, saptanan günde yer teslimi yapılacak mahalde bulunmaz veya yetkili temsilcisini bulundurmazsa İdarenin bu iş için görevlendirdiği elemanların yasalarla tanınan ücret, yolluk, taşıt ve zaruri giderleri Yükleniciden tahsil olunacak ve Sözleşmenin 27.maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

Madde 4- İŞ PROGRAMI
Yüklenici, Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 28. maddesi gereğince işe başlama tarihinden itibaren 7 takvim günü içerisinde iş programını, EK-8 de örneği verilen formata uygun olarak düzenleyecek ve İdareye teslim edecektir. Yüklenici tarafından İdareye teslim edilen iş programı İdarece gerekli görülen değişiklikler yapılarak 7 takvim günü içerisinde tasdik edilecek ve Yükleniciye tebliğ edilecektir.
Yüklenicinin belirtilen süre içerisinde iş programını hazırlayarak İdareye teslim etmemesi halinde, iş programı İdarece re’sen yapılarak tasdik edilir ve Yükleniciden günlük cezanın 5 katı ceza kesilir.
İş programının tanzim ve onanması için yukarıda belirtilen süreler (A) etabı için öngörülen süre içinde değerlendirilecektir.

Madde 5- PROJE ETAP ÇALIŞMALARI

5.1 - ETAP (A) : PROJE RAPORLARI VE JEOTEKNİK ÇALIŞMALAR
            Yüklenici, projesi yapılacak beldenin ve çevresindeki yerleşimlerin her türlü tesisi öngören tam bir kanalizasyon sisteminin şebeke projeleri ile ilgili mühendislik hizmetlerini aşağıda belirtilen sıra ve ilkeler çerçevesi içinde yapmakla yükümlüdür.
           Tüm projeler bilgisayar ortamında sayısal olarak hazırlanacaktır.
a)  Temin edilebilen 1/1000 ölçekli halihazır haritalar ile 1/1000 ölçekli imar planları ve varsa diğer ilgili dökümanlar, ihale dökümanları içinde İller Bankasınca yükleniciye verilmiştir. Verilen harita ve imar planlarına yeni ilavelerin, imar tadilatlarının olup olmadığı yüklenici tarafından araştırılacak, varsa yeni ilave harita ve imar planları, imar planı tadilatları da yüklenici tarafından temin edilerek projelendirmede dikkate alınacaktır. Bankaca yükleniciye verilen, yukarıda açıklanan dökümanlar dışındaki gerekli tüm dökümanlar yüklenici tarafından temin edilecektir.
b)  Proje raporları işe başlama tarihinden itibaren iş programındaki (A) Etabı için öngörülen süre içerisinde aşağıda belirtilen hususları da kapsayacak şekilde düzenlenerek 3 nüshası Genel Müdürlüğe 1 nüshası ilgili Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
c)  Projeler, beldenin kısa (yaklaşık 10 yıl), orta (yaklaşık 20 yıl) uzun (yaklaşık 35 yıl) süredeki ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hazırlanacaktır.
d)  Muhtemel nüfus projeksiyonları, su kullanımlarının tespiti ile proje kriterleri belirlenecektir.
e)  Proje çalışmaları sırasında ortaya çıkabilecek yeni veriler de gözden geçirilecek, birbirleriyle karşılaştırılarak değerlendirilmeleri yapılacak, projelerin hazırlanması bakımından yeterlikleri saptanacaktır.
f)  Özel sarfiyat veren ve verecek olan tesisler atık su kapasiteleri ile birlikte belirlenecektir.
g)  Yağmur sularının çok büyük problem oluşturduğu bölgeler tespit edilerek, yağmursuyu proje kriterleri ve güzergahları belirlenecektir.
h)  Karayollarının yapım, bakım ve işletmesi altında olan tüm yollar belirlenecek ve bu yollar ile istimlak sahaları içerisinden yola paralel tâli ve ana toplayıcı hatlar geçirilmeyecektir.
ı) Mevcut Alt Yapı Tesisleri, projesi Belediyesinden ve ilgili kuruluşlardan temin edilmek suretiyle tespit edilecektir. Projenin olmaması halinde mevcut tesislerin geçtiği tahmin edilen  sokaklar Belediyesi ile birlikte tespit edilerek mevcut altyapı tesisleri tip ve derinlikleri belirlenecektir.
j) Mevcut Alt Yapı Tesislerinin birbirleri ile olan durumları da dikkate alınarak mevcut kanalizasyon tesislerinden imkanların elverdiği ölçüde ileride de yararlanılacağı düşünülerek projeye işlenecektir.
k)  Pissu sisteminin iskeletinin belirlenmesi için alternatif mukayeseler ile birlikte gerekli ön çalışmaları yapılacaktır.
l) Proje kapsamına giren birimlerin yapılabilirliği gösterilecek ve bu birimlerin en uygun birleşimini belirleyebilmek için türlü seçenek maliyetlerinin yeter doğrulukta tahmin edilmesi suretiyle maliyet hesaplarına dayalı inşaat sırası ve kademeli uygulamalara ilişkin önerilerde bulunulacaktır.
m) Jeoteknik çalışmalar;
Proje Etap çalışmaları ile paralel doğrultuda  etap etap yürütülecek jeoteknik çalışmalara; işe başlama tarihinden itibaren başlanacaktır.  Jeoteknik firma proje çalışmaları boyunca Bankaca gerekli görülen her türlü ekipman ve teknik personeli, çalışma sahasında hazır bulundurmakla yükümlüdür.
Etap (A) çalışmaları kapsamında yapılacak jeoteknik çalışmalar aşağıda belirtildiği şekilde gerçekleştirilecektir.
ı. Etap (A) Jeoteknik Çalışmaları içerisinde; Etap (B) çalışmaları kapsamında gerçekleştirilecek olan jeoteknik saha çalışmalarının uygulama kriterlerini belirlemeye yönelik olarak, proje alanı üzerinde araştırma çukur (özellikle ince ve iri taneli zeminler, rezidüel zeminler ve yamaç molozları olmak üzere) çalışmaları gerçekleştirilecektir. Yapılacak araştırma çukuru çalışmaları ile proje alanındaki toprak zeminler, genel litolojik özellikleri bazında ayrılarak tanımlanacak ve proje alanının 1/5.000  ölçekli zemin haritası ve zemin profilleri oluşturulacaktır.
ıı. Proje alanı içinde daha önce değişik kurumlarca yapılmış tüm topoğrafik, jeolojik, hidrojeolojik, jeofizik, jeomühendislik, jeoteknik çalışmalar derlenerek; bölgesel jeolojik formasyonlar ile yersel jeolojik yapı belirlenecektir. Bölgesel jeolojik formasyonları gösteren 1/25.000 ölçekli jeolojik harita ve  jeolojik kesitler oluşturulacaktır.
ııı. Düzenlenen harita üzerinde toprak zeminler ve kayaç zeminler ayırtlanarak, her bir zemin litolojisi için oluşmuş aktif  oluşması olası potansiyel jeomühendislik problemler (zemin duraysızlıkları, yapı oturmaları, vb.) ayrıntıları ile belirlenecektir.
Araştırma çukuru çalışmaları, Bölge Müdürlüğünün kontrolü altında yapılacaktır. Açılan her bir araştırma çukurunda geçilen seviyelerin tanımlamaları yapılacak, yeraltı su seviyesi belirlenecek, kazı klas değerleri ve çukur stabilitesi gözlemleri ile mevcut altyapı tesisleri belirtilecektir. Yapılacak araştırma çukuru çalışmaları ile saptanacak  unsurlar,  Bölge müdürlüğü ile müşterek düzenlenecek bir tutanakla tespit edilecektir.
                   Bu aşamaya kadar yapılmış olan tüm çalışmaların ışığı altında; proje alanında yer alan zeminler üzerinde; kanalizasyon sisteminin değişik yapılarına yönelik olarak gerçekleştirilecek Etap (B) jeoteknik saha çalışmalarına ait, uygulama kriterleri belirlenecektir. Bu kriterler;
ı.  Araştırma çukurlarının,  kaç adet, hangi lokasyonlarda  ne tip bir  kanalizasyon yapısına yönelik olarak  kaç metre derinlikte açılacağı,
ıı. Araştırma çukurlarında; hangi tip zemin örnekleme çalışmasının yapılacağı,
ııı. Araştırma sondajlarının kaç adet, hangi lokasyonlarda, ne tip bir kanalizasyon yapısına yönelik olarak, kaç metre derinlikte açılacağı,
ıv.  Araştırma sondajlarındaki  penetrasyon sırasında; ne tür yerinde deney  ve örnekleme çalışmalarının yapılacağı
 v. Alınan zemin örnekleri üzerinde;  zemin formasyonlarının hangi jeoteknik  parametrelerinin belirlenmesine yönelik olarak, hangi deneylerin yapılacağı,
vı. Yapılacak olan tüm jeoteknik saha çalışmaları sonucunda, ne tip bir jeomühendislik probleme çözüm sağlanılacağı, belirlenecektir.
Yapılan tüm çalışmalara ait tespitler, harita ve planlar  ile tutanaklar ilk etüd raporu kapsamında, ön jeoteknik rapor olarak sunulacaktır.
 Yapılan  tüm  çalışmalar  ile  ortaya  konulan  öneriler,  Etap  (A)  yersel  tetkiki kapsamında  yerinde   incelenerek jeoteknik saha çalışmalarında uygulanacak kriterler belirlenecektir. Bu yersel tetkik sırasında Jeoteknik firma sorumlu personeli de bulunacaktır.
İller Bankası Jeoteknik Amaçlı Sondaj Kuyusu ve Araştırma Çukuru Açılması ile Yerinde Deneylerin Yapılması ve Numune Alınmasına Ait Teknik Şartname, TSE standartları, ASTM normları çerçevesinde yapılmış olan Etap (A) jeoteknik çalışmalarına ait bedel; Etap (A) onayını müteakip ödenir. Jeoteknik Raporlara ait bedel ise Etap C onayını müteakip ödenir.
n) Yukarıdaki çalışmalar 1/1000 ve 1/5000 ölçekli imar planları üzerine aktarılacaktır.
o)  Proje raporları, “Kanalizasyon İşlerinin Planlanması ve Projelerinin Hazırlanmasına ait Talimatname”de belirtilen her türlü etüd ve araştırmalar yapılarak hazırlanacak Banka ve Bölge Müdürlüğüne teslim edilecektir. Etüd ve araştırmaların tam olarak yapıldığı anlaşıldığında yüklenici, yersel tetkike davet edilecektir. Yersel tetkikte; mevcut tesislerin durumu şebeke ve arıtma sistemleri, tesbit edilen kollektör güzergahı, terfi tesisleri, v.b. yapım yerleri, kum, çakıl, taş ocakları ve tesise ortalama mesafeleri tetkik ve tespit olunacaktır.
ö)  İlgili Belediye temsilcisi ile birlikte, beldenin harita ve İmar Planı değişikliği ve ekleriyle şebeke taslağının son duruma uyup uymadığı, taslağın kapsamadığı başka yerleşimlerin olup olmadığı, boru geçirilmesi gereken sokakların dışında kalan yerler, İmar Planında olan açılmamış ve ilk kademede boru döşenmeyecek olan sokaklar, ilk kademede boru döşenecek olan mevcut sokaklar, gelecekte yerleşime açılacak gelişme alanları, kollektör hatları ve arıtma tesisi yerlerinde kamulaştırma durumu ve yaklaşık bedelleri tespit edilecek, 1/25000 ölçekli haritaya işlenmiş Belediye sınırları incelenecektir.
p) Arıtma tesisi ve/veya deniz deşarjı ile ilgili olarak nüfus, debi, kirlilik yükleri hesaplanacak, endüstriler de incelenecektir. İstenen çıkış suyu kalitesi, arazi ihtiyacı, inşaat ve işletme maliyetleri göz önüne alınarak uygulanabilir teknolojiye sahip arıtma ve/veya deniz deşarjı tipi seçilecektir. Seçilen arıtma sistemine göre ünitelerin hesap esasları ile birlikte boyutlandırılması yapılacaktır. Kesin arazi ihtiyacı belirlenecektir.
r)  İncelemeler neticesi yersel tetkik tutanağı düzenlenecektir.

Proje raporu hakkındaki Bölge görüşü ile birlikte rapor ve tutanak Bankaya gönderilecektir. Bankada sözleşme ve eklerine göre rapor incelenecek gerekirse, düzeltme ve değişiklikler yaptırılacak ve son şeklini almış rapor onanmak üzere Bankaya teslim edilecektir.

5.2- ETAP (B) : ARAZİ VE JEOTEKNİK ÇALIŞMALAR

Yüklenici onanmış proje raporunun kendisine tebliğ tarihinden itibaren çalışılmayan .................................... ayları dışında (B) gün içinde harita ölçmelerini yapıp kollektör hatlarında şeritvari harita ve terfi merkezleri ile arıtma tesisi ve/veya deniz deşarjı batimetre planları sahasının yeterli büyüklükte 1/500 ölçekli  plankotelerini çıkarır. Bunlara dayalı olarak saptayacağı kollektör hatları güzergahını ve yapım yerlerini araziye aplike eder. Gidiş dönüş nivelman ve şenajla boyuna kesitlerini çıkarır. Yönetmeliğe uygun röperleme yapar ve planda gösterir. Şebekeye ait ek harita hazırlar Harita, Aplikasyon dosyasının 3 takımını ölçme defterleri ve krokileriyle birlikte ilgili Bölge Müdürlüğüne teslim ederek Bankaya bilgi verir.
        Jeoteknik Çalışmalar;
Jeoteknik çalışmalar; saha çalışmaları, laboratuar çalışmaları ve büro çalışmaları aşamaları ile yürütülecektir.
Jeoteknik çalışmaların saha çalışmaları bölümü; saha jeolojik gözlemlerinin yapılması, araştırma çukurlarının ve araştırma sondaj kuyularının açılması, yerinde deneylerin ve zemin örnekleme çalışmalarının yapılması kapsamında yürütülecektir.
Saha jeolojik gözlemlerinin yapılması neticesinde; proje alanında bir önceki etap çalışmalarında ayırtlanan toprak zeminler,  bu etapta daha ayrıntılı olarak residüel toprak zonları, yamaç molozları, alüvyonel seviyeler vb. olarak ayırtlanacaktır.
Proje alanı içinde kanalizasyon sisteminin değişik ünitelerinin inşasının yapılacağı toprak zeminlerde, inşaa edilecek yapının özelliklerine ve yüzeysel şartlarda  belirlenen zemin karakteristiklerine  bağlı olarak, proje etap (A) yersel tetkiki sırasında belirlenen uygulama kriterleri bazında, araştırma çukurları ve araştırma sondajları açılacaktır.
Araştırma çukurları ve araştırma sondajlarının açılmasında İller Bankası Jeoteknik Amaçlı Sondaj Kuyusu ve Araştırma Çukuru Açılması ile Yerinde Deneylerin Yapılması ve Numune Alınmasına Ait Teknik Şartnamesindeki esaslara uyulacaktır.
Zemin hidrojeolojik özelliklerinin belirlenmesi amacı ile araştırma çukuru ve sondajlarındaki yeraltı su seviyesi ölçülecek ve yeraltı su örnekleri alınacaktır.
Zemin örnekleme çalışmalarında (zemin ve yeraltı su örnekleri) TS - 1901 standardı esas alınacaktır.
Sözleşme aşamasında belirli kriterler bazında seçilmiş olan laboratuar kuruluşunun iş yoğunluğu, personel sıkıntısı vb. sebeplerden dolayı projenin seyrini olumsuz etkilemesi durumunda, Bankanın onayını almak şartıyla aynı niteliklere sahip bir başka  laboratuar kuruluşu ile çalışılabilir.
Jeoteknik çalışmalara ait saha çalışmaları bölümünün tamamlanması sonucunda; zemin mekaniği laboratuar çalışmaları; jeoteknik tasarım için gerekli olan tüm zemin parametrelerinin belirlenmesine yönelik bir laboratuar deney programı, Bankanın onayına sunularak gerçekleştirilecektir. Jeoteknik tasarımda kullanılacak tüm zemin parametrelerinin deneysel nitelikte  olması jeoteknik firmaca sağlanılacaktır. Örnekleme çalışmaları sırasında; uygun zemin şartlarında alınmayan zemin örneklerinin yinelenecek saha çalışmaları ile alınması ve alınan örneklerin laboratuara intikali sırasında oluşmuş olan tüm olumsuzlukların en kısa sürede giderilmesi sağlanılacaktır. Laboratuar deney programı;  alınmış olan tüm zemin örneklerinin  laboratuarda Banka ilgili personellerince incelenmesini müteakip uygulanabilecektir. Laboratuar deney programının  onaylanması idarece en kısa sürede sağlanılacak olup bu süre proje Etap (B) süresi içinde müteala edilecektir.  Zemin örneklerinin uygun şartlarda taşınmaması, uygun ortamlarda bekletilmemesi  yada laboratuar dışı bir ortamda yedi günden fazla bir süre bekletilmesi  zemin örnekleme çalışmalarının yeniden yapılmasını gerekli kılacaktır. 
Alınan yeraltı su örneklerinin gerekli kimyasal analizlerin yapılabilmesi için,  Banka pissu laboratuarlarına intikali sağlanılacaktır.
Laboratuar çalışmaları sonucunda, zemin mekaniği deneyleri ile; zemin tanımlamaları, zemin indeks ve dayanım özellikleri bazında saptanılacak ve ayrıca pissu laboratuar deneyleri ile de; serbest basınç beton temas suyu Ph değeri, kalker çözen karbondioksit, sülfür ve klorür değerleri belirlenecektir.
Proje alanı zeminleri için yapılacak laboratuar çalışmalarında TS-1500, TS - 1900 standartları ile ASTM normları esas alınacaktır.
Jeoteknik çalışmaların saha çalışmaları bölümündeki tüm etaplar; Bölge Müdürlüğünün kontrolü altında Laboratuar çalışmaları ise, belirtilen onayların alınması ile Genel Müdürlüğün kontrolü altında yürütülecektir.
Saha çalışmaları kapsamında açılan her araştırma çukuru ve sondajlarda yapılan gözlemler Bölge Müdürlüklerinin kontrolü altında sürdürülecek  ve  bir tutanakla tespiti yapılacaktır.
Jeoteknik çalışmaların saha ve laboratuar çalışmaları sonrasındaki büro çalışmaları sonucunda bu aşamaya kadar yapılan tüm çalışmaların  sunumuna yönelik olarak Etap (B) jeoteknik raporu düzenlenecektir.
              Jeoteknik rapor kapsamında;

Proje alanında tanımlamaları yapılan zemin litolojilerine ait; idealize zemin profilleri oluşturularak her bir zemin litolojisi için indeks ve dayanım parametreleri belirlenecektir. Birleştirilmiş toprak sınıflaması bazında, sınıflandırılan her bir zemin litolojisine ait; jeoteknik parametreler (birim hacim ağırlık, Atterberg limitleri, içsel sürtünme açısı, kohezyon değeri, konsolidasyon ve şişme paraetreleri vb.) jeoteknik tasarımda kullanılmak üzere belirlenecektir.

Jeoteknik parametreleri  ile belirlenen zemin seviyeleri üzerinde, inşaatı yapılacak kanalizasyon sisteminin değişik yapıları için öngörülen jeoteknik problemler ayrıntıları ile açıklanacaktır. Çözüm alternatifleri belirlenecektir.
Jeoteknik rapor içeriğinde;
ı.  Araştırma çukur ve sondajlarına ait loglar ile kot ve koordinat değerleri,
ıı. Laboratuar çalışmalarına ait test sonuçları,

ııı. Proje alanı kapsamındaki zeminlere ait 1/5000 ölçekli zemin haritaları, araştırma çukur-sondaj lokasyonları planı ile idealize zemin profilleri,
ıv. Proje alanındaki hidrojeolojik şartların yansıtıldığı (yeraltı su seviyesi derinliğinin, eş yeraltı su derinlik eğrileri ile gösterildiği) zemin hidrojeolojik haritaları bulunacaktır.
Bunların yanı sıra, jeoteknik rapor kapsamında tanımlamaları yapılan proje alanındaki zeminlerde  oluşabilecek zemin mühendislik problemleri (proje alanındaki şev stabilitesi sorunları, kazı stabilitesi sorunu, kazıda yeraltı su seviyesinin drenajı sorunu,  yeraltı ve yer üstü kanalizasyon sistemi yapılarının kullanım ömrü boyunca zemin yapı etkileşiminden doğan  sorunlar v.b.) belirlenecektir.
Bu şekli ile düzenlenecek olan jeoteknik raporlar; iki nüsha Genel Müdürlüğe ve bir nüsha Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
Bölge Müdürlüğünce uygun bulunup “vize” edilen jeoteknik raporun Genel Müdürlükçe de yeterli bulunarak onaylanması halinde; Etap B kapsamında yapılan tüm jeoteknik çalışmalara ait bedel Etap B onayını müteakip ödenir.
  Harita-Aplikasyon çalışmaları bürodaki ön incelemede arazi kontroluna gidilebilecek düzeyde görülürse, işin yersel tetkik tarihi Bölge Müdürlüğünce tespit edilip 7 gün önceden yükleniciye bildirilir. Aksi takdirde dosya tamamlanmak üzere Bölge Müdürlüğünce  iade olunur.
             Yüklenici, ölçme kontroluna yardımcı olmak, gerekli ek ölçmeleri yapmak için araç gereç ve malzeme ile iş yerinde bulunur. Bölge Müdürlüğü yetkililerince Harita Aplikasyon çalışması ölçümlere ve sözleşme gereklerine bağlı olarak aletle yerinde incelenir.
            Kabulü uygun görülen poligon ve röperleri ile toplayıcı ve kollektörlerin aplikasyon röper kazıkları teslim alınır.
            Harita aplikasyon dosyası ölçme defter ve krokileri, tetkik protokolü, sözleşme ve eklerine göre yeterli görülüp kabul edildiği takdirde Bölge Müdürlüğünce onaylanarak 1 takım gereği için yükleniciye, 1 takımı da bilgi için Bankaya gönderilir. Eksik, hata ve gerekli değişikliklerin yapılması isteniyorsa çalışmalar iade edilir. Cezalı süre verilir.
            Gerekmesi halinde Bölge Müdürlüğü elemanlarıyla durum bir kere daha incelenebilir. Yüklenici gerekli çalışmaları yeniden yaparak kabul talebinde bulunmaya mecburdur.

5.3- ETAP (C) : PROJE ÇÖZÜM ÇALIŞMALARI
a)  Yüklenici özel çalışmalar başlıklı (B) bölümündeki harita-aplikasyon ve jeoteknik raporun kabulünün kendisine tebliğ edildiği tarihten itibaren (C) gün içinde istenilmiş değişiklikler ile birlikte eksikliklerin ölçme ve çizimlerini tamamladıktan sonra projeyi düzenler, gerekmesi halinde Özel teknik raporları hazırlar ve proje raporundan sonra meydana gelecek değişiklikler ile projenin, şebeke, toplayıcılar, ana toplayıcılar ve kollektör projeleri ile varsa terfi hattı ve terfi merkezi hidrolik hesapları ile terfi yeri mimari projelerini verir.
b)      Jeoteknik Çalışmalar :
            Kanalizasyon sisteminin değişik yapılarının güzergah ve kotlarının belirlenmesini müteakip, bu yapılar için belirlenen zemin jeoteknik parametreleri bazında daha önceki etaplarda belirlenmiş olan jeomühendislik problemlerinin çözümüne yönelik  olarak gerekli olabilecek her türlü tasarım gerçekleştirilecektir.
Jeoteknik açıklama raporlarında yapılması gereken analizler sonucunda;
ı.  TS-7397 standartları bazında, kanalizasyon borularının hendek içinde yerleştirilme şekilleri (geri dolgu işlemleri, boruların gömleklenmesi ve yataklanması tipleri ile gerekli olabilecek zemin iyileştirme analizleri,) belirlenecektir.
ıı. TS-2519 standartları bazında, tüm proje alanı kapsamında iksalı ve şevli kazının gerçekleştirilebileceği alanları gösteren iksa sistemleri haritaları oluşturularak, zemin jeoteknik parametrelerine bağlı değişik tipte iksa sistemlerinin uygulanabileceği hatlar belirlenecektir.
ııı.TS-7627 standardı bazında özel iksa sistemlerinin statik ve dinamik yükler altındaki stabiliteleri belirlenecektir.
ıv.Uygulanabilecek  her türlü zemin iyileştirme yöntemleri ile bu yöntemler için   en güvenli, ekonomik ve teknik uygulanabilir alternatif  gerekli mukayeseler yapılarak belirlenecektir.   
v. Kanalizasyon sisteminin ağır yapılarının temel tasarımlarına yönelik olarak sıvılaşma analizi, zemin oturma-şişme özelliklerinin belirlenmesi, ve zemin emniyet gerilmesi değerleri bulunarak, en uygun temel tipi belirlenecektir.
vı. Proje alanı kapsamında geçerli olacak kazı klas değerleri kazı klas tabloları oluşturularak belirlenecektir.
            Hazırlanacak olan jeoteknik açıklama raporları iki nüsha Genel Müdürlüğe, bir nüsha Bölge Müdürlüğüne sunulacaktır
            Bölge Müdürlüğünce uygun görülerek “vize” edilen jeoteknik açıklama raporu  Genel Müdürlükçe  yeterli bulunması halinde onaylanır.
            Etap (C) Jeoteknik açıklama raporunun onaylanmasını müteakip Rapor Bedeli  (Etap A, Etap B ve Etap C raporları bir bütün olarak) ödenir.
c)  Projelerde, Kanalizasyon İşlerinin Planlanması ve Projelerinin Hazırlanmasına ait Talimatname’de belirtilen hususlarda yer alacaktır.
d)  Pissuyun, arıtma veya arıtmalı deniz deşarjı ile uzaklaştırılması halinde, arıtma ünitelerinin yerleri belirlenecek, birinci ve ikinci kademe üniteleri boyutlandırılarak,  1/500 ölçekli plankote üzerinde gösterilecektir. Arıtma tesisi karakteristik cetveli ve/veya deniz deşarjı boyuna profili, hendek kesitleri ile difüzör ve seyrelme hesapları verilecektir. Deniz deşarjı için temin edilecek deniz haritalarından yararlanılarak deşarj borusu cinsleri ile yaklaşık boru çapı ve boyu, teorik deşarj standartlarına göre tesbit edilecektir.
e)  Şebeke planlarında koordinat çizgileri ve değerleri paftaların uygun yerlerine yazılacak ve varsa Gecekondu Önleme Bölgeleri ile Küçük Sanayi Siteleri hudutları proje üzerinde ayrı ayrı notasyonlarla gösterilecektir.
f)  Projelerin tamamlanmasını takiben Bankaca gerek görülmesi halinde yüklenici Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüğü elemanı ile birlikte yersel tetkike davet edilecektir.

5.4- ETAP (D) : DETAY PROJE ÇALIŞMALARI

a)  Etap (C) çalışmalarının Bankaca uygun görülmesini takiben tüm detay projelerinin; Terfi merkezi onaylı plankoteleri ile betonarme statik, elektrik, sıhhi tesisat, havalandırma tesisatı hesaplarının, dere, karayolu, köprü geçişi mevcut altyapı tesisleri ile kesişme detay projeleri, gerekmesi halinde yataklama projeleri, temel ıslah projeleri Büyük çaplı borulara ait (1000 mm ve daha büyük) dönüş ve birleşim bacaları hesap ve projeleri, özel sanat yapıları projeleri (D) gün içinde Bankaya verilecektir.
b)  Terfi Üniteleri projeleri aşağıda belirtilen hususlar göz önüne alınarak tanzim edilecektir.
Terfi Merkezlerinin Projelendirilmesi:
Terfi Merkezleri Projelendirilirken ızgara, kum tutucu gibi yardımcı birimler terfi merkezinin tipine bağlı olarak projelendirilecektir.
Pompalar 20 yıllık maksimum debiye göre seçilecek, terfi merkezleri pompa odaları ise 35 yıllık maksimum debi dikkate alınarak projelendirilecektir.
      Terfi merkezlerinin girişine vana odası ve ızgara ünitesi yapılacaktır.
       35 yıllık maksimum debisi 50 lt/s’ ye kadar olan terfilerde, kum tutucu ünitesi yapılmayacaktır.
       Daha büyük debilerde ise idarenin uygun göreceği tipte kum tutucu ünitesi projelendirilecektir.
        Kuru tip terfi merkezlerinde, pissu toplama odası hacmi motorun şalt sayısı dikkate alınarak hesaplanacaktır. Pompa ekseninin altındaki hacim buna dahil değildir.
 Pompa odası boyutları tespit edilirken pompa kapasiteleri dikkate alınarak ve buna göre pompalar, eksenler arasındaki mesafe 1 - 2,5 m olacak şekilde yerleştirilecektir. Pompa odasının eni hesabında emme borusu, vana, sökme parçası, pompa salyangozu, basma tarafından çekvalf, sökme parçası, vana kollektör ve basma borusu çapları göz önüne alınacaktır. Pompa odalarında, sızıntı suları için bir toplama çukuru ve tahliye pompası düşünülecek, iniş içinde merdiven boşluğu bırakılacaktır. Santrifüj ve burgulu pompa istasyonlarında pano - motor arası kablolarının geçeceği dağıtım kanalı yapılacaktır.
 Terfi merkezi iç aydınlatma projeleri, sıhhi tesisat ve havalandırma projeleri yapılacaktır.
   Terfi merkezi hidrolik hesapları:
       Tesis bünyesinde bulunan pompaların, hangi amaçla ve ne şekilde kullanılacağı proje raporunda belirtilecektir. Yıllara göre (10, 20, 35) nüfus debi hesapları yapılacak, günlük debi değişimleri bulunacaktır.  Terfi merkezi ve terfi hattı, 35 yıllık maksimum debi dikkate alınarak projelendirilecektir. Pompa seçimi ve hidrolik hesaplar, 1. kademe için 20 yıllık maksimum debi, 2. kademe için 35 yıllık maksimum debi esas alınarak yapılacaktır.      
 Her terfi merkezinde 1 adet yedek pompa düşünülecektir. Pompaların manometrik yükseklik ve motor gücü hesapları detaylı olarak verilecektir. Terfi hattı boru çapları tayin edilirken su akış hızı 0,5-2 m/sn arasında seçilecektir. Terfi merkezlerinde, pompaların montaj ve demontajında kullanılmak üzere uygun kapasiteli monoray vinç sistemi projelendirilecektir. Tesiste dalgıç tip pompa kullanılacaksa; vana, çek valf , sökme parçası ve kollektörün monte edileceği terfi merkezi ölçüsüne uygun manevra odasının projesi yapılacaktır.
 Terfi merkezinin girişine vana ve ızgara sistemi yapılacaktır. Enerji kesilmesi halinde dolu savak ile tahliye imkanı araştırılacaktır. Ayrıca gerekli hallerde kum tutucu ünitesi projelendirilecektir.
Burgulu Pompa Merkezleri:
Gelen debiye göre uygun kapasitede ve yeterli sayıda burgulu pompa seçilecek, tespit edilen tip ve kanat çapı belirlendikten sonra pompaların çalışacağı kanallar projelendirilecektir. Her iki adet pompa arasına iniş merdiveni yapılacaktır. Her pompanın kanal girişine, alt yatağın montaj ve demontajı için sürgülü kapak yapılmalıdır. Motorların, redaktörlerin montaj ve demontajı için monoray vinç sistemi yapılmalıdır.
c)  Tesisin tümünü kapsayan 1. ve 2. kademe metrajlar ayrı ayrı çıkarılarak verilecektir.

 

5.5- ETAP (E) :  PROJE VE DÖKÜMANLARIN TESLİMİ

Projenin tamamı onaylandığında yükleniciye tebliğ edilecektir. Yüklenici projenin düzeltme ve değişiklik yapılmış kısımları ile onanma şartına göre değiştirilmesi gereken kısımlarını (E) gün içinde temiz şekilde (karalama, kazıntı, okunaksız yazı ve silinti olmadan) hazırlayarak ve planlar üzerindeki değişiklikleri orijinallere işleyip:
- Tüm projenin (şebeke ve detay projeleri ile birlikte) onayını takiben 2 takım aydınger nüshası madeni kutuya konulmuş olarak 10 takım CD kopya ile birlikte Bankaya teslim edilecektir. Her bir CD muhafaza kutulu olacak ve içindekiler listesi bu kutular içinde yer alacaktır.
- Onaylı 1/1000 ölçekli şebeke planları, 1/4000 ölçeğe küçültülerek 2 Takım aydınger nüsha olarak verilecektir.
- Raporlar ile birlikte tüm projelerden (1/4000 ölçeğe küçültülen şebeke planları dahil) 7 takım ozalit kopyasını Bankaya teslim eder. 
 
Madde 6- KABUL İŞLEMLERİ
Sözleşme konusu proje işi tamamlandığında Yüklenici sözleşmenin 21. maddesi ve genel şartnamenin 44. maddesi gereğince kabul talebinde bulunacaktır.

Madde 7- PROJE ETAPLARININ YAPIM VE İNCELEME SÜRELERİ
İş sözleşmenin 10. maddesinde belirtilen süre içerisinde tamamlanacaktır. Bu şartnamenin 5. maddesinde A, B, C, D ve E harfleriyle gösterilen her etabın çalışma ve tamamlama süreleri takvim günü olarak Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 28. maddesine göre  düzenlenecek iş programında belirtilecektir. Sözleşme süresi içerisine; İdarenin inceleme süresi, eksik ve hataların giderilmesi süresi ve İdarece projenin yeniden inceleme süreleri de dahildir. Projelerin İdarece incelenme süresi sözleşme süresinin % 40’ından az olmayacaktır.
Proje etaplarının eksik ve hatalı verilmesi hallerinde Yüklenici tarafından bu eksik ve hataların giderilmesi ve İdarece yeniden incelenmesi için geçecek süre, iş programında gösterilecektir. Tespit edilen bu süre, etapların tümü için verilmiş olup, bu sürenin hangi etapta, ne kadarının kullanılacağı işin devamı sırasında Yüklenici ve İdare ile birlikte belirlenecektir.

Madde 8- PROJE ETAPLARININ İDARECE İNCELENMESİ,
                 TASDİK EDİLMESİ VE GECİKME CEZALARI
Yüklenici tarafından etaplar halinde düzenlenip tasdik edilmek üzere İdareye teslim edilen projeler, İdarece aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde incelenir ve tasdik edilir.
a) Yüklenici, projenin her etabını ve tamamını tasdikli iş programında belirtilen süreler içinde Sözleşme ve eklerindeki şart ve hükümlere teknik ve ekonomik faktörlere ve genel fenni kaidelere uygun olarak eksiksiz, kusursuz ve özürsüz olarak yapıp İdarenin incelemesine ve onayına sunmakla yükümlüdür. Proje etaplarının iş programında belirtilen sürelerden önce verilmesi halinde projenin teslim tarihi olarak iş programında belirtilen tarih yerine Yüklenicinin etaplara ait projeleri fiilen İdareye teslim ettiği tarih esas alınacaktır. Yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Etaplara ait projeler geç verildiği takdirde Yükleniciden aşan gün sayısı kadar Sözleşmesinde belirtilen günlük ceza kesilir. Projenin sözleşme süresi içinde tamamlanması halinde, daha önce kesilen cezalar kesin hakedişte iade edilir.
b) İdare, etaplara ait projeleri, teslim tarihinden itibaren incelemeye alır. İş programında belirtilen takvim günü içinde incelemesini bitirerek, herhangi bir noksanlık görülmezse tasdik eder ve Yükleniciye tebliğ eder.
c) Etaplara ait projelerin ilk incelenmesi sonunda iadeyi gerektiren noksanlıklar tespit edilirse, bu eksik ve hataların giderilmesi için belirlenen sürenin aşılması halinde, Yükleniciden aşılan gün sayısı kadar Sözleşmesinde belirtilen günlük ceza kesilecektir. Şayet bu eksik ve hataların belirlenen sürede giderilememesi halinde projelerin yeniden ve tam olarak verilip, idarece tasdik edilmesine kadar geçen sürenin tamamı cezalı süre olarak kabul edilecektir.
d) İdaredeki inceleme süreleri iş programında belirlenmiş olup, belirlenen bu sürelerin aşılması halinde aşılan süre, süre uzatımında değerlendirilir.
e) Fiyat farkı verilmesinin öngörülmesi halinde Sözleşmenin fiyat farkı esaslarını düzenleyen madde hükümleri uygulanacaktır.
Etaplara ait projelerin iş programında belirtilen sürelerden önce İdareye teslim edilmesi halinde, fiyat farkı uygulamasında, İdareye teslim tarihi esas alınacaktır. Etaplara ait projelerin herhangi biri, iş programında belirtilen sürelerden önce İdareye teslim edilse dahi, sonraki etapların, iş programında öngörülen süreleri içinde verilmesi zorunludur. Fiyat farkı ve ceza uygulamalarında iş programında ön görülen etap süreleri esas alınacaktır. Cezalı çalışılan sürelere fiyat farkı uygulanmaz.
f) Etapların İdare ve idarenin ilgili Bölge Müdürlüğüne teslim tarihlerinde farklılık olması halinde geç verilen tarih esas alınacaktır.
g) Genel Şartnamede işlerin eksik olarak kabulünü düzenleyen 47. Maddede sayılan kusur ve eksikliklerin projede bulunması halinde kesin hakedişte sözleşme bedelinin % 5’ine kadar bedel kesilecektir.
h) İşin sözleşme süresinde tamamlanmaması Sözleşme ve eklerindeki hükümlere aykırı yapılması durumunda, İdari Şartnamenin 52. Maddesi ve Sözleşmenin 17. Maddesi gereğince ceza uygulaması yapılacaktır. İdari Şartnamenin 48. ve Sözleşmenin 15. Maddelerinde fiyat farkı verilmesi öngörülen işlerde ceza kesintisi uygulamasında fiyat farkı dikkate alınacaktır.

Madde 9- ÖDEME PLANI

I - Sözleşmenin 13. maddesi ve iş programına  göre proje yapım etaplarının uygun görülmesini takiben,

             A Etabı için ihale bedelinin %15‘i,
             B Etabı için ihale bedelinin %35‘i,
             C Etabı için ihale bedelinin %20‘si,
             D Etabı için ihale bedelinin %10‘u ,    
ödenecektir. Ancak kesinleşen metrajda, ihalede belirtilen toplam proje metrajının % 20’si ve daha fazlasını aşan eksilme(sözleşme bedelinin azalması) olması durumunda, D Etabının ödemesi kesin hesaba bırakılacaktır.
II - Bu iş için fiyat farkı uygulaması, Sözleşmenin 15. ve İdari Şartnamenin 48. maddesindeki hükümlere göre yapılacaktır. Süre uzatımı verilmesi halinde de, yine Sözleşmenin 15. ve İdari Şartnamenin 15. maddesindeki  hükümler uygulanacaktır.

Madde 10-PROJE - RAPOR,PAFTA VE DOSYALARIN DÜZENLENMESİ


Projeler, Bankaca uygun görülecek dosya içinde                                                          aydınger  orijinaller ise madeni  ( Çinko ) bir kutu içinde teslim edilecektir.
            Dosyalar üzerine yeterli büyüklükte ve kalınlıkta aşağıdaki hususlar yazılacaktır. Ana dosyanın ortasına sıra ile belde adı altına projenin cinsi, sol alt tarafa projeyi yapan firma veya mühendisin ünvanı, adı ve soyadı, diploma ve oda numarası, sağ alt tarafa da projenin yapıldığı tarih yazılacaktır.
            Ana dosya içine yukarıda kapsamı bildirilen  proje aşağıda tertip edildiği şekilde ve ayrı ayrı plastik dosyalara konacak ve her dosyaya konan projenin ana fihristi (gereğinde sayfa veya sıra numaralarını belirterek) ana dosyanın başına eklenecektir. Plastik dosyaların üstlerine ana fihriste göre dosya numarası ve içindekinin projenin hangi kısmına ait olduğu ve plastik dosyaya fihristi yazılacaktır. Plastik dosyalar fihristte bildirilen sıraya göre ana dosyaya yerleştirilecektir.
            Plan, resim ve hesaplar iyi cinsten aydınger (ağırlık tercihen 110 - 115 gr cm² olmalı) üzerine teknik resim kaidelerine ve Bankanın benimsediği çizim sembollerine uygun olarak çizilecek veyahut yazılacaktır.
            Raporlar; bilgisayar ile, yaprak ölçüleri 297 x 210 mm olan kağıt üzerine yazılacaktır.  Bu sayfalar  297 x 210 ölçülerine uyacak ve dosyaya giriş yerleri bırakılacak şekilde düzenlenecektir. Sayfa numarası konulacaktır.
            Hesaplar ayrı tertip edilecek plan üzerine hesap yazılmayacaktır.
            Orijinaller düzenli, düzgün ve temiz bir şekilde çizilecek ve işlenecektir.  Planlar kuzey yönü tercihen üst kenarı işaret etmek üzere düzenlenecek,  yazılar kuzey yönüne dik olarak ve bu yönde ve aynı büyüklük ve tipte yazılacaktır.
            Bütün plan, hesap v.s.’nın katlanıp dosyaya katıldığında üste gelecek şekilde başında veya en sağ alt ucunda ilişik tipte uygun ve gerekli bilgiler bulunan başlık olacaktır. Bu başlık üzerinde imza ve onay yerlerini ayıran çizgiler çizilecek ve üzerleri ekteki örneğe uygun yazılacaktır.
            Örnekteki arşiv kayıt numarası hanesi boş bırakılacak bu kısım  projelerin onanmasından sonra Bankaca doldurulacaktır.
            Orijinallerin kenarından kolayca yırtılmalarını önlemek için özel bant ile kenarlar takviye edilecektir.  Her başlığın kapsadığı sayfalar sırasına göre bantla birleştirilecektir.
            Bütün plan, hesap, rapor vs. iyi cins (gevrek olmayan ve mürekkep dağıtmayan ve okunaklı görünüm veren) ozalite çekilecektir.
            Ozalite çekilen plan ve resimler muhakkak surette DIN normuna uygun olarak katlanacak ve başlık daima planın üstüne gelecektir.
            Planlar zımba ile delinip dosyaya geçirilmeden evvel yırtılıp kopmayacak şekilde takviye edilecektir.
            Orijinaller ve transparantlar ayrı ayrı madeni (çinko) kutu içinde Bankaya teslim edilecektir. Kutu, 10 cm çap 30 cm kapak boyu ve kapak dahil toplam 100 cm boyda olacaktır. Kutu kapağı gövdeye sıkı sıkı geçecek şekilde olacaktır. Çinko kutunun gövdesine ana dosya üstüne yazılan fihrist silinmeyecek şekilde yazılacaktır.
            Proje dosyası içindeki plan, rapor, hesap ve şartnamelerin başlık kısımları projeyi yapan yüklenici ve/veya ilgili mühendis tarafından tarih, diploma ve oda sicil numarası konarak imzalanacaktır. Harita, Aplikasyon çalışmalarına ait bütün ölçme defterleri, kroki ve diğer dokümanlar ile jeoteknik çalışmalara ait rapor, kuyu logları, plan ve zemin profilleri vb. Diğer dökümanlar alt yüklenici ve yüklenici tarafından müştereken imzalanmış olacaktır.
            Ana klasör ve ana dosya içine konacak plastik dosyalar mavi renkte olacak ve aşağıdaki şekilde tertip edilecektir.  Ana klasör ve plastik dosyaya konulacakların kalın olması halinde dosya adedi artırılacaktır.
            Dosya : 1. Raporlar, nüfus hareketi ve pissu ihtiyacı ve pissu hesapları ekonomik karşılaştırma ve pompa hesapları, belgeler, karakteristik cetveller, genel durum planı,
            Dosya : 2. Hidrolik, statik, betonarme hesapları,
            Dosya : 3. Pompaj  projeleri,
            Dosya :  4. Kollektör  projeleri,
            Dosya : 5. Sınai imalat tip ve projeleri,
            Dosya : 6. Şebeke inşaat planları, detayları,
            Dosya : 7. Özel Teknik Şartnameler,
Dosya : 8. Metrajlar
Dosya : 9. Harita - Aplikasyon ölçme dökümanı,
Dosya : 10. Jeoteknik çalışmalara ait dökümanlar
Projenin ve dosyanın tanzimi maddesinde belirtilmeyip de yürürlükteki talimatnamenin diğer maddelerinde bahsi geçen ve yapılması icap eden projeler ve gerekli diğer bilgiler ve belgeler dosyaya eklenecektir. Arazi ölçümlerine ait krokiler, nivelman, takometre ve poligon defteri ayrı bir dosyada verilecektir.
  
PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ EKLERİ
Madde- 11 - Ekler şunlardır
            EK1: Karakteristik Cetveller
EK2: Başlık Tipi
EK3: Katlama Normu
EK4: Çizim Esasları ve Semboller
EK5: Şebeke Plan Örneği
EK6: Boykesit Örneği
EK7: Bilgi Formu
EK8: İş Programı Örneği



                        İLLER BANKASI                                              YÜKLENİCİ

İmza                : ...............................                     İmza               :.............................. 
Adı Soyadı      : ...............................                      Adı Soyadı      :..............................







 Ek - 1
........................................KANALİZASYON  PROJESİ
KARAKTERİSTİK CETVELİ
A- NÜFUSU
Belediyenin ........yılı nüfusu                            :                                               
Belediyenin ........yılı nüfusu                              :                                                                   Nüfusartışoranı                                                                                                 
Kabul edilen artış oranı                                    :
B- SU GEREKSİNMESİ
İnsan                                                              :                                                             
Özel gereksinme                                                :                                                       
Toplam                                                                   :
C-     MEVCUT ŞEBEKE
Şekli                                                               :                                                    
Çapı mm.                                                        :                                                      
Uzunluğu m                                                 :
D-PROJEDE KOLLEKTÖR
Şekli                                                               :                                                         
Çapı mm.                                                        :                                                     
Uzunluğu m                                                 :
E- PROJEDE ŞEBEKE
1. Kademe (m)                                                :                                                    
2. Kademe (m)                                                :                                             
Toplam Uzunluk (m)                            :
E-  MOTOPOMP
Adedi ve cinsi                                     : ...................................................................        
Pompa debisi  lt/sn                               : ...................................................................       
Toplam basma yüksekliği m                  : ................................................................... 
NPSH [*] m                                     : ................................................................... 
Emme ve kolon borusu uzunluğu m   : ................................................................... 
Tahrik motoru                                              : ...............kW..................V.....................d/d
G-TERFİ HATTI
İletim hattı uzunluğu m            : ...................................................................
Boru iç çapı/et kalınlığı mm                 : ...................................................................               
Boru cinsi ve işletme basıncı                        : ...................................................................    
Hattın seleritesi (a) m/sn              : ...................................................................   
Antibelye teçhizat         : .................................................................. 
______________________________ [*] NPSH         = 0.0012(Z.K.) - (Hem + JLem)
H- ARITMA
Arıtma Cinsi                                        : ...................................................................     
a)  Mekanik arıtma                              :...................................................................           
b) Biyolojik arıtma                             :...................................................................       
c) Kimyasal arıtma                              :...................................................................    
Gerekli alan (m x m)                                 : ...................................................................
I- ENERJİ DURUMU
Tesis  edilecek A.G. hattı m                 : ................................................................... 
Tesis  edilecek O.G. hattı m                 : ...................................................................   Transformatör                                          : ............../................kV........................kVA Ayrıca elektrik projesi tanzim edilecek
                                               edilmeyecek












 



Hiç yorum yok:

KARAYOLLARI TANIMLARI