31 Ekim 2019 Perşembe

İLLER BANKASININ İNŞAAT VE TESİSAT İŞLERİ KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ



İLLER BANKASI A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İHALE DAİRESİ BAŞKANLIĞI


 İNŞAAT VE TESİSAT İŞLERİ
İLLER BANKASI KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ


BÖLÜM:I
KABUL İŞLEMLERİNİN YAPILIŞI


A-               GENEL HÜKÜMLER


Madde 1- Özel Şartnamenin konusu ve kapsamı
Bu şartname, İller Bankası tarafından ihale suretiyle yaptırılan kanalizasyon tesislerinin geçici ve kesin kabullerine ilişkin işlemleri kapsar.

Madde 2- Kabuller için müracaat şekli ve ön hazırlık
İşin geçici veya kesin kabule hazır olduğu yüklenicinin başvurması üzerine Bölge Müdürlüğü Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin 7. ve 11. maddelerine göre işlem yapar.
Tesisin kabule hazır olabilmesi, taahhüt konusuna giren işlerin tümünün sözleşme ve eklerine, tasdikli projelerine ve bu hususta yürürlükteki tüzük, şartname ve yönetmeliklere tamamen uygun bir şekilde yapılmış olduğunun belirlenmesiyle kabildir.
Geçici kabul teklifinin yapılabilmesi için, özürlü ve eksik işlerin işletmeyi ve yapılan işten emniyetle yararlanmayı hiç bir nedenle engellememesi ve tutarının sözleşme bedelinin %5’inin aşmaması gereklidir.
Yüklenici kabulle ilgili araç ve gereçlerle inceleme ve deney olanaklarını kabul heyetinin emrine vermekle yükümlüdür.

Madde 3- Kabul komisyonlarının kuruluş esasları
Geçici ve kesin kabul komisyonları işin durumuna göre aşağıdaki şekillerde kurulur.

a) Bakanlık veya diğer kuruluşların denetimine bağlı olmayan işlerin kabulü; Merkezden veya Bölgelerden Gene! Müdürlükçe görevlendirilen elemanlarla tesis sahibi idarenin temsilcisinden kurulu heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna katılır. Komisyon üyelerinden Genel Müdürlüğün uygun göreceği Mühendis kabul heyetine başkanlık eder.
b) Ortak İdareler veya diğer kuruluşlar adına yaptırılan kanalizasyon tesislerinin kabulü; Genel Müdürlükçe merkezden veya Bölgelerden görevlendirilecek bir eleman ve Ortak idare temsilcilerinden kurulu bir heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna katılır, Banka mensubu mühendis kabul komisyonuna başkanlık eder. Ortak idare ve Banka temsilcilerinin yanı sıra kanalizasyon inşaatlarının geçici ve kesin kabullerine Sağlık Bakanlığından ve Afet İşleri Genel Müdürlüğünden temsilci istenir.

Madde 4- Kabul gününün tespiti ve kabul komisyonunun görevlendirilmesi
Tesisin kabule hazır olduğunun Bölge Müdürlüğü tarafından Bankaya bildirilmesi üzerine durum ilgili Bakanlıklara ve ortak idarelere iletilerek temsilci istenir. Kabul komisyonun oluşturulması ve gününün tespiti Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin 4. ve 5. maddelerine göre yapılır. Ortak idareye, İlgili kuruluşlara, Bölge Müdürlüğüne, yükleniciye, temsilcilerinin kabul tarihinde iş yerinde bulundurulması bildirilir.
Bu arada Bankayı temsil edecek üyeler de (gerektiğinde Banka adına Bölge Müdürlüklerinden temsilci istenilerek) saptanır.
Banka ve Bölge Müdürlüklerini kabul komisyonlarında mühendis kademesinde elemanlar temsil eder.
Üyelerden iş yerinde bulunamayacak olanların, gerekçe ile birlikte, kabul tarihinden önce Bankaya haber vermeleri gereklidir.
Davet edildiği halde yüklenicinin veya vekilinin kabule katılmaması kabulün yapılmasına engel teşkil etmez.
 
Madde 5- Kabul Komisyonunun toplanamaması
Herhangi bir nedenle, tespit olunan tarihten itibaren iki gün içinde kabul komisyonu tam olarak toplanamazsa, Komisyon başkanı durumu Bankaya telefonla bildirir ve verilecek talimata göre gereği yapılır.
 
Madde 6- Kabul tutanaklarının düzenlenmesi, imzası, onanması ve yükleniciye tebliği
Kabulden sonra komisyon, aşağıda belirtilen biçimde tutanaktan düzenler ve bunları Bankaya teslim eder.
Kabul komisyonunca düzenlenen tutanaklar Bankaca onaylanmadan geçerli sayılmaz.
Kabul tutanaklarının onaya sunulabilmesi için komisyon Başkanının da içinde bulunduğu çoğunluğun kabulü uygun bulmuş olması gereklidir.
Kabul tutanaklarına karşı olan üyelerin, bu tutanakları itirazı kayıtla imza etmeleri ve katılmadıkları hususları da ayrı bir rapor halinde gerekçeleriyle, birlikte belirtmeleri ve bu raporu tutanaklara eklemeleri zorunludur.
Çoğunluğun kabulü uygun bulmaması halinde tasdik makamı (Banka) isterse işi yeniden inceletebileceği gibi yüklenici de giderleri kendisine ait olmak ve tutarını peşin olarak Bankaya yatırmak suretiyle yeni bir kabul komisyonu gönderilmesini isteyebilir. Ancak; Banka bu komisyonu gönderip göndermemekte serbesttir.
Kabule katılıp tutanakları imzadan kaçınan üye hakkında kabul komisyonu ek bir tutanak düzenler.
Komisyon tarafından düzenlenen kabul tutanakları tasdik Makamlarınca uygun bulunmadığı takdirde,  tutanaklar, nedenleri belirtilerek ret edilir.
 
Tasdik makamının tutanaklar hakkındaki kararı tutanaklarla birlikte gereği için İlgililere tebliğ edilir.

 
B GEÇİCİ KABUL İŞLEMİ

Madde 7- Geçici kabule başlama
Özel şartnamenin genel hükümler kısmında belirtildiği gibi oluşan geçici kabul komisyonu, kararlaştırılan günde iş yerinde ilk toplantısını yapar. Bu toplantıda, kabulde göz önünde bulundurulması gereken proje, sözleşme ve ekleri ve diğer evrak birlikte gözden geçirilir. Muayene ve deneylerde kullanılacak işçi, araç ve gençlerin var olup olmadığı araştırılır. Eksikse yükleniciye tamamlattırılır.



Madde 8- Geçici kabulün yapılması
Komisyon, tasdikli proje çerçevesinde yapılmış olan tesis ve inşaatın sözleşme ve
ekleri gereğince, yüklenici tarafından yapılan işleri ve sağlanan gereçleri gerektiğinde idare tarafından verilen gereç ve varsa işleri ve işin sahibini ilgilendiren hususları inceler. Kullanılan gereçlerin orijinal faturaları, fabrika deney protokolleri ve gerekli görülen bilgiler, gerektiğinde ilgililerce kabul komisyonuna verilir.
İşlerin geçici kabule uygun olabilmesi, o işin tümünün onanmış projelerine ve bu konuda yürürlükte olan şartname ve tekniğin genel kurallarına uygun olarak yapılmış olduğu mümkündür.
Ancak: işletmeyi ve yapılan işlerden emniyetle yararlanmayı hiçbir şekilde bozmayacak bazı özür ve eksikler komisyon tarafından uygun görülen süre içinde giderilmek kaydıyla kabul yapılabilir.
Söz konusu noksan ve kusurlar komisyonca belirlenen süre içinde tamamlanmadığı takdirde Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 42. maddesi hükümleri uygulanır.

Madde 9— Geçici kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Geçici kabul komisyonu yaptığı inceleme ve muayeneler sonunda ka,ulün yapılabileceği kanısına vardığı takdirde Yapım işleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin eki standart fornı (KİK049.O/Y) en az 5 nüsha düzenlenir.
9.1 —Yükleniciyi ilgilendiren hususlar
a — Giderilecek özüt ve eksiklikler
Yapılan inceleme sonunda projesine uymayan, eksik bırakılmış ve. yapılması gerekli görülen işler. nitelik bakımından yetersiz görülüp onarılması ıstenen işler ve yüklenici tarafından sağlanmış gereçlerde görülen, özür ve eksikliklerle bunların ne biçimde düzeltileceği. tek tek açıklanarak belirtilir.
 
b — Nefaset farkı kesilecek işler
Esasa taalluk etıneyip onarılması gerekli görülmeyen kötü, özürlü ve nefis olmayan işler bu bölüme yazılır.
Bunlara ait nefaset farkı bedellerinin saptanması kesin kabul komisyonuna bırakılır.

c — Yükleniciye yaptırılacak işler
Yapılmış herhangi bir tesis parçasını tamamlayıcı nitelikte olan veya emniyeti gerektiren hususlarda heyetçe yapılması zorunlu ve gerekli, görülen yeni işler bu bolümde belirtilir. Ancak; yaptırılacak bu işler yükleniciye yeni bir iş verme anlamında olamaz.

9.2— Bankaya ait eksikler
Komisyon, Bankaca verilip, yüklenici tarafından, monte edilen gereçlerin projedeki miktar ve karakteristiğine uygun olup olmadığını inceler, bu konudaki eksikleri ve işin tamamlanması için verilmesi gereken ek ve yedek gereç miktarını bu bölümde belirtir.
Bankaya ait eksiklerden yüklenici sorumlu tutulamaz.

9.3— İş sahibine ait eksikler
İşin sahibi ortak idare veya diğer kuruluşlara ilişkin tesis ve işletme eksiklikleri ile işletme ve yönetim eksiklikleri bu bölüme yazılır ve bunların giderilmesinden iş sahibi sorumlu tutulur.


9.4— özürlü ve eksik işlerin bitirilme süresi
Tutanağın bu bölümünde özür ve eksiklerin giderilme süreleri belirtilir ve Kabul Yönetmeliğinin 8. maddesine göre uygulama yapılır.

9.5— Tavsiyeler
Tesisin emniyetle işletilmesi ve ömürlü olması için, alınması gereken tedbirler bu bölüme yazılır. Ancak; bu tavsiyeler yükleniciye yeni bir iş verme anlamında olamaz.

Madde 10 — Kısmi geçici kabul
Tesisin tümü bitirilmeden bitirilen kısımların işletmeye açılması zorunluluğunun bulunması ve Bankanın lüzum ve uygun görmesi hallerinde biten kısımların kısmi geçici kabulü yapılabilir.

Madde 11 Geçici kabulün reddi
Komisyonca saptanan tüm özür ve eksikler bir protokole geçirilir. Kabulün yapılmasını engelleyen hususlar da nedenleri ile açıklanır.
Kabulün reddi, yüklenici kusurundan ileri geliyorsa komisyonun yollukları ve bu hususta sarf edilen diğer masraf tutarı yükleniciden alınır.
 
Madde 12— Geçici kabulün geç yapılmasında bitim tarihi
Yüklenicinin kabul isteğinin Bankaya gelininden itibaren bir ay içinde kabule gidilip ret edildiği ve kabule engel noksanların giderilmesinden sonra tekrar gidilmesi yüzünden geçici kabul geç yapıldığı takdirde yüklenicinin son kabul İsteme tarihi işin bitim tarihi kabul edilir.

Madde 13 — İnşaat ve tesisatın işletmeye açılması
Tesisinin tümünün veya kısmi kabulü yapılan bölümlerinin kısmen veya tamamen teknik ve idari bakımından İşletmeye açılmasında sakınca görülmemesi halinde durum komisyon başkanlığınca iş sahibi kuruluşa teslim edilerek işletmeye açılır.

C — KESİN KABUL İŞLEMİ
 
Madde 14— Kesin kabulün yapılma zamanı
 Sözleşmede yazılı teminat süresi sonunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 45. maddesi ve Kabul Yönetmeliğinin 11. maddesine göre işlem yapılır.

Teminat süresi ne olursa olsun, kesin kabule gidilebilmesi için tesisin en az altı ay süreyle işletme şartlarında çalışmış olması gereklidir.
 
Madde 15 — Kesin kabule başlama
 Kesin kabule başlamada da geçici kabule başlamaya bu 7. maddedeki yöntemlere uyulur.

Madde 16— Kesin kabulde göz önünde tutulacak hususlar
Komisyon, geçici kabul tutanağında yazılı olan özür ve eksiklerin giderilip giderilmediğini, geçici kabulle kesin kabul arasında inşaat, irnalat ve tesisatın normal işletme ve kullanma koşulları altında kullanılmaları ve işletilmeleri sonucu özür ve arıza gösterip göstermediklerini ve genel olarak teknik şartname ve projesinde gösterilen nitelikleri koruyup koruyamadıklarını ve geçici kabulde görülmeyip sonradan ortaya çıkan özür, arıza ve hataların bulunup bulunmadığını ve mahiyetlerini. inşaat ve tesisatta görülen özür ve eksiklerin düzeltilebilir olup olmadıklarını, düzeltilme olanağı olmayanların dayanım, işletme ve kullanmayı etkileyip etkilemediklerini saptar. Komisyon, geçici kabul komisyonunca saptanan veya geçici kabulden sonra geçen sürede ortaya çıkan esasa taalluk etmeyen, onarılmasına gerek görülmeyen kötü, özürlü ve nefis olmayan işlerden kesilecek bedeli tespit eder.

Madde 17— Kesin kabulün yapılması
Komisyon, lüzum gördüğü muayene, ölçü ve deneyleri yaparak tesisin kesin kabule uygun olup olmadığını saptar. Kesin kabulün yapılabilmesi için kesilecek bedeller dışında, hiç bir eksiğin bulunmaması zorunludur. Ancak onarılması veya düzeltilmesi gereken cüzi fakat önemli eksikler varsa tamamlatma bedelleri saptanır, bunların tamamlanmasından sonra tutanakların onanması kaydıyla kabul yapılabilir.

Madde 18— Kesin kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Komisyon, incelemeler sonunda tesisi, kabule uygun bulduğu taktirde Kabul Yönetmeliği eki (KİK.51.0/Y) standart formuna göre kabul tutanaklarını en az 5 nüsha halinde düzenler. Özür ve eksikliklerin düzenlenmesinde 9. maddedeki sıraya uyulur.
Kesilecek nefaset farkları ve kabul şartları tutanakta açıkça yazılır.

Madde 19— Kesin kabulün reddi
Kesin kabule gidilip de özel şartnamenin 17. maddesinde yazılı hususların gerçekleşmediğinin görülmesi halinde, kesin kabul yapılmayıp. Kabul Yönetmeliğinin 13. maddesine göre işlem yapılır.

D — FESİH VE TASFİYE

Madde 20— Fesih ve Tasfiye
Tesisin kabulü yapılabilir bir duruma gelmeden, sözleşmenin fesih veya tasfiyesine karar verilmesi halinde, işin özelliğine göre Bankaca (muayene ve tespit komisyonu) kurulur.
lşin muayene ve tespitine yüklenici veya vekili davet edilir. Tespit edilen tarihte yüklenici heyete katılmadığı takdirde muayene ve tespit gıyabında yapılır.
Komisyonca, yapılan işlerin sözleşme ve eklerine ve projelere uygun yapılıp yapılmadığı incelenir, Yapılan iş ve gereçlerin kesin metrajı çıkarılır. Ozür ve eksikler saptanarak bir protokole bağlanır.
İmalatı tamamlanmış ünitelerde kesin kabul işlemi yapılır. Diğer imalatlar için Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 48. maddesine göre işlem yapılır.







BÖLÜM:lI
KABULLERDE TEKNİK MUAYENE, ÖLÇÜ VE
DENEYLER

Madde 21 —İnşaat ve tesislerin genel olarak incelenmesi
Her türlü inşaat ve tesisatın kabulleri yapılırken proje ve şartnamesine uygun olup olmadığı incelenir. Kullanılmış olan gereçlerin niteliğinin şartnamesine, standartlara ve normlara uygunluğu araştırılır. Gerektiğinde her türlü laboratuar ve diğer deney ve analizler yaptırılır. İşlerin proje ölçülerine uyup uymadığını kontrol için gerekli görülen yerlerde ölçüler yapılır.
Toprak altında kalan kısımların tahkiki için gerektiğinde sondaj yapılır.
Elektrik, sıhhi tesisat. kalorifer, asansör, telefon, dizel ve türbin grupları, yakıt tankı, soğutma havuz ve kuleleri, pompalar, klorlama ve taahhüt konusu diğer gereç ve donanımın şartnamelerine uygun olup olmadığına bakılır.
İnşaat ve tesisatın gerekli görülen kısımlarında yükleme ve sızdırmazlık deneyi ile tartılar yapılır. Tecrit durumu incelenir. Şartnameye uymayan gereç ve donatımın dayanım ve kullanmaya etki derecesi saptanır.
İnşaat ve tesisatta titreşim, oturma, kayma ve heyelan belirtilerinin bulunup bulunmadığı veya ileride arıza çıkma ihtimali olup olmayacağı incelenir. Böyle bir durum varsa bunda yüklenicinin kusuru ve olayın önceden bilinmesinin mümkün olup olmadığı araştırılır. Alınacak tedbirler konusunda teklifler yapılır.
Yukarıda belirtilen hususların dışında, işin önemine göre kabul komisyonu gerekli gördüğü diğer bütün inceleme ve deneyleri yapar.
Tesisle birlikte verilmesi gereken donatım ve avadanlık ile istenilen yedek parçaların, bakım ve işletme talimatlarının ve yedek parça kataloglarının verilip verilmediği araştırılır.
Madde 22 — Kanalizasyon tesislerinin Muayenesi
Kanalizasyon tesisleri genel olarak 21. maddeye göre muayene edilir. Bunların dışındaki incelemelerde aşağıdaki yol izlenir.
Madde 22.1 — Şebeke ve toplayıcılar
Şebeke ve toplayıcılarda akımı kontrol etmek amacıyla tercihan temiz sit kullanılır.
Mecraların sızdırmazlık durumu. kum getirmesi, dolgu dış yüzeyindeki veya yol kaplaniasındaki çöküntüler, sürekli olarak çok miktarda su akıtnıası gibi hallerde bunların nedeni incelenir.
İçine girılipte yürüyerek kontrolu yapılamıyan ayna veya uygun bir ışık kaynağı ile kontrol edilir. Temin edilebildiği takdirde kızaklı televizyon veya fotoğraf makinalanndan yararlanılır..
Dolu savaklar. sifonlar ve benzeri yapılar tetkik edilir.
Madde 22.2 Bacalar
Bacalar giriş ve çıkış borularının bağlantıları sızdırmazlığı ve oturma durumu kontrol edilir. Basamakların iniş—çıkış yüksekliğinin uygun olarak yapılıp yapılmadığı, klape, şherve sürgü gibi donatımla. yıkama bacalarının çalışıp çalışmadığı; taban oluklarının projesine göre imal edilip edi]rnediğitapaklanın yol eğimine uygun olarak yerleştirilip yerleştirilmediği gözden geçirilir.
Madde 22.3 - Pissu arıtma tesi leri, sanat yapıları ve donatımlar
Izgaralar, kum tutucuları,yağ ile benzin ayırıcılar, yağmur suyu biriktirme havuzlan, terfi sistemleni, çökeltme havuzları. damLatma ve çeşitli metodlarla arıtna. sızdırma. havalandırma, çamur çürütme, ısıtma, kurutma, gaz ve deşarj tesisleri incelenir ve öngörülen verimleri sağlayıp sağlamadıkları araştırılır.
İLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ TALİMATI


İLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROSES GENEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ MİMARİ PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ BETONARME PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ

İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ MEKANİK TESİSAT PROJE TEKNİK ŞARTNAMESİ





Hiç yorum yok:

KARAYOLLARI TANIMLARI