ATIKSU ARITMA TESİSİ
PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASI ANONİM ŞİRKETİ
PROJE GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ATIKSU ARITMA TESİSİ
PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ
2011
Atıksu
Arıtma Tesisi Proje Özel Şartnamesi, İller Bankası Yönetim Kurulu’nun 23.11.2004
tarih ve 6081 sayılı kararı ile kabul edilmiş ve karar tarihi itibariyle
yürürlüğe girmiştir.
ATIKSU ARITMA TESİSİ
PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ
MADDE 1. GENEL HÜKÜMLER
Bu
Şartnamede; atıksu arıtma tesislerinin projelendirilmesi için gerekli tüm
mühendislik hizmetleri, hizmet aşamaları, hizmetin görülmesinde uyulacak
şartlar ve şartnameler tanımlanmaktadır.
1.1. Yüklenici bu Sözleşme kapsamına giren işlerin, Sözleşme ve ekleri
ile İdarenin yazılı talimatlarına göre eksiksiz olarak yapılmasından
sorumludur.
1.2. Yüklenici, Atıksu Arıtma Tesislerinin projelendirilmesinde bu
Özel Şartname, Kanalizasyon İşlerinin Planlanması ve Projelerinin
Hazırlanmasına ait Talimatname, İçme ve Kullanma Suyu Boru Hatlarının
Döşenmesine Ait Teknik Şartname, Kanalizasyon İnşaatına Ait Özel ve Teknik
Şartname, Proses Genel Şartnamesi, Elektrik Genel Teknik Şartnamesi ve İller
Bankasının diğer ilgili teknik şartnameleri ile bu şartnamelerde belirtilmeyen
konularda öncelikle Türk Standartları esas alınmak şartıyla İdarenin uygun
göreceği diğer normlara (DIN, VDI, ISO, ASTM) uyacaktır.
1.3. Proje yapımında görev alan ve nitelikleri İdari Şartnamede
belirtilen anahtar teknik personelin (Proje Müdürü ve mühendislerin) İdarece
kabul edilmiş olması şarttır. Yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasından sonra
İdari Şartnamede nitelikleri belirtilen anahtar teknik personele ait sosyal
güvenlik kurumu tasdikli pirim ödeme belgeleri ile noter tasdikli; meslek odası
kayıt belgesini, mezuniyet belgesini ve imza sirkülerini, iş programı ile
birlikte İdareye teslim edecektir. Alt Yüklenici ile çalışılması halinde, Alt
Yüklenici bünyesinde çalışan teknik elemanlar için yukarıda belirtilen
belgeleri İdareye teslim edecektir.
1.4. Yüklenici iş başında sürekli olarak bir Proje Müdürü
bulundurmakla yükümlüdür. Proje yapım işi Proje Müdürünün sorumluluğu altında
ilgili mühendislerle işbirliği içinde sürdürülecektir. Yüklenicinin, proje yapımında
görevlendirdiği mühendisler, kendi meslek grupları ile ilgili projeleri yapacak ve Proje Müdürü ile
birlikte imzalayacaktır. Proje ile ilgili, İdarede yapılacak her türlü
görüşmeye Proje Müdürü ile birlikte projeler üzerine imza atan mühendis katılacaktır.
İdari Şartnamede belirtilen
personelin ilgili proje paftalarına Yüklenici adına imza atabilmesi için
noterden tasdikli vekaletnamelerinin olması gerekir.
1.5. Yüklenici, İdareye bildirmiş olduğu teknik personeli bu işte
çalıştırmaya mecburdur. Yüklenici İdarenin onayını almadan bu elemanları
değiştiremez.
İşin başlangıcında veya devamı
sırasında herhangi bir teknik personelin İdare tarafından yetersiz görülmesi,
firmadan ayrılması veya çeşitli nedenlerden dolayı değiştirilmesinin gerekmesi
halinde Yüklenici, İdareye hiçbir masraf ve tazminat yüklemeksizin, değişen
veya ayrılan teknik personelin yerine en geç 20 takvim günü içerisinde yeni
teknik personel bildiriminde bulunacak ve İdarenin uygun görüşünü alacaktır.
Alt Yüklenici çalıştırılması durumunda
Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 18. Madde hükümleri esas alınacaktır. Alt
Yüklenicinin çeşitli nedenlerden dolayı değişmesi veya İdare tarafından
yetersiz görülmesi halinde Yüklenici, İdareye hiçbir masraf ve tazminat
yüklemeden, İdarenin uygun görüşünü alacak, yeni Alt Yüklenici ile 20 takvim
günü içinde noter tasdikli sözleşme imzalayarak İdareye sunacaktır.
Yüklenici, teknik personel ve Alt
Yüklenici değişikliğinden dolayı etap çalışmalarının gecikeceğini ileri sürerek
süre uzatımı talebinde bulunamaz.
1.6. Yüklenici; işin herhangi bir kısmının İdarece kabul edilmemesi ve yeni etüt ve
karşılaştırma hesapları istenmesi halinde hiçbir ek bedel talep etmeksizin
istenilenleri yerine getirerek İdareye teslim etmekle yükümlüdür.
Projenin yapım süresi içerisinde, herhangi bir
etapta İdare tarafından yerine getirilmesi istenen değişiklikler, etaba ait
projeler tasdik edilmiş olsa dahi Yüklenici tarafından daha önceki etaplara
yansıtılarak revizyon projeleri verilecektir.
İdare gerekli gördüğü takdirde, projelerin bir
kısmının bu Şartnamede belirtilen etaplardan farklı bir etapta verilmesini
isteyebilir.
Bu işlemler için süre uzatımı ve ayrıca bir bedel
verilmez. Yüklenici tarafından hiçbir hak talebinde bulunulamaz.
1.7. Proje etaplarında yapılacak çalışmalar ana hatları ile
belirtilmiş olmakla beraber, ilgili bölümlerde belirtilmeyen ancak işin devamı
sırasında İdarece proje bütünlüğünün sağlanması amacıyla gerekli görülen
başkaca hesap ve paftalar Yüklenici tarafından, ayrıca bir bedel talep
edilmeden yapılmak zorundadır.
1.8. Yüklenici ileride projenin yanlış, etütlerin eksik yapılmasından
dolayı karşılaşılacak durumlardan sorumlu olacaktır. İdarece projenin
kontrollerinin yapılmış ve tasdik edilmiş olması Yükleniciyi, Proje Müdürünü ve
ilgili Mühendisleri sorumluluktan kurtarmaz.
1.9. Etütlerin, ölçümlerin, deneylerin ve projelerin yapılmasında,
kontrol ve kabulü sırasında gerekli her çeşit araç, gereç, alet ve edevatın
sağlanması Yükleniciye aittir.
1.10. Projenin
hazırlanması için İdare tarafından Yükleniciye verilen dokümanların haricinde,
ihtiyaç duyulan her türlü bilgi ve belgeler Yüklenici tarafından sağlanacaktır. İdarece verilen
dokümanların yetersiz kalması veya verilen dokümanlarda revizyonlar gerekmesi
halinde Yüklenici süre uzatımı ve herhangi
bir bedel talebinde bulunamaz.
1.11. Projelere
ait telif hakkı İdareye aittir. Bunların örnek ve kaynak olarak alınması veya
aynen başka işlere ait projelerde kullanılması İdarenin iznine bağlı olup, Yüklenici bu projeler üzerinde hiçbir
hak talebinde bulunamaz.
1.12. Proje
etaplarının İdareye tesliminden sonra yapılacak yerel incelemelerde, Proje Müdürü ile birlikte Sözleşme ve eklerinde
belirtilen mühendislerden inceleme konusu ile ilgili mühendisin belirtilen
mahalde bulunması zorunludur. Aksi halde sözleşmedeki günlük cezanın 25 katı
ceza kesilir.
1.13. Tebliğ tarihi olarak; İdare
tarafından Yükleniciye gönderilen yazılarda evrakın İdareden çıkış tarihinin 2
takvim günü sonrası esas alınacaktır.
1.14. Tüm projeler sayısal ortamda bilgisayarla
hazırlanacaktır.
MADDE 2. BELEDİYE
VE DİĞER KAMU KURULUŞLARINDAN ALINACAK BİLGİ VE BELGELER
2.1 İlgili Yönetmelik ve Şartnamelerde
belirtilen esaslara uygun olarak belde civarındaki bütün alıcı ortamların (akarsu, göl ve
deniz sularının) Yüklenici tarafından incelendiği, adları teker teker
kaydedilerek ilgili Belediyeye belgelendirilecektir.
Projeden yararlanması gereken endüstri,
askeri birlik, yazlık nüfus hareketleri gibi özel sarfiyat veren tesislerin
mevcut ve gelecekteki durumları araştırılacak ve gerekli belgeler Belediye ve
diğer ilgililerden alınacaktır.
2.2.
Yüklenici Belediyesi nezdinde temaslar yaparak arıtma tesisinin
yerleştirilebileceği alanların mülkiyet durumlarını inceleyecek ve bu konuda
Bankaya gerekli gördüğü bilgileri verecektir. Kamulaştırılması düşünülen yerin,
kamulaştırma işlemleri sırasında proje çalışması sürdürülecektir.
2.3. Yüklenici, Valiliklerce işletme ruhsatı verilmiş kum, çakıl, taş ocakları yerleri
ile kireç, tuğla çimento, kiremit ve benzeri ana malzemenin temin edileceği
yerler ve nakliye mesafelerini, Belediye ve İdare ile birlikte belirleyecektir.
2.4. Mevcut ve yapılmakta olan ve ileride yapılması düşünülen
kanalizasyon tesisleri hakkında bilgi toplanacak ve Belediyeye
onaylattırılacaktır.
2.5. Bölgenin içmesuyu kaynakları incelenecek ve
yapılacak atıksu arıtma tsisinden
etkilenmemeleri için alınacak önlemler belirtilecektir.
2.6.
Alıcı ortamın en yüksek su seviyesi ve feyezan kotu hakkında Belediye
ve resmi kuruluşlardan bilgi alınacak ve atıksu arıtma tesisinin korunması için
gerekli önlemleri alacak bilgiler derlenecektir.
2.7.
Belediyenin personel durumu,
organizasyon şeması, Belediyenin su ve atıksu tarifeleri, su ve atıksu
işletmesi hakkında bilgiler ( faturalama, sayaç okuma sistemleri, tahsilat
yüzdeleri ) verilecektir.
MADDE 3. YER TESLİMİ VE İŞE BAŞLAMA
İş yeri tesliminin yapılıp yapılmayacağı konusuna Sözleşmenin 11.
Maddesinde açıklık getirilmiştir.
İdarece yer teslimine gerek görülmeyen işlerde Sözleşmenin imzalandığı
tarihten itibaren 5 takvim günü içinde işe başlanmış sayılır. İdarece yer
teslimi yapılması gerekli görülen işlerde ise işe başlama tarihi, yer teslim
tutanağının Yükleniciye tebliğ edildiği tarih olarak kabul edilir.
İdarece yer teslimi yapılması gerekli görülen işlerde Yüklenici,
Sözleşmenin imzalanmasını izleyen 5 takvim günü içinde gerekli hazırlıkları
yaparak yer teslimi talebinde bulunacaktır. Yer teslimi; istem tarihinden
itibaren en geç 15 takvim günü içinde yerine getirilecektir. Yer teslim gününde
İdare, Belediye temsilcileri ve Yüklenicinin veya yetkili temsilcisinin
katılması ile düzenlenecek bir tutanakla durum saptanacaktır. Yer teslim tutanağı İdarece tasdik edilerek
Yükleniciye tebliğ edilir.
Yüklenici,
saptanan günde yer teslimi yapılacak mahalde bulunmaz veya yetkili temsilcisini
bulundurmazsa, İdarenin bu iş için görevlendirdiği elemanların yasalarla
tanınan ücret, yolluk, taşıt ve zaruri giderleri Yükleniciden tahsil olunacak
ve Sözleşmenin 27. Maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
Yer
teslim tutanağında aşağıdaki hususlar belirtilecektir:
a)
Kanalizasyon
şebeke sistemiyle arıtma tesisi bağlantısı yerinde incelenerek tutanağa
geçirilecektir.
b)
Projeden
yararlanması gereken endüstri, askeri birlik, yazlık nüfus hareketleri gibi
özel sarfiyat veren tesislerin mevcut ve gelecekteki durumları mahallinde
incelenecektir.
c)
Alıcı
ortam özellikleri belirtilecektir.
d)
Yer
teslim heyetinin uygun göreceği hususlar tutanağa eklenecektir.
MADDE 4. İŞ PROGRAMI
Yüklenici, Hizmet İşleri Genel
Şartnamesinin 28. Maddesi gereğince işe başlama tarihinden itibaren 7 takvim
günü içerisinde iş programını, Ek-7’de örneği verilen formata uygun olarak
düzenleyecek ve İdareye (Genel Müdürlüğe) teslim edecektir. Yüklenici
tarafından İdareye teslim edilen iş programı İdarece gerekli görülen
değişiklikler yapılarak 7 takvim günü içerisinde tasdik edilecek ve Yükleniciye
tebliğ edilecektir.
Yüklenicinin belirtilen süre
içerisinde iş programını hazırlayarak İdareye teslim etmemesi halinde, iş
programı İdarece re’sen yapılarak tasdik edilir ve Yükleniciden günlük cezanın
5 katı ceza kesilir.
İş programının tanzim ve tasdik edilmesi için geçen ve yukarıda
belirtilen süreler, A etabı için öngörülen süre içinde değerlendirilecektir.
MADDE 5. PROJE ETAPLARI
Atıksu Arıtma Tesisi projelerinin yapımı kapsamındaki etaplar ana
hatları ile aşağıda sıralanmıştır. Yüklenici tarafından bu etaplar iş
programına uygun olarak yerine getirilecek, her etap bitiminde İdarenin tasdiki
alınarak bir sonraki etaba geçilecektir. Proje etapları şunlardır;
Tablo 5.1. Proje
etapları.
Etap Başlığı
|
Etap İsmi
|
Ön Proje
|
A
|
Arazi Çalışmaları ve Zemin Etütleri
|
B
|
Kesin Proje Raporu, Proses-Mimari Projeler
|
C
|
Mekanik Projeler
|
D
|
Statik, Betonarme, Elektrik Projeleri
|
E
|
Projeler,
Metrajlar,Şartnameler ve Orijinallerin Teslimi
|
F
|
5.1.
Etap (A) Ön Proje
Ön proje (A) etabı çalışmaları, işe başlama (yer teslim
tutanağının kendisine tebliği)
tarihinden itibaren iş programında A etabı için öngörülen süre
içerisinde, aşağıda belirtilen hususları kapsayacak şekilde tamamlanarak 3 takım
Genel Müdürlüğe ve 2 takım ilgili Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
Ön Projede aşağıdaki bilgiler
bulunacaktır:
a) Beldenin tanıtılması: Beldenin Tarihçesi,
yerleşimi, ulaşım imkanları, ekonomik özellikleri belirtilecektir.
A4 ebadında, Türkiye haritası üzerinde
beldenin coğrafi konumu gösterilecektir. Beldede bulunan okul ve hastanelere
ait bilgiler verilecektir.
b) İklim: Yörenin genel iklim özelliklerini
ve meteorolojik verileri verilecektir.
c
) Jeoloji ve Topoğrafya: Yörenin
Jeolojik formasyonu, deprem etkilerine maruz kalabilme durumu ve topoğrafik
yapı hakkında bilgi verilecektir.
d) İçmesuyu Durumu: Kentin İçmesuyu kaynakları, kente getirilen
içmesuyu miktarı, isale hatları, depo ve şebeke özellikleri, varsa içmesuyu
arıtma tesisi sistem özellikleri, şebeke kayıpları, planlanan yeni içmesuyu
kaynakları hakkında bilgi verilecektir. Bölgenin içmesuyu kaynakları
incelenecek ve yapılacak atıksu arıtma
tesisinden etkilenmemeleri için alınacak
önlemler belirtilecektir.
e) Kanalizasyon Durumu: İnşaat durumu, ana toplayıcı ve kollektör
özellikleri, yer altı suyu sızmasına maruz hatların durumu, şebeke ve kollektör uzunlukları, mevcut ve
yapılmakta olan ve ileride yapılması düşünülen kanalizasyon tesisleri hakkında, varsa birleşik sistemde
çalışan hatlar konusunda bilgi verilecektir.
Kanalizasyon sistemini ve deşarj
alıcı ortamını içine alan Yöre Genel
Durum Planı (A4 ebadında)
verilecektir.
f) Alıcı Ortam Özellikleri: Alıcı ortam
akarsu ise mevsimsel debi değişimleri ve feyezan kotları; göl ise en düşük ve en
yüksek su kotları, alıcı ortamın balıkçılık, rekreasyon, ulaşım, sulama,
içmesuyu temini gibi ekonomik kullanım amaçları, varsa özel yoksa genel atıksu
deşarj kriterleri verilecektir. Alıcı ortamın en yüksek su seviyesi veya
feyezan kotu hakkında Belediye ve resmi kuruluşlardan bilgi alınacak ve atıksu
arıtma tesisinin korunması için gerekli önlemleri alacak bilgiler
derlenecektir.
g) Endüstriler: Kentte yer alan ve kurulması planlanan
endüstrilerin üretim çeşitleri, kullandıkları ham maddeler, kapasiteleri,
çalışan işçi sayısı, günlük su kullanımı, günlük atıksu miktarı, kanalizasyona
bağlanabilme durumu, kanalizasyona deşarj standartları ve ön arıtma gereği,
tesisin tevsi kapasitesi, vardiya sayısı, içme, kullanma, proses suyu temin şekli belirtilecek, eşdeğer nüfus cinsinden
kirlilik yükleri hesaplanacaktır.
h) Atıksu ve Alıcı Ortam Analizleri: İdarece uygun görülmesi halinde, arıtma
tesisine gelecek evsel ve endüstriyel atık suların ve alıcı ortamın
fiziksel ve kimyasal analizleri İdare
laboratuarında yapılacak ve Yükleniciye
verilecektir. Numune alma ve numunelerin İdareye nakli Yüklenicinin
sorumluluğundadır. Analiz bedelleri proje bedeli içinde olup, bu konuda
Yükleniciye ayrıca bir bedel ödenmeyecektir.
i)
Nüfus Tahminleri: Geçmiş yıllardaki
nüfus sayımları, imar planı nüfus tahmini, içmesuyu ve kanalizasyon projeleri
nüfus tahminleri esas alınarak, arıtma tesisinin kademelendirme yılları ve 35
yıl sonrasının nüfus tahmini yapılacaktır. Nüfus tahminlerinde turist nüfusu,
mevsimlik işçi nüfusu göz önüne alınacak, kanalizasyon projesi itibariyle
birden fazla arıtma tesisi öngörülüyorsa, arıtma tesislerinin her birine
bağlanacak nüfus sayısı irdelenecektir.
j)
Debi Hesapları: Evsel atıksular, endüstri atık suları,
yeraltı suyu sızması, baca kapaklarından girebilecek yağmur suyu miktarı ve kullanılan suların
kanalizasyona dönüş oranı göz önüne alınarak her kademelendirme yılı için; minimum, maksimum, ortalama ve
proje debileri hesaplanacaktır.
k
) Kirlilik Yükü Hesapları: Evsel ve
endüstriyel atıksu özellikleri göz önüne alınarak arıtma tesisine
gelecek BOİ, azot, fosfor ve askıdaki katı madde yükleri her kademelendirme yılı için ayrı ayrı hesaplanacak , ortalama tesis giriş
konsantrasyonları verilecektir.
l) Arıtma Tesisi Yeri Seçimi: Arıtma
tesisinin kurulabileceği araziler tespit edilerek; mülkiyet durumu, tesisin
feyezan altında kalma tehlikesi, zeminin görünen durumu, arazi topografyası ve
enerji temini göz önüne alınarak en uygun arıtma tesisi yeri önerilecektir.
m) Kanalizasyon kollektör hattının atıksu
arıtma tesisine bağlantısı, atıksu şebeke planlarından faydalanılarak detaylı
olarak gösterilecektir.
n) Prosesin yaklaşık enerji ihtiyacına göre
enerji temin noktası ve enerji temin noktasının tesise yaklaşık uzaklığı
belirlenecektir.
o)
Lojman, İdare Binası ve Giriş Kontrol Ünitesinin 1/200’lük mimari
plan, kesit ve cephe görünüşleri
verilecektir.
p) 1/25 000 ölçekli genel durum planı
üzerinde atıksu arıtma tesisinin yeri kanalizasyon toplayıcı ve kollektör
hatları gösterilecektir.
r)
Tesisin kademeli olarak inşa
edileceği düşünülerek proses yapılarının boyutlandırılması yapılacak, proses
birimleri arasındaki bağlantı hatları projelendirilecek ve tevsi üniteleri de
göz önüne alınarak yük kayıpları
hesaplanacak ve hidrolik profil çıkartılacaktır.
s) Hidrolik
Profil: Tesisin yatay ve düşey ölçekli
hidrolik profili çizilecektir.
t)
Genel Yerleşim Planı: Arıtma
tesisinin tevsi üniteleri de göz önüne alınarak 1/500 ölçekli Genel Yerleşim
Planı çizilecektir.
5.1.1.
Proje Yersel Tetkiki
Ön Proje yersel olarak tetkik edilir. Yüklenici;
merkez, Bölge ve Belediye elemanları ile birlikte yersel tetkike davet edilir.
Proje yersel tetkikinde aşağıdaki hususlara ilişkin tespitler yapılacaktır;
a) Ön
Projede yer alan bilgiler mahallinde tetkik edilir.
b) Arıtılmış
su deşarj kotu, tesisin feyezana maruz kalma durumu incelenir.
c)
Arazi çalışması yapılacak sahanın
sınırları ve zemin sondajı yapılacak noktalar belirlenir.
d) Mevcut
yolların durumu ve servis yolu gereksinimleri belirlenir.
e)
Beldenin enerji durumu, pompaj,
arıtma yerine elektrik temin önerileri ile enerji nakil hattı maliyetleri ve
elektrik satış fiyatı belirlenir.
f)
Ruhsatlı malzeme (kum, çakıl, taş,
vs.) ocakları yerleri ile kireç, tuğla, çimento, kiremit ve benzeri ana
malzemenin temin edilebileceği yer ve her bir malzemenin ortalama nakliye
mesafeleri, kazı artığı malzemenin konulacağı yer ve mesafesi belirlenir.
g)
Atıksu
arıtma tesisi yaklaşık su ihtiyacına göre tesise içme ve kullanma suyunun
sağlanma esasları belirlenir.
5.2.
Etap (B) Arazi Çalışmaları ve Zemin Etüdleri
Yüklenici
ön proje başlıklı A etabı tasdikinin
kendisine tebliğ tarihinden itibaren iş programında B etabı için öngörülen süre
içerisinde, arazi çalışmaları ve zemin etütlerini yapar.
B
etabı için öngörülen sürenin Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nca il ve ilçelere
göre tespit edilen çalışılamayan günlere rastlaması halinde bu günler
çalışılmayan süre olarak değerlendirilecek ve iş programı buna göre
hazırlanacaktır.
5.2.1. Arazi Çalışmaları
Yüklenici
kanalizasyon projesinde belirtilen kollektör güzergahından arıtma tesisine
kadar döşenmesi gereken ilave kollektör hattında, arıtma tesisi ile deşarj
noktası arasında deşarj hattında ve arıtma tesisi arazisinde harita
ölçmelerini yapıp şeritvari
harita ve plankoteleri çıkartır. Arıtma tesisi arazisinin 1/500, 1/200
ölçekli koordinatlı plankotesi alınacak ve karelajı çıkarılacaktır.
Yüklenici,
düzenleyeceği Harita – Aplikasyon dosyasının üç takımını ölçme defterleri ve
krokileriyle birlikte ilgili Bölge Müdürlüğüne bir takımını da İdareye verecektir.
Bölge Müdürlüğü
Harita – Aplikasyon çalışmalarının bürodaki ön incelemede arazi kontrolüne
gidilebilecek düzeyde görürse, iş programındaki etap B inceleme süresi içinde
işin tetkikini yaparak onaylar. Aksi takdirde dosya tamamlanmak üzere iade
edilir.
Yüklenici, ölçme
kontrolüne yardımcı olmak, gerekli ek ölçmeleri yapmak için araç, gereç,
malzeme ile iş yerinde bulunur. Bölge Müdürlüğü yetkililerince harita,
aplikasyon çalışması ölçümlere ve sözleşme gereklerine bağlı olarak aletle
yerinde incelenir.
Harita –
Aplikasyon dosyasının bir takımı, ölçme defter ve krokileri sözleşme ve
eklerine göre yeterli görülüp kabul edildiği takdirde Bölge Müdürlüğünce
onaylanarak 1 takımı gereği için yükleniciye 1 takımı da bilgi için İdareye
gönderilir. Eksik, hata ve gerekli değişikliklerin yapılması isteniyorsa
çalışmalar iade edilir.
Gerekmesi
halinde Bölge elemanlarıyla durum bir kere daha incelenebilir. Yüklenici
gerekli çalışmaları yeniden yaparak onay talebinde bulunmaya mecburdur.
Proje raporunun yersel tetkiki safhasında
tespit edilen yaklaşık enerji ihtiyacı ile enerjinin temin edileceği yerin
uygun görülmesi halinde tespit edilen ihtiyaca bağlı olarak bu etapta, Yüklenici
tarafından ilgili kurum ve/veya şirketten enerji izni alınmasına yönelik
girişimde bulunulacaktır. Enerji müsaadesinin gecikmesinden dolayı yüklenici ek
süre talebinde bulunamaz.
5.2.2. Zemin Etüdleri
Zemin
etüdlerinin yapılmasında T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ‘‘Yapılar İçin
Temel Sondajları Teknik Şartnamesi’’, T.C. Karayolları Genel Müdürlüğü ‘‘Zemin
Araştırmaları İşine Ait Teknik Şartname’’,
“İller Bankası Jeoteknik Etüd Amaçlı Sondaj Kuyusu ve Araştırma Çukuru
Açılması ile Yerinde Deneylerin Yapılması ve Numune Alınmasına Ait Teknik
Şartnamesi ’’ ile TSE 1900 ve 1901 esasları dikkate alınarak yapılacak,
özellikle aşağıda belirtilen hususlara riayet edilecektir.
Arıtma tesisi sahası büyüklüğü,
yapıların yerleşimi, topoğrafik ve jeolojik
özellikler göz önüne alınarak yersel tetkik sırasında belirlenecek
sondaj noktalarında zemin etütleri yapılacaktır. Belirlenen sondaj noktaları
1/500 ölçekli plankote üzerine kuyu başı kot ve koordinatları ile
işlenecektir.
Sondaj
derinlikleri; ana kayayla karşılaşılmadığı durumda yapı kısa kenarının 1,5 katı
olacaktır. Bu derinlik 20 metreden az olmayacaktır. Bu derinlik içerisinde
düşük taşıma gücü ve yüksek oranda sıkışabilir zemin(zayıf zeminler)
tabakalarıyla karşılaşılmadığı durumda sondaja son verilecektir. Düşük taşıma
gücü ve yüksek oranda sıkışabilir zemin (zayıf zeminler) tabakası çıkarsa, bu
tabaka sonuna kadar ve temel zemini için yeterli bilgi elde edilinceye kadar
sondaja devam edilecektir. Tariflenen zayıf zemin koşullarına bu derinlik
içerisinde rastlanılmaması durumunda sondajlara yüksek taşıma gücüne sahip
zemin tabakalarına ulaşıncaya kadar devam edilecektir.
Sondajda ana
kayayla karşılaşıldığı takdirde bu tabakaya 3 metre girilecektir. Ana
kaya çatlaklı bir özellik gösterirse bu tabakada 5 metre ilerlenecektir.
Sondaj
sırasında, zemin durumuna göre en az 1,5 en çok 3,0 metrede bir standart penetrasyon deneyi (SPT) yapılacaktır.
Kohezyonlu (killi) zemin tabakalarında her 3,0 metrede bir UD(Örselenmemiş
zemin örneği) alınacaktır. Her kuyuda yer altı su seviyesi (YASS) ve nebati toprak kalınlığı
ölçülecektir. (Y.A.S.S.) izleyebilmek için kuyu boyunca perfore boru inilecek
ve sahadaki tüm sondajların açım işinin bitirilmesini müteakip Y.A.S.S. tekrar
ölçülecektir. Gerekmesi halinde arıtma sahasında veyn deneyi, plaka yükleme
deneyi, presiyometri deneyi ve vb. arazi deneyleri yapılacaktır. Zemin
özelliklerinin gerektirmesi durumunda
“Permeabilite” deneyi yapılacaktır.
YASS mevsimsel
değişikliğini gözlemek amacıyla, kuyulardaki YASS’si en az iki farklı mevsimde ölçülecektir.
Sondajlar
sırasında alınan örselenmiş ve örselenmemiş numuneler usulüne uygun olarak
etiketlenerek kavanoz veya karot sandıklarına konacak ve laboratuvara gönderilecektir.
Yüklenici,
sondaj çukurlarından aldığı örselenmiş ve örselenmemiş örnekler üzerinde zemin
sınıflandırması, kayma direnci, taşıma gücü gibi projeye esas olacak değerleri
elde etmek üzere yapılacak; Atterberg limitleri, üç eksenli Basınç, serbest
basınç, boşluk suyu basıncı, kesme kutusu deneyi, şişme basıncı, konsolidasyon,
elek analizi, Hidrometre, Standart Proctor ve proje için gerekli diğer
deneyleri Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri, Orta Doğu Teknik
Üniversitesi gibi kamu kuruluşu ve üniversitelerden veya TSE ve Bayındırlık
Bakanlığı Laboratuvar yetki belgeli özel laboratuvarlardan bir veya
birkaçına yaptıracaktır.
Sondajlardan
elde edilen bilgiler, arazi ve laboratuar sonuçlarına göre Geoteknik Rapor
hazırlanacaktır. Geoteknik Raporda; araştırmaların tamamlanma süreleri, arazide
kullanılan tüm alet ve ekipmanın tanıtımı, kuyu logları, kuyu başı kot ve
koordinatları, arazi deney kayıtları, laboratuar test kayıt ve sonuçları, kuyu
lokasyon haritası, enine ve boyuna arazi kesitleri verilecek, ayrıca tüm
yapıların temel zeminleri ayrı ayrı incelenerek temel tipi veya zemin ıslahı
ile ilgili önerilerde bulunulacaktır. Yapıların kazıklı temel sistemi üzerine
oturtulmasının önerilmesi halinde kazık taşıma güçleri belirlenecektir. Yer
altı su seviyesine bağlı olarak zemin suyunun betona etkileri araştırılacak ve
kazılarda yer altı suyu drenajına ve hafriyat şekline ait önerilerde
bulunulacaktır. Zemin özelliklerine bağlı olarak oluşabilecek toplam ve farklı
oturmalar hesaplanacak, zemin sıvılaşma analizleri yapılacak ve bunların yapıya
etkisi detaylı olarak irdelenecektir.
Sedde
stabilitesi açısından şev analizleri yapılarak, şev eğimleri belirlenecek,
kazıdan çıkan malzemenin sedde dolgusunda kullanılabilirliği detaylı olarak
irdelenecektir.
Geoteknik
raporun betonarme/statik ve temel sistemlerinin projelendirilmesi veya
önerileri ile ilgili bölümleri Geoteknik konusunda uzman bir inşaat mühendisi
tarafından hazırlanacaktır
Kazı klasları,
el, makine kazı oranları geoteknik raporda yer alacaktır.
Tüm sondaj ve
arazi deneyleri ilgili Bölge Müdürlüğünün kontrolü altında yürütülecektir.
Açılan her sondaj terk edilmeden önce Bölge
Müdürlüğünün bilgisine sunulacak ve tutulan kayıtlar yerinde tutanağa
bağlanacaktır.
Sondajların,
arazi ve laboratuvar deneylerinin tamamlanmasını müteakip hazırlanacak
Geoteknik Rapor ve eklerinin 2 takımı ilgili Bölge Müdürlüğüne, 3 takımı
İdareye teslim edilecektir.
5.3.
Etap (C) Kesin Proje Raporu, Proses-Mimari Projeler
Yüklenici,
arazi çalışmaları ve zemin etütleri başlıklı B etabı tasdikinin kendisine
tebliğ tarihinden itibaren iş programında C etabı için öngörülen süre
içerisinde aşağıda belirtilen ölçek ve detayda kesin proje ve mimari proje
çalışmalarını yapacaktır. Yüklenici, düzenleyeceği kesin proje ve mimari proje
çalışmalarının 3 takımını Genel Müdürlüğe ve 2 takımını ilgili Bölge
Müdürlüğüne verecektir.
a)
Kesin proje raporu: Etap A da yer alan bilgilerin bulunduğu kesin proje
raporu verilecektir. Raporda ayrıca genel yerleşim planı A3 boyutunda, tesisin
akış diyagramı (Flow Chart) A4 boyutunda, arıtma karakteristik cetveli ekte
verilen formata uygun olarak yer alacaktır.
b)
Proses
ünitelerine ait mimari planlar, kesitler, detay projeler ( 1/50, 1/100 ölçekli olacak ) ve mahal
listeleri, Lojman, idari bina ve giriş kontrol ünitesine ait 1/100 ölçekli
mimari planlar, kesitler ve cepheler bu etapta verilecektir.
c)
Genel Yerleşim Plan ve Kesitleri: 1/500-1/200 ölçekli plankote üzerine çizilecek genel yerleşim planında; kuzey yönü
ve hakim rüzgar yönü planın sağ üst köşesine işlenecek, koordinat sistemi gösterilecek,
koordinatların kontrol edilebilmesi için en az 2 iki adet poligon noktası,
ünite ve yol koordinatları (Memleket koordinatlarına bağlı olarak), yatay ve
düşey ölçülendirme, yapı üst kotları, bitmiş zemin kotları, yol kırmızı kotları
ile tretuvar kotları gösterilecektir. Ayrıca Genel yerleşim planında yol,
tretuvar, ünite girişleri, yol bağlantıları, otopark, bahçe tanzimi de yer
alacaktır. Genel yerleşim kesitleri üzerinde; tabii zemin, sıyrılmış zemin,
bitmiş zemin, yapı temel ve üst kotları ile yol kırmızı kotları gösterilecek,
tekniğine uygun yatay ölçülendirme yapılacaktır.
d)
Proses Akış Diyagramı
e)
Boru Genel Yerleşim Planı ve Kesitleri: Tevsi dahil tüm saha
borulaması; hat kotlaması, boru malzemesi, akışkan cinsi ve boru akar kotları
belirtilerek 1/200 ölçekli planda gösterilecek, gerekli görülen kesimlerde
büyütülmüş detay çizimler verilecek, yol altında kalan, üst üste geçen ve
proses yapılarına giriş ve çıkış yapılan kısımlardan boru kesitleri
alınacaktır. Ayrıca büyük çaplı ana hatların ve giriş ve deşarj hatlarının plan
ve boy kesiti verilecektir.
f)
Saha tanzimi, Yol, Saha drenajı, Himaye Çiti Projeleri: 1/200 ölçekli
planda, bitmiş zemin kotları, yol kırmızı kotları, yağmur suyu drenajı, himaye
çiti, istinat duvarı, otopark, tretuvar v.b. yerleşimleri gösterilecek yol boy
profilleri ve tip en kesiti tekniğine uygun bir şekilde verilecektir.
g)
Temel Drenaj Planları.
h)
Ünitelerin
mekanik yerleşim plan ve kesitleri (Mekanik Tesisat ve Ekipman Teknik
Şartnamesinde belirtilen hususlara uygun olarak hazırlanacaktır.)
i)
Isı Yalıtım
Raporu.
j)
Zemin iyileştirme projeleri: Geoteknik rapora göre zeminde önlem
alınması gerekmesi halinde zemin iyileştirme projeleri (önyükleme, kum dren,
kazık vb.) verilecektir.
k)
Peyzaj Projeleri: Yörenin iklim şartları ve arıtma tesisi özellikleri
göz önüne alınarak çevre düzenleme projeleri hazırlanacaktır.
l)
C etabında yapılacak elektrik işleri;
1)
Elektrik ön proje raporu hazırlanarak yaklaşık güç hesabı yapılacaktır.
2)
Enerji temin projesi hazırlanacaktır. Enerji temin projesinin ENH olarak
projelendirilmesi halinde güzergahının şeritvari haritası çıkarılacak, ayrıca
mevcut şartnamelere göre 1/2000 ölçeğinde profil hazırlanacaktır. Güzergahın
tespitinde tarla sınırları, Belediyesine ait yerler ve yol güzergahlarının
kullanılmasına dikkat edilecektir.
3)
Elektrik panolarının ve kablo kanallarının saha ve ünite içindeki yerleri
tespit edilecektir.
4)
Trafo ve/veya jeneratör binalarının yapılması olasılığı dikkate alınarak genel
yerleşim planı üzerinde yerleri belirtilecektir.
m) Statik
Betonarme ön proje: Mimari projeye uygun
olarak ve aşağıdaki konuları içeren taşıyıcı sistem tasarlanarak 1/100 ölçekli
ön proje hazırlanacaktır.
1) Taşıyıcı sistemi ve hareket ( genleşme )
derzlerinin yerlerini gösteren
kalıp planları,
2) Kullanılan beton ve çelik malzeme,
3) TS 498’de belirtilen yüklemelere göre yük hesapları ve yük
kombinasyonları,
4) Kritik kesitlerin ön hesabı.
Etap (D) Mekanik
Projeler
Yüklenici, kesin proje raporu ve
proses-mimari projeler başlıklı C etabı tasdikinin kendisine tebliğ tarihinden
itibaren iş programında D etabı için öngörülen süre içerisinde aşağıda
belirtilen ölçek ve detayda projeleri hazırlayarak 3 takım Genel Müdürlüğe ve 2
takımı ilgili Bölge Müdürlüğüne verecektir.
Mekanik Tesisat ve Ekipman Teknik
Şartnamesinde belirtilen hususlara uygun olarak hazırlanacak olan atıksu arıtma
tesisi mekanik projeler kapsamında aşağıda belirtilen çalışmalar verilecektir.
a) Mekanik Hesap Raporu: Pompa,
sürgülü kapak, blower vb. hesapları.
( Mekanik Tesisat ve Ekipman
Teknik Şartnamesinde belirtilen hususlara uygun olarak hazırlanacaktır.)
b
) Mekanik Ekipman Bilgi Föyleri.
c) Proses ve Enstrümantasyon (P&I)
Diyagramları: Arıtma sisteminde etkin kontrolü sağlayacak şekilde (P&I)
diyagramları üzerinde üniteler arası boru bağlantıları, boru cinsleri, kapak,
vana, pompa tipleri ve bunlara ait bilgiler verilmelidir.
Ünitelerde bulunan elektrikli ekipmanın sayısı
(asıl+yedek), birim gücü (kw) ve bilinmesi gereken diğer özellikleri şemanın
uygun bir bölümünde gösterilecektir. Bu ekipmanın çalışma şekli (el, otomatik
veya her ikisi birden), herhangi bir ölçüm cihazına veya başka bir ekipmana
bağlı çalışıyorsa bununla ilgili bilgiler şemada belirtilecektir.
d) Sıyırıcı
projeleri.
e) Sürgülü
kapak projeleri.
f) Tesis
giriş kapısı projesi.
g) Klor binası mekanik
yerleşim plan ve kesitleri.
h)
Klor binası izometrisi
i) Sıhhi
tesisat projeleri
j) Havalandırma
tesisatı projeleri.
k) Isıtma
tesisatı projeleri.
l) Isı merkezinin ayrı bir bina olarak
projelendirilmesi durumunda mimari plan, kesit ve görünüşleri bu etapta
verilecektir.
ml) Proje
ihale kapsamında terfi merkezi olması halinde bunlarla ilgili mekanik projeler.
5.4.
Etap (E) Statik, Betonarme, Elektrik Projeleri
Yüklenici,
mekanik projeler başlıklı D etabı tasdikinin kendisine tebliğ tarihinden
itibaren iş programında E etabı için öngörülen süre içerisinde aşağıda
belirtilen ölçek ve detayda projeleri hazırlayarak 3 takım Genel Müdürlüğe ve 2
takımı ilgili Bölge Müdürlüğüne verecektir.
a) Betonarme –Statik Projeleri:
Kalıp ve Donatı planları ile birlikte (1/50-1/20 ölçekli) tüm detay projeler
aşağıdaki hususlar dikkate alınarak hazırlanacaktır;
1. Projeler, yürürlükteki son
Deprem Yönetmeliği, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğü
İnşaat Mühendisliği Proje Düzenleme Esasları, TS 500, TS 498 standartları, DSİ
Su Tutucu Yapılar Şartnamesi ve ilgili şartname ve yönetmelikler dikkate
alınarak hazırlanacaktır.
2. Kalıp planları ve kesitlerde
hareket ( genleşme ) derzlerinin yerleri ile su tutucu bantların yerleri
gösterilecektir.
b)
Lojman, İdare
Binası ve Giriş Kontrol Ünitelerine ait 1/50 ölçekli aşağıda belirtilen detay
projeler bu etapta verilecektir.
· Detay projeler :
1)
Islak
hacim sistem detayları ( 1/20, 1/10 ölçekli ) ( plan, kesit, görünüş ).
2)
Merdiven
sistem ve nokta detayları ( 1/20, 1/10 ölçekli ).
3)
Sistem
detayları ( 1/20, 1/10 ölçekli ) ( plan, kesit, cephe ).
4)
Doğrama
sistem ve nokta detayları ( 1/20, 1/10 ölçekli ).
5)
Çatı
planı ve nokta detayları ( 1/20, 1/10, 1/5, 1/1 ölçekli ).
6)
Asma
tavan sistem ve nokta detayları ( 1/20, 1/10 ölçekli ).
7)
Duvar
ve döşeme kaplaması nokta detayları ( 1/5, 1/1 ölçekli ).
8)
Dilatasyon
nokta detayları ( 1/1 ölçekli ).
9)
Mobilya
sistem ve nokta detayları ( 1/20, 1/10, 1/5, 1/1 ölçekli).
10) Saha tanzimi sistem ve nokta
detayları ( 1/20, 1/10, 1/5, 1/1 ölçekli).
c)
Kazı Planı ve
Kesitleri: Zemin özellikleri göz önüne alınarak kazı şevleri veya gerekmesi
halinde uygun iksa sistemleri ile birlikte verilecektir ( Ünite bazında temel
drenajları da görülecek şekilde ).
d) Elektrik projeleri: Atıksu
Arıtma Tesisleri Elektrik Proje Genel Teknik Şartnamesinde belirtilen hususlara uygun olarak “Elektrik
Proje Raporu” hazırlanacaktır. Ayrıca bu aşamada;
1) Bütün panolara ait tek hat
şemaları hazırlanacak, genel güç ve kumanda dağıtım planları ve gerekmesi
halinde lokal güç dağıtım yerleşim planları hazırlanacaktır.
2) AG güç dağıtım iletkenleri
tespit edilerek, gerilim düşümü ve ısınma hesapları tablolar halinde proje
raporunda bulunacaktır.
3) Saha ve bina aydınlatma
planları bu aşamada verilecektir.
4) Panolara ait kontrol ve
kumanda şemaları hazırlanacak, kablo cins ve miktarlarına ait listeler
verilecektir.
5) Pano resimleri
hazırlanacaktır.
6) Elektrik ekipmanının günlük
çalışma sürelerini gösterir liste hazırlanarak proje raporuna eklenecektir.
7) İlgili tip plan, şartname ve
yönetmelik örnekleri proje dosyasına eklenecektir.
8) Enstrüman Raporu, Enstrüman Bilgi Föyleri ve Enstrüman
Genel Yerleşim Planı: Enstrümanlar ile ilgili açıklama raporu verilecek, her
bir enstrümanın teknik özelliklerini gösterir tablolar (Enstrüman Bilgi
Föyleri) hazırlanacak, pano ve saha enstrümanları belirtilerek Enstrüman Genel
Yerleşim Planı verilecektir.
9) Mimik diyagram verilecektir.
10) Enerji temin projesi (OG-AG
ve E.N.H.) mevcut şartnamelere göre hazırlanacaktır.
11) Trafo ve jeneratör binası
mimari plan, kesit ve görünüşleri verilecektir.
12) Trafo ve jeneratör binası iç
yerleşim plan ve kesitleri verilecektir.
13)
Gerekli diğer bütün detaylar bu aşamada hazırlanacaktır.
5.5. Etap (F) Kesin
Proje, Metraj, Şartnameler ve Orijinallerin Teslimi
Yüklenici, statik, betonarme, elektrik proje çalışmaları başlıklı etap
E’nin tasdikinin kendisine tebliğ tarihinden itibaren iş programında F etabı
için öngörülen süre içerisinde tesiste yer alan her kalemin metrajını
çıkartacak, proje kapsamına giren tesislerden özellik gösterenlerin ihale ve
yapımı için gerekli olan ve İdarenin yürürlükteki şartnameleri ile
karşılanamayan malzeme şartnamelerini, deney (test) şartnamelerini, inşaat
özel, teknik ve idari şartnameleri hazırlayacak, Tesisin ilk kademe yılını baz
alarak aylık ve yıllık tahmini işletme giderleri ve tesisin m3
atıksu arıtma maliyetini hesaplayacaktır.
Tesisin
yapımında dış kredi kullanılması alternatifi düşünülerek idare tarafından
verilecek formatta İngilizce olarak 2 adet proje teklif raporu verilecektir.
Projenin
düzeltme ve değişiklik yapılmış kısımları ile onanma şartına göre
değiştirilmesi gereken kısımlarını, ayrıca mimari planlarda taşıyıcı
elemanların betonarme projesindeki ölçülere göre düzeltilmiş şeklini yaparak
temiz şekilde (Karalama, kazıntı,
okunaksız yazı ve silinti olmadan) hazırlayacak ve planlar üzerindeki
değişiklikleri orijinallere işleyip ozalit takımları 5’e tamamlayarak, madeni
kutuya konulmuş komple orijinaller ile birlikte İdareye teslim edecektir.
Ayrıca proje ile ilgili tüm bilgi ve çizimler CD kaydına alınarak 2
takım halinde İdareye verilecektir.
Bu çalışmaların 3 takımı İdareye, 2 takımı ilgili Bölge Müdürlüğüne verilecektir.
MADDE 6. KABUL İŞLEMLERİ
Sözleşme
konusu proje işi tamamlandığında Yüklenici, Sözleşmenin 21. Maddesi ve Genel
Şartnamenin 44. Maddesi gereğince kabul talebinde bulunacaktır.
MADDE 7. PROJE ETAPLARININ YAPIM
VE İNCELEME SÜRELERİ
İş, Sözleşmenin 10. Maddesinde belirtilen süre içerisinde
tamamlanacaktır.
Bu
Şartnamenin 5. Maddesinde A, B, C, D, E, F harfleriyle gösterilen her etabın
çalışma ve tamamlanma süreleri takvim günü olarak Hizmet İşleri Genel
Şartnamesinin 28. maddesine göre düzenlenecek iş programında belirtilecektir.
Sözleşme süresi içerisine; İdarenin inceleme süresi, eksik ve hataların
giderilme süresi ve İdarece projenin yeniden inceleme süresi de dahildir.
Projelerin İdarece inceleme süresi Sözleşme süresinin %40’ından az olmayacaktır.
Proje etaplarının eksik ve hatalı verilmesi hallerinde Yüklenici
tarafından bu eksik ve hataların giderilmesi ve İdarece yeniden incelenmesi
için geçecek süre iş programında gösterilecektir. Tespit edilen bu süre
etapların tümü için verilmiş olup, bu sürenin hangi etapta ne kadarının
kullanılacağına işin devamı sırasında Yüklenici ve İdare ile birlikte karar
verilecektir.
MADDE 8. PROJE ETAPLARININ İDARECE İNCELENMESİ,
TASDİK EDİLMESİ VE GECİKME CEZALARI
Yüklenici tarafından etaplar
halinde düzenlenip İdareye teslim edilen projeler, İdarece aşağıda belirtilen
esaslar çerçevesinde incelenir ve tasdik edilir.
a. Yüklenici, projenin her etabını ve tamamını tasdikli iş
programında belirtilen süreler içinde Sözleşme ve eklerindeki şart ve
hükümlere, teknik ve ekonomik faktörlere ve genel fenni kaidelere uygun olarak
eksiksiz, kusursuz ve özürsüz olarak yapıp İdarenin incelemesine ve tasdikine
sunmakla yükümlüdür. Proje etaplarının iş programında belirtilen sürelerden
önce verilmesi halinde projenin teslim tarihi olarak iş programında belirtilen
tarih yerine, Yüklenicinin o etaba ait projeleri fiilen İdareye teslim ettiği
tarih esas alınacaktır. Yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde
bulunamaz. Etaplara ait projeler geç verildiği takdirde Yükleniciden, aşılan
gün sayısı kadar Sözleşmede belirtilen günlük ceza kesilir. Projenin Sözleşme
süresi içinde tamamlanması halinde daha önce kesilen cezalar kesin hakedişte
iade edilir.
b. İdare, etaplara ait projeleri teslim
tarihinden itibaren incelemeye alır. İş programında belirtilen takvim günü
içinde incelemesini bitirerek, herhangi bir noksanlık görmezse tasdik eder ve
Yükleniciye tebliğ eder.
c. Etaplara ait projelerin ilk incelenmesi
sonunda iadeyi gerektiren eksik ve hatalar tespit edilirse, bu eksik ve hataların
düzeltilmesi için belirlenen sürenin aşılması halinde, Yükleniciden aşılan gün
sayısı kadar Sözleşmede belirtilen günlük ceza kesilecektir. Ayrıca bu eksik ve
hataların belirlenen sürede tamamlanmaması halinde, projeler yeniden ve tam
olarak verilerek İdarece tasdik edilmesine kadar geçen sürenin tamamı cezalı
süre olarak kabul edilecektir.
d. İdaredeki inceleme süreleri iş programında belirlenmiş olup,
bu sürelerin aşılması halinde aşılan süre, süre uzatımında değerlendirilir.
e. Fiyat farkı verilmesinin öngörülmesi
halinde Sözleşmenin fiyat farkı esaslarını düzenleyen madde hükümleri
uygulanacaktır.
Etaplara ait projelerin iş programında belirtilen
sürelerden önce İdareye teslim edilmesi, halinde fiyat farkı uygulamasında,
projelerin İdareye teslim tarihi esas alınacaktır. Etaplara ait projelerden
herhangi biri iş programında belirtilen sürelerden önce İdareye teslim edilse
dahi, sonraki etapların iş programında öngörülen sürelerde verilmesi
zorunludur. Fiyat farkı ve ceza uygulamalarında iş programında öngörülen etap
süreleri esas alınacaktır. Cezalı çalışılan sürelere fiyat farkı
uygulanmayacaktır.
f. Etapların Genel Müdürlük ve ilgili Bölge Müdürlüğüne teslim
tarihlerinde farklılık olması halinde geç verilen tarih esas alınacaktır.
g. Genel Şartnamede işlerin eksik olarak
kabulünü düzenleyen 47. Maddede sayılan kusur ve eksikliklerin projede
bulunması halinde kesin hakedişte sözleşme bedelinin % 5’ine kadar bedel
kesilecektir.
h. İşin Sözleşme süresinde tamamlanmaması, Sözleşme ve
eklerindeki hükümlere aykırı yapılması durumunda, İdari Şartnamenin 52. Maddesi
ve Sözleşmenin 17. Maddesi gereğince ceza uygulaması yapılacaktır. İdari
Şartnamenin 48. ve Sözleşmenin 15. Maddelerinde fiyat farkı verilmesi öngörülen
işlerde ceza kesintisi uygulamasında fiyat farkı dikkate alınacaktır.
MADDE 9. ÖDEMELER
Etaplara ait projelerin İdare tarafından uygun
görülerek tasdik edilmesini takiben düzenlenen hakedişler, Hizmet İşleri Genel
Şartnamesinin ve Sözleşmenin ilgili madde hükümlerine göre, Tablo 9.1’de belirtildiği
şekilde ödenecektir:
Tablo 9.1. Ödeme oranları
Etap Başlığı
|
Etap
|
Ödeme Oranları
|
Ön
Proje
|
A
|
Sözleşme bedelinin %20’si
|
Arazi
Çalışmaları ve Zemin Etüdleri
|
B
|
Sözleşme bedelinin % 20’si
|
Kesin Proje Raporu, Proses-Mimari Projeler
|
C
|
Sözleşme bedelinin %20’si
|
Mekanik
Projeler
|
D
|
Sözleşme bedelinin %15’si
|
Statik,
Betonarme, Elektrik Projeleri
|
E
|
Sözleşme bedelinin %15’si
|
Kesin
Proje, Metraj, Şartnameler ve Orijinallerin Teslimi
|
F
|
Sözleşme bedelinin %10’u
|
F etabının ödemesi kesin hesaba bırakılacaktır.
Kabul belgesinin düzenlenmesinden
sonra Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 50. maddesine göre kesin hesap raporu
düzenlenecektir.
MADDE 10. PROJELERİN ( RAPOR, PAFTA
VE DOSYALARIN ) DÜZENLENMESİ
Projeler,
İdarece uygun görülecek dosya içinde, aydınger orijinaller madeni (çinko)
kutular içinde, CD’ler ise muhafaza kutusu içinde teslim edilecektir.
Bütün plan,
hesap v.s. dokümanlar Madde 11’
deki eklerde verilen formlara göre hazırlanacak, arşiv kayıt numarası hanesi
boş bırakılacak, bu kısım projelerin
onanmasından sonra İdarece doldurulacaktır.
Bütün plan,
hesap, rapor vs. okunaklı olacak şekilde iyi cins ozalite çekilecek veya
bilgisayar çıktısı olarak verilecektir. Ozalite çekilen plan ve resimler
muhakkak suretle DIN normuna uygun olarak katlanacak ve başlık daima planın
üzerine gelecektir.
Klasörler
üzerine yeterli büyüklükte ve kalınlıkta aşağıdaki hususlar yazılacaktır.
Klasörün ortasına sıra ile belde adı, altına projenin cinsi, sol alt tarafa
projeyi yapan firmanın adı ve ticaret sicil numarası ve mühendisin unvanı, adı
ve soyadı, diploma ve oda numarası, sağ alt tarafa projenin yapıldığı tarih
yazılacaktır.
Paftalar
ünitelerine göre ayrı ayrı mavi renkli plastik dosyalara konacak ve her dosyaya
konan projenin fihristi (sıra numaralarını belirterek) klasörün başına
eklenecektir. Plastik dosyaların üzerlerine, dosya numarası ve içindeki
projenin hangi kısma ait olduğu yazılacaktır. Plastik dosyalar fihristte
bildirilen sıraya göre klasöre yerleştirilecektir.
Proje dosyası
içindeki plan, rapor, hesap ve şartnamelerin başlık kısımları, Ek-2’de verilen
formata göre hazırlanacak, Proje Müdürü ve projeyi yapan Mühendisler tarafından
tarih, diploma ve oda sicil numarası, Yüklenici tarafından vergi dairesi adı ve
vergi numarası yazılarak imzalanacaktır. Harita, aplikasyon çalışmalarına ait
bütün ölçme defterleri, kroki ve diğer dokümanlar Alt yüklenici ve Yüklenici
tarafından müştereken imzalanmış olacaktır.
Raporlar, Özel
Teknik Şartname, Mekanik Ekipman ve Enstrüman listeleri bilgisayar ile, A4
normunda kaliteli kağıda (80-100 gr/m2), sayfa numarası yaprakların
alt ortasına verilerek yazılacaktır.
Hesaplar ayrı
düzenlenecek, pafta üzerine hesap yazılmayacaktır.
Paftalar zımba
ile delinip dosyaya takılmadan önce yırtılıp kopmayacak şekilde takviye edilecektir.
Plan ve resimler
iyi cinsten aydınger (ağırlık tercihen 110-115 gr/cm² olmalı) üzerine teknik
resim kaidelerine ve İdarenin benimsediği çizim sembollerine uygun olarak
çizilecek ve yazılacaktır.
Orijinaller
düzenli, düzgün ve temiz bir şekilde hazırlanacaktır. Planlarda kuzey yön
(tercihen üst kenarı kuzeyi gösterecek şekilde) gösterilecektir. Orijinallerin
kenarları özel bant ile takviye edilecektir. Her başlığın kapsadığı sayfa
sırasına göre bantla birleştirilecektir.
Orijinaller
madeni (çinko) kutular içinde İdareye teslim edilecektir. Kutular, 12 cm çap 20 cm kapak boyu ve kapak
dahil toplam 100 cm
boyda ve kulpsuz olacaktır. Kutu kapağı gövdeye sıkı geçecek şekilde olacaktır.
Çinko kutunun gövdesine ana dosya üstüne yazılan fihrist silinmeyecek şekilde
yazılacaktır.
Proje dosyası
içinde bulunacaklar:
Dosya 1 :Proje Raporu ve Genel Durum Planı
Dosya 2 :Genel
Yerleşim Planı ve Kesitleri, Boru Genel Yerleşim Plan ve Kesitleri ve Hidrolik
Profil
Dosya 3 :Arazi
Çalışmaları ve Geoteknik Rapor
Dosya 4 : Proses ve İdari Yapıların Mimari
Plan ve Kesitleri
Dosya 5 :Betonarme-Statik, Kalıp ve Donatı
Planları, Kazı Planları
Dosya 6 :Mekanik
Hesap Raporu, Proses ve Enstrümantasyon Diyagramları, Mekanik Ekipman Bilgi Föyleri, Mekanik Ekipman
Projeleri, İç Tesisat Projeleri
Dosya 7 :
Saha Tanzimi, Yol, Saha Drenajı, Peyzaj ve Himaye Çiti Projeleri
Dosya 8 : Elektrik Projeleri, Enstrüman Bilgi
Föyleri
Dosya 9 : Metraj ve Şartnameler
MADDE 11. EKLER
EK-1 :Karakteristik cetvel örneği
EK-2 :Başlık tipi
EK-3 :Katlama normu
EK-4 :Proses, borulama, enstrümantasyon
projelerinde kullanılacak kod ve semboller
EK-5 :Kanalizasyon şebeke plan örneği
EK-6 :Kanalizasyon
boykesit örneği
EK-7 :İş
programı örneği
EK-1
ATIKSU
ARITMA TESİSİ PROJESİ
KARAKTERİSTİK CETVEL ÖRNEĞİ
Arıtma
Tesisi Tipi :
1.
Kademe (........Yılı) nüfusu :
2.
Kademe (........Yılı) nüfusu :
1.
Kademe (........Yılı) eşdeğer nüfusu :
2.
Kademe (........Yılı) eşdeğer nüfusu :
1.
Kademe (........Yılı ) Debileri :Maksimum (lt/sn)
:Minimum (lt/sn)
:Ortalama (lt/sn)
:Proje (lt/sn)
2.
Kademe (........Yılı ) debileri :Maksimum (lt/sn)
:Minimum (lt/sn)
:Ortalama (lt/sn)
:Proje (lt/sn)
1.
Kademe (........Yılı ) kirlilik yükü :BOİ5 (kg/gün)
:Azot (kg/gün)
:Fosfor (kg/gün)
2.
Kademe (........Yılı ) kirlilik yükü :BOİ5 (kg/gün)
:Azot (kg/gün)
:Fosfor (kg/gün)
1.
Kademe gerekli alan : (ha)
2.
Kademe gerekli alan : (ha)
1.
Kademe kurulu güç : (kW)
2.
Kademe kurulu güç : (kW)
1.
Kademe keşfi : (TL)
2.
Kademe keşfi : (TL)
EK-2
|
İLLER BANKASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
|
||||||
İLLER
BANKASI ......... BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
|
YÜKLENİCİ
|
||||||
DEĞİŞİKLİK
|
İMZA
|
TARİH
|
|||||
A.
|
|
|
|||||
B.
|
|
|
|||||
.....................................................................................
BELEDİYESİ
ATIKSU ARITMA
TESİSİ PROJESİ
|
|||||||
|
ÖLÇEK:
|
||||||
.....................NO’LU
PLAN İPTAL EDİLDİ
|
|||||||
.....................NO’LU
PLAN İPTAL EDİLDİ
|
|||||||
|
Adı,
Soyadı, Unvanı, Diploma No, Oda Sicil No
|
İMZA
|
TARİH
|
PLAN NO:
|
|||
YAPAN :
|
|
|
|
|
|||
YAPAN :
|
|
|
|
||||
YAPAN :
|
|
|
|
||||
PROJE MÜDÜRÜ :
|
|
|
|
ARŞİV KAYIT
NO:
|
|||
EKİPMAN TANIMI
EQUIPMENT
DESCRIPTION
SEMBOL TANIM
SYMBOL DESCRIPTION
A HAVALANDIRMA
AERATOR
B RÖGAR
MANHOLE
C ÜFLEYİCİ, KOMPRESÖR
BLOWER,
COMPRESSOR
D DRAM, BASINÇLI KAP
DRUM,
PRESSURE VESSEL
E ISI
DEĞİŞTİRİCİ
HEAT
EXCHANGER
F SIYIRICI,
KAZIYICI
SCRAPPER
H FİLTRE
FILTER
P POMPA
PUMP
R REAKTÖR
REACTOR
T HAVUZ,
TANK
BASIN,
TANK
M KARIŞTIRICI
MIXER
G DÖNER DAĞITICI
REVOLVING
DISTRIBUTOR
|
AKIŞKAN TANIMI
FLUID DESCRIPTION
SEMBOL TANIM
SYMBOL DESCRIPTION
CW SOĞUTMA SUYU
COOLING
WATER
CL KLOR
ÇÖZELTİSİ
CHLORINE SOLUTION
DW İÇME SUYU
DRINKING
WATER
DR DRENAJ
DRAIN
FW
YANGIN SUYU
FIRE
WATER
HW SICAK SU
HOT
WATER
OW YAĞLI SU
OILY
WATER
SL ÇAMUR
SLUDGE
SC YÜZEY
ÇAMRU
SCUM
TW
ARITILMIŞ SU
TREATED
WATER
WW ATIK
SU
WASTEWATER
E SL FAZLA
ÇAMUR
EXCESS
SLUDGE
D SL ÇÜRÜMÜŞ
ÇAMUR
DIGESTED
SLUDGE
R SL GERİ
DÖNÜŞ ÇAMURU
RETURN
SLUDGE
P SL PRİMER
ÇAMUR
PRIMARY
SLUDGE
CA BASINÇLI
HAVA
COMPRESSED
AIR
FG YANICI
GAZ
FLAMMABLE
GAS
|
MALZEME TANIMI
MATERIAL
DESCRIPTION
SEMBOL TANIM
SYMBOL DESCRIPTION
A ALÜMİNYUM
ALUMINIUM
CS KARBONÇELİK
CARBONSTEEL
CA ASBESTLİ ÇİMENTO
CEMENT
ASBESTOS
GA GALVANİZLİ
ÇELİK
GALVANIZED
STEEL
NC BETON
BORU
NONREINFORCED
CONCRETE
PVC POLİ
VİNİL KLORÜR
POLYVINYL
CHLORIDE
PE POLİETİLEN
POLYETHYLENE
PP POLİPROPİLEN
POLYPROPHYLENE
RC BETONARME
REINFORCED
CONCRETE
SS PASLANMAZ ÇELİK STAINLESS STEEL
|
|
ENSTRÜMAN TANIMI
INSTRUMENT DESCRIPTION
İLK HARF / FIRST LETTER TAKİBEN HARFLER / SUCCEEDING
LETTERS
|
||||
|
Ölçülen veya
Başlatan Değişken
Measured or
İnitiated
variable
|
Düzeltici
Modifier
|
Okunan veya
Pasif İşlevi
Readout or
Passive Function
|
Çıkış İşlevi
Output
Function
|
Düzeltici
Modifier
|
A
|
Analiz
Analysis
|
|
Alarm
|
|
|
B
|
Brülor Alevi
Burner Flame
|
|
|
|
|
C
|
Konduktivite
Conductivity
|
|
|
Kontrol Cihazı
Controller
|
|
D
|
Yoğunluk
Ensity
|
Fark
Differential
|
|
|
|
E
|
Voltaj
Voltage(EMF)
|
|
Duyar eleman
Primory element
|
|
|
F
|
Akış
Flow
|
Oran
Ratio
|
|
|
|
G
|
Ölçme
Gaging
|
|
Cam
Glass
|
|
|
H
|
El
Hand
|
|
|
|
Yüksek
High
|
I
|
Akım
Current
|
|
Gösterici
Indıcator
|
|
|
J
|
Güç
Power
|
Taramak
Saan
|
|
|
|
K
|
Zaman
Time
|
|
|
Kontrol İstasyonu
Control Station
|
|
L
|
Seviye
Level
|
|
Işık
Light
|
|
Alçak
Low
|
M
|
Nem
Moisture
|
|
|
|
Orta
Middle
|
N
|
|
|
|
|
|
O
|
|
|
Orifis
Orifice
|
|
|
P
|
Basınç
Pressure
|
|
Test Noktası
Test Point
|
|
|
Q
|
Miktar
Quotity
|
Toplama
Totolize
|
|
|
|
R
|
Radyoactivite
Radioactivity
|
|
Kaydedici
Recorder, Printer
|
|
|
S
|
Hız-Frekans
Speed-Frequency
|
Emniyet
Safety
|
|
Anahtar
Switch
|
|
T
|
Sıcaklık
Temperature
|
|
|
İletici
Transmitter
|
|
U
|
|
|
|
|
|
V
|
Akışkanlık
Viscosity
|
|
|
Vana, Damper
Valve, Damper
|
|
W
|
Ağırlık, Kuvvet
Weight, Force
|
|
Kılıf
Well
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
Y
|
|
|
|
Röle-Hesaplayıcı
Relay-Compute
|
|
Z
|
Pozisyon
Position
|
|
|
Tahrik-Son Kont. El.
Actuotor_Final Cont. El.
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder