İLLER BANKASI A.Ş. GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ
İHALE DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İNŞAAT VE
TESİSAT İŞLERİ
İLLER BANKASI KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASI KABUL ÖZEL ŞARTNAMESİ
BÖLÜM:I
KABUL İŞLEMLERİNİN YAPILIŞI
KABUL İŞLEMLERİNİN YAPILIŞI
A-
GENEL HÜKÜMLER
Madde 1- Özel Şartnamenin konusu ve kapsamı
Bu şartname, İller Bankası tarafından ihale suretiyle
yaptırılan kanalizasyon tesislerinin geçici ve kesin kabullerine ilişkin
işlemleri kapsar.
Madde 2- Kabuller için müracaat şekli ve ön hazırlık
İşin geçici veya kesin kabule hazır olduğu yüklenicinin
başvurması üzerine Bölge Müdürlüğü Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin
7. ve 11. maddelerine göre işlem yapar.
Tesisin kabule hazır olabilmesi, taahhüt konusuna giren
işlerin tümünün sözleşme ve eklerine, tasdikli projelerine ve bu hususta
yürürlükteki tüzük, şartname ve yönetmeliklere tamamen uygun bir şekilde
yapılmış olduğunun belirlenmesiyle kabildir.
Geçici kabul teklifinin yapılabilmesi için, özürlü ve eksik
işlerin işletmeyi ve yapılan işten emniyetle yararlanmayı hiç bir nedenle engellememesi
ve tutarının sözleşme bedelinin %5’inin aşmaması gereklidir.
Yüklenici kabulle ilgili araç ve gereçlerle inceleme ve
deney olanaklarını kabul heyetinin emrine vermekle yükümlüdür.
Madde 3- Kabul komisyonlarının kuruluş esasları
Geçici ve kesin kabul komisyonları işin durumuna göre
aşağıdaki şekillerde kurulur.
a) Bakanlık veya diğer kuruluşların
denetimine bağlı olmayan işlerin kabulü; Merkezden veya Bölgelerden Gene!
Müdürlükçe görevlendirilen elemanlarla tesis sahibi idarenin temsilcisinden
kurulu heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna
katılır. Komisyon üyelerinden Genel Müdürlüğün uygun göreceği Mühendis kabul
heyetine başkanlık eder.
b) Ortak İdareler veya diğer kuruluşlar
adına yaptırılan kanalizasyon tesislerinin kabulü; Genel Müdürlükçe merkezden
veya Bölgelerden görevlendirilecek bir eleman ve Ortak idare temsilcilerinden
kurulu bir heyet tarafından yapılır. Yüklenici veya vekili kabul komisyonuna
katılır, Banka mensubu mühendis kabul komisyonuna başkanlık eder. Ortak idare
ve Banka temsilcilerinin yanı sıra kanalizasyon inşaatlarının geçici ve kesin
kabullerine Sağlık Bakanlığından ve Afet İşleri Genel Müdürlüğünden temsilci
istenir.
Madde 4- Kabul
gününün tespiti ve kabul komisyonunun görevlendirilmesi
Tesisin kabule hazır olduğunun Bölge Müdürlüğü tarafından
Bankaya bildirilmesi üzerine durum ilgili Bakanlıklara ve ortak idarelere
iletilerek temsilci istenir. Kabul komisyonun oluşturulması ve gününün tespiti
Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliğinin 4. ve 5. maddelerine göre yapılır. Ortak idareye,
İlgili kuruluşlara, Bölge Müdürlüğüne, yükleniciye, temsilcilerinin kabul
tarihinde iş yerinde bulundurulması bildirilir.
Bu arada Bankayı temsil edecek üyeler de (gerektiğinde
Banka adına Bölge Müdürlüklerinden temsilci istenilerek) saptanır.
Banka ve Bölge Müdürlüklerini kabul komisyonlarında mühendis
kademesinde elemanlar temsil eder.
Üyelerden iş yerinde bulunamayacak olanların, gerekçe ile
birlikte, kabul tarihinden önce Bankaya haber vermeleri gereklidir.
Davet edildiği halde yüklenicinin veya vekilinin kabule
katılmaması kabulün yapılmasına engel teşkil etmez.
Madde 5- Kabul Komisyonunun toplanamaması
Herhangi bir nedenle, tespit olunan tarihten itibaren iki
gün içinde kabul komisyonu tam olarak toplanamazsa, Komisyon başkanı durumu
Bankaya telefonla bildirir ve verilecek talimata göre gereği yapılır.
Madde 6- Kabul tutanaklarının düzenlenmesi, imzası, onanması ve yükleniciye tebliği
Kabulden sonra komisyon, aşağıda belirtilen biçimde
tutanaktan düzenler ve bunları Bankaya teslim eder.
Kabul komisyonunca düzenlenen tutanaklar Bankaca
onaylanmadan geçerli sayılmaz.
Kabul tutanaklarının onaya sunulabilmesi için komisyon
Başkanının da içinde bulunduğu çoğunluğun kabulü uygun bulmuş olması
gereklidir.
Kabul tutanaklarına karşı olan üyelerin, bu tutanakları
itirazı kayıtla imza etmeleri ve katılmadıkları hususları da ayrı bir rapor
halinde gerekçeleriyle, birlikte belirtmeleri ve bu raporu tutanaklara eklemeleri
zorunludur.
Çoğunluğun kabulü uygun bulmaması halinde tasdik makamı
(Banka) isterse işi yeniden inceletebileceği gibi yüklenici de giderleri
kendisine ait olmak ve tutarını peşin olarak Bankaya yatırmak suretiyle yeni
bir kabul komisyonu gönderilmesini isteyebilir. Ancak; Banka bu komisyonu
gönderip göndermemekte serbesttir.
Kabule katılıp tutanakları imzadan kaçınan üye hakkında
kabul komisyonu ek bir tutanak düzenler.
Komisyon tarafından düzenlenen kabul tutanakları tasdik
Makamlarınca uygun bulunmadığı takdirde, tutanaklar, nedenleri belirtilerek ret edilir.
Tasdik makamının tutanaklar hakkındaki kararı tutanaklarla birlikte gereği için İlgililere tebliğ edilir.
B — GEÇİCİ KABUL İŞLEMİ
Madde 7- Geçici
kabule başlama
Özel şartnamenin genel hükümler kısmında belirtildiği gibi
oluşan geçici kabul komisyonu, kararlaştırılan günde iş yerinde ilk
toplantısını yapar. Bu toplantıda, kabulde göz önünde bulundurulması gereken
proje, sözleşme ve ekleri ve diğer evrak birlikte gözden geçirilir. Muayene ve
deneylerde kullanılacak işçi, araç ve gençlerin var olup olmadığı araştırılır.
Eksikse yükleniciye tamamlattırılır.
Madde 8- Geçici
kabulün yapılması
Komisyon, tasdikli proje çerçevesinde yapılmış olan tesis
ve inşaatın sözleşme ve
ekleri gereğince, yüklenici tarafından yapılan işleri ve sağlanan gereçleri gerektiğinde idare tarafından verilen gereç ve varsa işleri ve işin sahibini ilgilendiren hususları inceler. Kullanılan gereçlerin orijinal faturaları, fabrika deney protokolleri ve gerekli görülen bilgiler, gerektiğinde ilgililerce kabul komisyonuna verilir.
ekleri gereğince, yüklenici tarafından yapılan işleri ve sağlanan gereçleri gerektiğinde idare tarafından verilen gereç ve varsa işleri ve işin sahibini ilgilendiren hususları inceler. Kullanılan gereçlerin orijinal faturaları, fabrika deney protokolleri ve gerekli görülen bilgiler, gerektiğinde ilgililerce kabul komisyonuna verilir.
İşlerin geçici kabule uygun olabilmesi, o işin tümünün
onanmış projelerine ve bu konuda yürürlükte olan şartname ve tekniğin genel
kurallarına uygun olarak yapılmış olduğu mümkündür.
Ancak: işletmeyi ve yapılan işlerden emniyetle yararlanmayı
hiçbir şekilde bozmayacak bazı özür ve eksikler komisyon tarafından uygun
görülen süre içinde giderilmek kaydıyla kabul yapılabilir.
Söz konusu noksan ve kusurlar komisyonca belirlenen süre
içinde tamamlanmadığı takdirde Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 42. maddesi
hükümleri uygulanır.
Madde 9— Geçici kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Geçici kabul komisyonu yaptığı inceleme ve muayeneler
sonunda ka,ulün yapılabileceği kanısına vardığı takdirde Yapım işleri Muayene
ve Kabul Yönetmeliğinin eki standart fornı (KİK049.O/Y) en az 5 nüsha
düzenlenir.
9.1 —Yükleniciyi ilgilendiren hususlar
a — Giderilecek özüt ve eksiklikler
Yapılan inceleme sonunda projesine uymayan, eksik
bırakılmış ve. yapılması gerekli görülen işler. nitelik bakımından yetersiz
görülüp onarılması ıstenen işler ve yüklenici tarafından sağlanmış
gereçlerde görülen, özür ve eksikliklerle bunların ne biçimde düzeltileceği.
tek tek açıklanarak belirtilir.
b — Nefaset farkı kesilecek işler
Esasa taalluk etıneyip onarılması gerekli görülmeyen kötü,
özürlü ve nefis olmayan işler bu bölüme yazılır.
Bunlara ait nefaset farkı bedellerinin saptanması kesin kabul komisyonuna bırakılır.
Bunlara ait nefaset farkı bedellerinin saptanması kesin kabul komisyonuna bırakılır.
c — Yükleniciye yaptırılacak işler
Yapılmış
herhangi bir tesis parçasını tamamlayıcı nitelikte olan veya emniyeti
gerektiren hususlarda heyetçe yapılması zorunlu ve gerekli, görülen yeni işler
bu bolümde belirtilir. Ancak; yaptırılacak bu işler yükleniciye yeni bir iş
verme anlamında olamaz.
9.2— Bankaya ait eksikler
Komisyon,
Bankaca verilip, yüklenici tarafından, monte edilen gereçlerin projedeki miktar
ve karakteristiğine uygun olup olmadığını inceler, bu konudaki eksikleri ve
işin tamamlanması için verilmesi gereken ek ve yedek gereç miktarını bu bölümde
belirtir.
Bankaya ait eksiklerden yüklenici sorumlu tutulamaz.
Bankaya ait eksiklerden yüklenici sorumlu tutulamaz.
9.3— İş sahibine ait eksikler
İşin
sahibi ortak idare veya diğer kuruluşlara ilişkin tesis ve işletme eksiklikleri
ile işletme ve yönetim eksiklikleri bu bölüme yazılır ve bunların giderilmesinden
iş sahibi sorumlu tutulur.
9.4— özürlü ve eksik işlerin bitirilme
süresi
Tutanağın
bu bölümünde özür ve eksiklerin giderilme süreleri belirtilir ve Kabul
Yönetmeliğinin 8. maddesine göre uygulama yapılır.
9.5— Tavsiyeler
Tesisin
emniyetle işletilmesi ve ömürlü olması için, alınması gereken tedbirler bu
bölüme yazılır. Ancak; bu tavsiyeler yükleniciye yeni bir iş verme anlamında
olamaz.
Madde 10 — Kısmi geçici kabul
Tesisin
tümü bitirilmeden bitirilen kısımların işletmeye açılması zorunluluğunun
bulunması ve Bankanın lüzum ve uygun görmesi hallerinde biten kısımların kısmi
geçici kabulü yapılabilir.
Madde 11 — Geçici kabulün reddi
Komisyonca saptanan tüm özür ve eksikler bir protokole
geçirilir. Kabulün yapılmasını engelleyen hususlar da nedenleri ile açıklanır.
Kabulün reddi, yüklenici kusurundan ileri geliyorsa
komisyonun yollukları ve bu hususta sarf edilen diğer masraf tutarı
yükleniciden alınır.
Madde 12— Geçici kabulün geç yapılmasında bitim tarihi
Yüklenicinin kabul isteğinin Bankaya gelininden itibaren
bir ay içinde kabule gidilip ret edildiği ve kabule engel noksanların
giderilmesinden sonra tekrar gidilmesi yüzünden geçici kabul geç
yapıldığı takdirde yüklenicinin son kabul İsteme tarihi işin bitim tarihi kabul
edilir.
Madde 13 — İnşaat ve tesisatın işletmeye açılması
Tesisinin tümünün veya kısmi kabulü yapılan bölümlerinin
kısmen veya tamamen teknik ve idari bakımından İşletmeye açılmasında sakınca
görülmemesi halinde durum komisyon başkanlığınca iş sahibi kuruluşa teslim
edilerek işletmeye açılır.
C — KESİN KABUL İŞLEMİ
Madde 14— Kesin kabulün yapılma zamanı
Sözleşmede yazılı
teminat süresi sonunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 45. maddesi ve Kabul
Yönetmeliğinin 11. maddesine göre işlem yapılır.
Teminat süresi ne olursa olsun, kesin kabule gidilebilmesi için tesisin en az altı ay süreyle işletme şartlarında çalışmış olması gereklidir.
Madde 15 — Kesin kabule başlama
Kesin kabule
başlamada da geçici kabule başlamaya bu 7. maddedeki yöntemlere uyulur.
Madde 16— Kesin kabulde göz önünde tutulacak hususlar
Komisyon, geçici kabul tutanağında yazılı olan özür ve
eksiklerin giderilip giderilmediğini, geçici kabulle kesin kabul arasında
inşaat, irnalat ve tesisatın normal işletme ve kullanma koşulları altında
kullanılmaları ve işletilmeleri sonucu özür ve arıza gösterip göstermediklerini
ve genel olarak teknik şartname ve projesinde gösterilen nitelikleri koruyup
koruyamadıklarını ve geçici kabulde görülmeyip sonradan ortaya çıkan özür,
arıza ve hataların bulunup bulunmadığını ve mahiyetlerini. inşaat ve tesisatta
görülen özür ve eksiklerin düzeltilebilir olup olmadıklarını, düzeltilme
olanağı olmayanların dayanım, işletme ve kullanmayı etkileyip etkilemediklerini
saptar. Komisyon, geçici kabul komisyonunca saptanan veya geçici kabulden sonra
geçen sürede ortaya çıkan esasa taalluk etmeyen, onarılmasına gerek görülmeyen
kötü, özürlü ve nefis olmayan işlerden kesilecek bedeli tespit eder.
Madde 17— Kesin kabulün yapılması
Komisyon, lüzum gördüğü muayene, ölçü ve deneyleri yaparak
tesisin kesin kabule uygun olup olmadığını saptar. Kesin kabulün yapılabilmesi
için kesilecek bedeller dışında, hiç bir eksiğin bulunmaması zorunludur. Ancak
onarılması veya düzeltilmesi gereken cüzi fakat önemli eksikler varsa
tamamlatma bedelleri saptanır, bunların tamamlanmasından sonra tutanakların
onanması kaydıyla kabul yapılabilir.
Madde 18— Kesin kabul tutanaklarının düzenlenmesi
Komisyon, incelemeler sonunda tesisi, kabule uygun bulduğu
taktirde Kabul Yönetmeliği eki (KİK.51.0/Y) standart formuna göre kabul tutanaklarını
en az 5 nüsha halinde düzenler. Özür ve eksikliklerin düzenlenmesinde 9.
maddedeki sıraya uyulur.
Kesilecek nefaset farkları ve kabul şartları tutanakta
açıkça yazılır.
Madde 19— Kesin kabulün reddi
Kesin kabule gidilip de özel şartnamenin 17. maddesinde
yazılı hususların gerçekleşmediğinin görülmesi halinde, kesin kabul yapılmayıp.
Kabul Yönetmeliğinin 13. maddesine göre işlem yapılır.
D — FESİH VE TASFİYE
Madde 20— Fesih ve
Tasfiye
Tesisin kabulü yapılabilir bir duruma gelmeden, sözleşmenin
fesih veya tasfiyesine karar verilmesi halinde, işin özelliğine göre Bankaca
(muayene ve tespit komisyonu) kurulur.
lşin muayene ve tespitine yüklenici veya vekili davet
edilir. Tespit edilen tarihte yüklenici heyete katılmadığı takdirde muayene ve
tespit gıyabında yapılır.
Komisyonca, yapılan işlerin sözleşme ve eklerine ve
projelere uygun yapılıp yapılmadığı incelenir, Yapılan iş ve gereçlerin kesin
metrajı çıkarılır. Ozür ve eksikler saptanarak bir protokole bağlanır.
İmalatı tamamlanmış ünitelerde kesin kabul işlemi yapılır.
Diğer imalatlar için Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 48. maddesine göre işlem
yapılır.
BÖLÜM:lI
KABULLERDE TEKNİK MUAYENE, ÖLÇÜ VE
DENEYLER
KABULLERDE TEKNİK MUAYENE, ÖLÇÜ VE
DENEYLER
Madde 21 —İnşaat ve tesislerin genel olarak incelenmesi
Her türlü inşaat ve tesisatın kabulleri yapılırken proje ve
şartnamesine uygun olup olmadığı incelenir. Kullanılmış olan gereçlerin
niteliğinin şartnamesine, standartlara ve normlara uygunluğu araştırılır.
Gerektiğinde her türlü laboratuar ve diğer deney ve analizler yaptırılır.
İşlerin proje ölçülerine uyup uymadığını kontrol için gerekli görülen yerlerde
ölçüler yapılır.
Toprak altında kalan kısımların tahkiki için gerektiğinde
sondaj yapılır.
Elektrik, sıhhi tesisat. kalorifer, asansör, telefon, dizel ve türbin grupları, yakıt tankı, soğutma havuz ve kuleleri, pompalar, klorlama ve taahhüt konusu diğer gereç ve donanımın şartnamelerine uygun olup olmadığına bakılır.
Elektrik, sıhhi tesisat. kalorifer, asansör, telefon, dizel ve türbin grupları, yakıt tankı, soğutma havuz ve kuleleri, pompalar, klorlama ve taahhüt konusu diğer gereç ve donanımın şartnamelerine uygun olup olmadığına bakılır.
İnşaat ve tesisatın gerekli görülen kısımlarında yükleme ve
sızdırmazlık deneyi ile tartılar yapılır. Tecrit durumu incelenir. Şartnameye
uymayan gereç ve donatımın dayanım ve kullanmaya etki derecesi saptanır.
İnşaat ve tesisatta titreşim, oturma, kayma ve heyelan
belirtilerinin bulunup bulunmadığı veya ileride arıza çıkma ihtimali olup
olmayacağı incelenir. Böyle bir durum varsa bunda yüklenicinin kusuru ve olayın
önceden bilinmesinin mümkün olup olmadığı araştırılır. Alınacak tedbirler
konusunda teklifler yapılır.
Yukarıda belirtilen hususların dışında, işin önemine göre
kabul komisyonu gerekli gördüğü diğer bütün inceleme ve deneyleri yapar.
Tesisle birlikte verilmesi gereken donatım ve avadanlık ile
istenilen yedek parçaların, bakım ve işletme talimatlarının ve yedek parça
kataloglarının verilip verilmediği araştırılır.
Madde 22 — Kanalizasyon tesislerinin Muayenesi
Kanalizasyon tesisleri genel olarak 21. maddeye göre muayene
edilir. Bunların dışındaki incelemelerde aşağıdaki yol izlenir.
Madde 22.1 — Şebeke
ve toplayıcılar
Şebeke ve toplayıcılarda akımı kontrol etmek amacıyla
tercihan temiz sit kullanılır.
Mecraların sızdırmazlık durumu. kum getirmesi, dolgu dış yüzeyindeki veya yol kaplaniasındaki çöküntüler, sürekli olarak çok miktarda su akıtnıası gibi hallerde bunların nedeni incelenir.
Mecraların sızdırmazlık durumu. kum getirmesi, dolgu dış yüzeyindeki veya yol kaplaniasındaki çöküntüler, sürekli olarak çok miktarda su akıtnıası gibi hallerde bunların nedeni incelenir.
İçine girılipte yürüyerek kontrolu yapılamıyan ayna veya
uygun bir ışık kaynağı ile kontrol edilir. Temin edilebildiği takdirde
kızaklı televizyon veya fotoğraf makinalanndan yararlanılır..
Dolu savaklar. sifonlar ve benzeri yapılar tetkik edilir.
Madde 22.2 Bacalar
Bacalar giriş ve çıkış borularının bağlantıları
sızdırmazlığı ve oturma durumu kontrol edilir. Basamakların iniş—çıkış
yüksekliğinin uygun olarak yapılıp yapılmadığı, klape, şherve sürgü gibi
donatımla. yıkama bacalarının çalışıp çalışmadığı; taban oluklarının projesine
göre imal edilip edi]rnediğitapaklanın yol eğimine uygun olarak yerleştirilip
yerleştirilmediği gözden geçirilir.
Madde 22.3 - Pissu arıtma tesi leri, sanat yapıları ve donatımlar
Izgaralar, kum tutucuları,yağ ile benzin ayırıcılar, yağmur
suyu biriktirme havuzlan, terfi sistemleni, çökeltme havuzları. damLatma ve
çeşitli metodlarla arıtna. sızdırma. havalandırma, çamur çürütme, ısıtma,
kurutma, gaz ve deşarj tesisleri incelenir ve öngörülen verimleri sağlayıp
sağlamadıkları araştırılır.
İLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ TALİMATIİLLER BANKASININ JEOTEKNİK SONDAJ ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ÖZEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ PROSES GENEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ MİMARİ PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ KANALİZASYON PROJESİ ÖZEL ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ BETONARME PROJELERİN HAZIRLANMASINA AİT TEKNİK ŞARTNAMESİ
İLLER BANKASININ ATIKSU ARITMA TESİSİ MEKANİK TESİSAT PROJE TEKNİK ŞARTNAMESİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder