KARAYOLU PROJESİ TEMEL BİLGİLERİ
PROJENİN TANIMI
ve AMACI
Karayolu
Mühendisliği Dersi kapsamında yapılması istenen bu proje; ölçeği belirtilmiş
tesviye eğrili harita üzerinde, verilen iki nokta arasına yerleştirilecek yol
güzergâhının ayrıntılı inşa projesinin yapılması şeklinde tanımlanabilir. Bu
proje ile, “karayolu mühendisi” olacak adayların basit bir karayolu projesi
üzerinden bütün detayları adım adım görmesi ve öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İstenilen "Karayolu Projesi" aşağıda verilen çizim ve hesapları
içeren bir çalışmadır:
A) Çizimler:
Sıfır poligonu
çalışması
Geçki hattının
belirlenmesi
Geçiş eğrisi
ve dever uygulaması
Kesin geçki
(güzergâh)
Boykesit ve
düşey kurba
Enkesitler
İstinat-iksa
duvarı detayları
Menfez
detayları
Kütleler
diyagramı
B) Hesaplar:
Yatay kurba
karakteristiklerinin belirlenmesi
Geçiş eğrisi
karakteristiklerinin belirlenmesi
Dever
hesaplamaları
Düşey kurba
hesaplamaları
En kesit
alanlarının hesabı
Yarma ve dolgu
hacimlerinin hesabı
Taşıma
mesafelerinin hesaplanması
PROJE İÇİN
GEREKLİ MALZEMELER
Kurşun siyah
kalem
Kurşun kırmızı
kalem
Silgi
Cetvel
Pergel
Açı ölçer
Hesap makinası
A4 boyutunda
turuncu renkli milimetrik kâğıt (20-25 adet)
(Mavi renkli
kâğıt, çizimleri yeterli derecede göstermediği için lütfen turuncu renkli kâğıt
tedarik ediniz.)
A3 boyutunda
turuncu renkli milimetrik kâğıt (10-15 adet)
(Mavi renkli
kâğıt, çizimleri yeterli derecede göstermediği için lütfen turuncu renkli kâğıt
tedarik ediniz.)
A4 boyutunda
beyaz kâğıt (15-20 adet)(fotokopi kâğıdı)
A4 boyutunda
poşet dosya (6-7 adet)
PROJENİN
UYGULAMA METODU
1. Karayolu
Proje Ödevi kapsamında geçmiş yıllara ait proje uygulama örnekleri ve metotları
kesinlikle dikkate alınmayacaktır. Karayolu projesi uygulama adımları bu yıl
ilan edilen bilgiler ve yöntemler doğrultusunda gerçekleştirilecektir.
2. Proje
kapsamında yapılacak tüm yazılar, tablolar, çizimler ve hesaplar kurşun
siyah/kırmızı kalem kullanılarak gerçekleştirilecektir. Dolma kalem, tükenmez
kalem, keçeli kalem, fosforlu kalem ve diğer kalem türleri kesinlikle
kullanılmayacaktır.
3. Projenin
hiçbir aşamasında doğrudan veya dolaylı olarak bilgisayar kullanılmayacaktır.
PROJENİN
DEĞERLENDİRİLMESİ VE KONTROLÜ
Karayolu
Mühendisliği dersi kapsamında gerçekleştirilecek olan projenin notu, yılsonu
notunun %30’u olarak belirlenmiştir.
Projenin
değerlendirilmesi 5 (beş) kontrol tarihinde gerçekleştirilecektir. Söz konusu
kontrol tarihleri aşağıdaki gibidir:
A) Proje Kontrol
1 : 12/03/2019
B) Proje Kontrol
2 : 09/04/2019
C) Proje Kontrol
3 : 23/04/2019
D) Proje Kontrol
4 : 07/05/2019
E) Proje Kontrol
5 : 14/05/2019
Proje
değerlendirmeleri yalnızca bu tarihlerde yapılacaktır. Yıl sonunda toplu bir
değerlendirme yapılmayacaktır.
Her bir proje
kontrol aşamasında, projeler 100 puan üzerinden değerlendirilecek olup 5 adet
değerlendirmenin ortalaması yıl sonu proje notu olarak sisteme girilecektir.
Öğrenci, proje
kontrol tarihinde resmi olarak kayıtlı olduğu öğretimine ait
(1.öğretim/2.öğretim) ders saatinde, dersin hocasına imza karşılığında kendisi
veya bir arkadaşı aracılığıyla projesini teslim edecektir.
İmza
karşılığında teslim edilen projeler daha sonra öğrenciye geri verilmeyecektir.
Bu yüzden öğrenciler, yapmış oldukları projeyi teslim etmeden önce kendilerinde
bir nüsha kalması için fotokopilerini çektirmeleri gerekmektedir.
İlgili proje
kontrol tarihi ve saati dışında projeler kesinlikle teslim alınmayacaktır.
Değerlendirmeye katılmayacaktır.
Öğrenci, proje
kontrol tarihlerinden birisinde projesini teslim etmemesi halinde ilgili proje
kontrolü için 0 puan alacaktır. Bir sonraki proje kontrolünde eksik kalan
geçmiş çizim ve hesaplamaları da yaparak getirmek zorundadır. Aksi takdirde o
proje kontrolü için de 0 puan alacaktır.
Geçmiş
yıllarda yapılan projeler değerlendirmeye alınmayacaktır.
PROJE VERİLERİ
PROJE
KRİTERLERİ
|
BİRİMİ
|
DEĞER
|
|
Yol sınıfı
|
2. sınıf devlet yolu
|
||
Hizmet seviyesi
|
D
|
||
Arazi durumu
|
dağlık
|
||
Proje hızı
|
km/sa
|
60
|
|
İntikal-reaksiyon süresi
|
sn
|
1
|
|
Boyuna kayma-sürtünme
katsayısı
|
0,29
|
||
Enine sürtünme katsayısı
|
0,13
|
||
Takip mesafesi
|
m
|
d= 8+0,3V
|
|
Yatay kurba türü
|
basit kurba
|
||
Geçiş eğrisi türü
|
klotoid
|
||
Dever uygulama türü
|
eksen hattı sabit
|
||
Düşey kurba türü
|
parabolik
|
||
Düşey kurba hesap kriteri
|
m
|
duruş görüş uzunluğu
|
|
En küçük yatay kurba yarıçapı
|
m
|
150
|
|
En büyük yol boyuna eğimi
|
%
|
10
|
|
En küçük yol boyuna eğimi
|
‰
|
5
|
|
En büyük dever değeri
|
%
|
8
|
|
En küçük tepe düşey kurba
boyu
|
m
|
120
|
|
Şerit sayısı
|
2
|
||
Şerit genişliği
|
m
|
3,5
|
|
Banket genişliği
|
m
|
1,5
|
|
Yol enine eğimi
|
%
|
2
|
|
Banket enine eğimi
|
%
|
2
|
|
Platform genişliği
|
m
|
10
|
|
Kamulaştırma genişliği
|
m
|
20
|
|
Yarma şevi
|
1/1
|
||
Dolgu şevi
|
projede hesaplanacak
|
||
Hendek şevi
|
3/1
|
||
Hendek derinliği
|
cm
|
30
|
|
Üstyapı yüksekliği
|
cm
|
50
|
|
Menfezler için dolgu yüksekliği
|
m
|
1
|
|
İstinat (iksa) duvarı türü
|
harçlı taş duvar
|
||
İki en kesit arasındaki en
fazla uzaklık
|
m
|
30
|
|
Tesviye eğrileri arasındaki
kot farkı
|
m
|
2
|
|
Plan ölçeği
|
1/2000
|
||
Boy kesit ölçeği
|
düşey/yatay
|
1/200 - 1/2000
|
|
En kesit ölçeği
|
1/100
|
||
Kütleler diyagramı ölçeği
|
düşey/yatay
|
1/200 - 1/2000
|
|
Menfez detay çizim ölçeği
|
1/50
|
||
İstinat (iksa) detay çizim
ölçeği
|
1/50
|
||
Dr.
M. Emin Cihangir BAĞDATLI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder