5 Mayıs 2019 Pazar

CAM ELYAF TAKVİYELİ KOMPOZİT KANALİZASYON / YAĞMURSUYU MUAYENE BACA KAPAĞI ŞARTNAMESİ


KOMPOZİT BAKIM RÖGARI KAPATMA ELEMANI
TEKNİK SARTNAMESİ
1.TARİF
Kompozit bakım rögarı kapatma elemanı, atık Su ve/veya yağmur Suyu kanallarının havalandırılmasında veya muayene, bakım ve onarımları için gerekli, bacaların üstünü örtmekte kullanılan TS 1478 EN 124 Standardına göre imal edilmiş D400 Sınıfında çerçeve ve kapaktan meydana gelmiş elemanlardır.

2.TEKNİK ÖZELLİKLER
2.1.KOMPOZİT BAKIM RÖGARI MALZEME ÖZELLİKLERİ
2.1.1.Kapak ve çerçeve mekanik, teknolojik ve fiziksel özellikleri Tablo 1. de verilmiş olan cam elyaf takviyeli kompozitten (%40 ±2 Cam elyaf, polyester dolgu) D 400 Sınıfına uygun imal edilecektir.
Tablo 1. Kompozit malzemenin mekanik, teknolojik ve fiziksel özellikleri
Testler Test Metodu Değerler
Eğme Mukavemeti
(N/mm²)
TS4650-2
ISO3597-2
≥135
Darbe Dayancı
(kj / m²)
TS 1004 , TS 1005
ISO 179
≥110
Çekme mukavemeti N/mm² 150-400
Sertliği Barcol EN59 ≥35
Su absorbsiyonu
(%)
TS702
ISO62
≤ 0,7
Yoğunluk
(gr/ cm³)
TS1818
ASTM D792
≥1,6
2.1.2. Bakım kompozit rögarı kapama elemanı mafsalı, 180° açılmasını Sağlayacak şekilde dizayn edilecektir.
2.1.3. Mafsal Polikarbonat malzemeden yapılacaktır. Çerçeve üzerine monte edilen açma, kapamayı Sağlayan pimin ve kilit mekanizması cıvatasının özellikleri aşağıda Tablo 2-de verilen değerlere uygun olmalıdır.
2.1.4. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı bir noktadan bağlantı yapacak şekilde tasarlanmış kilit mekanizmasını içerecektir. Kilit mekanizması St37 çelik malzemeden imal edilecek
Tablo 2. Pim ve cıvatanın mekanik özellikleri (X 12 Cr 18 Ni 8 S)
2.1.5. Kapak ve cıvata arasına TS 79 Standardına uygun yaylı rondela konulacaktır.
2.1.6. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı kapağı üzerine açılan kırlangıç kanal içerisine monte edilen “ T profil ” Seklinde TS 1531 ISO 1629 Standardında CR ( kloropren) kalitesinde imal edilmiş conta kullanılacaktır.
2.2. KİMYASAL BİLESİM
2.2.1. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin bileşimi Tablo 3 deki değerleri Sağlamalıdır.( Tablo 3 de verilen değeri Sağlayan fiberler ; 50± 2 mm boyunda ve 13± 2 m çapında olup E-Camın dan imal edilmelidir.) Kapak üst yüzeyi aşınmaya dirençli kevlar içermelidir. Tablo 3. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin bileşimi
2.2.2. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı mafsal pimi ve kilit mekanizması cıvatasının ilgili standarda verilen kimyasal bileşimi Tablo 4’ de fiziksel özelliği Tablo 5’de verilmektedir. Tablo 4. Mafsal Pimi ve Kilit Mekanizması Cıvatasının Kimyasal bileşimi; St37
C
% (Max)
P
% (Max)
S
% (Max)
Mn
% (Max)
Si
% (Max)
Cu
%
Al
% (Min)
N
%
0,17 0,025 0,020 0,80 0,30 0,25-,040 0,15 0,012
Çekme Mukavemeti
(N/mm²)
Akma Sınırı
(N/mm² Min.)
Kopma UzamaSı
(%)
500-700 215 50
Testler Test metodu Değer
Cam Elyaf Oranı
(%)
TS 1177
ISO1172
40 ± 2
Tablo 5. Mafsal Pimi ve Kilit Mekanizması Cıvatasının Fiziksel özellikleri; St37
Akma mukavemeti(min)
daN/mm²
Kalınlık (mm) ≤16
Çekme mukavemeti
daN/mm²
Kalınlık (mm) ≥3≤50
Uzama (%min)
L0=80 mm
≥3≤40
235 340-470 24
2.2.3. Kompozit bakım rögarı kapama elemanında Tablo 6’ de özellikleri verilen conta kullanılacaktır.
Tablo 6. Conta özellikleri
Testler Test Metodu Standardı Değer
Sertlik (Shore-D) TS ISO 48 70 ± 5
Kopma Mukavemeti (N/mm²) TS 1967 ISO 37 ≥10
Kopma Uzaması (%) TS 1967 ISO 37 ≥350
Yırtılma Mukavemeti(N/mm) TS ISO 34-1 ≥30
Sıcaklıkta Kalıcı Ezilme (%) (23° C
70 Saat)
TS 4595 ISO 815 ≤ 30
Yaşlandırma (70° C , 168 Saat) TS 1969 ISO 188
Yaşlanmış Numunede Sertlik Artısı TS 180 48 ± 15
Yaşlanmış Numunede Kopma
Mukavemeti Değişimi(%)
TS 1967 ISO 37 20
Yaşlanmış Numunede Kopma
Uzaması Değişimi(%)
TS 1967 ISO 37 30
Ozon Yaşlandırması(50 ppm
Konsantrasyon, %20 Germe, 72 Saat
40 ± 2°C
TS 1773 Çatlama olmayacak.

2.3.TASARIM VE BOYUTLAR
2.3.1. Kompozit bakım rögarı kapama elemanının TS 1478 EN 124 Standardında Seçimi kullanıcıya ( KİMELSAN) bırakılan ölçüleri Tablo 7’ da verilen ölçülerle imal edilecektir.
2.3.2. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı, çamur tavası takınabilir şekilde tasarlanacaktır.
2.3.3. Kompozit bakım rögarı kapama elemanı, zamanla asfaltlama yüzünden asfalttan daha düşük Seviyede kalabilir. Bu kapama elemanını yeni yapılan asfaltın Seviyesine getirmek için üzerlerine kolayca montaj yapılacak şekilde 6 cm’ lik yükseltme çerçevelerine uygun olması gerekir. Bu yükseltme çerçevelerinin cam elyaf takviyeli kompozitten üretilecektir. Yükseltme işlemi kapak Söküldükten Sonra alt çerçevenin üzerine yeni yükseltme çerçevenin kolaylıkla montaj edilmesiyle ve üzerine tekrar kapağın takılmasıyla tamamlanacaktır. Kapağın çerçeve içinde girme derinliği 50 mm olmalıdır.Kapak ile çerçeve arasındaki toplam net açıklık 9mm’den az olmamalıdır.Kapak üst yüzey düzgünlüğünden Sapma en fazla 6mm olabilir. Yüzey çıkıntılar 3-8mm arasında olacaktır yüzey çıkıntıların toplam yüzey alanına Oranı % 10-70 olmalıdır.Çerçeve derinliği 100 mm üstüdür.
Tablo 7.Kompozit Bakım Rögarı Kapama Elemanı Ana Ölçüleri
2.4. OTURMA YÜZEYLERİNİN DÜZGÜNLÜĞÜ
Kapak ile çerçeve arasındaki oturma yüzeyleri düzgün olmalı, kapak çerçeve üstüne yerleştirildiğinde oturma yüzeyleri arasında boşluk olmaması ve kapağın değişik Yerlerine yük uygulandığında oynama gözlenmemesi için kapak ve çerçeve arasına Teknik resimde görüldüğü gibi lastik conta yerleştirilmelidir.
2.5. GÖRÜNÜS VE MONTAJ
Kompozit yüzeyleri düzgün olacak; pres hatası olarak kabul edilen boşluk, kabarcık, katmerlenme, çatlak bulunmayacaktır. Yüzeylerde ölçü ve geometrik düzgünlüğü bozacak taşlama izi ve dolgu tamiri bulunmayacaktır.
Min Net Açıklık (mm) 600
Kapak Dış Çapı (mm) 692
Kapak Dış Derinliği (mm) 50
Çerçeve Derinliği (mm) 130
Tek Bir Havalandırma Delik Çapı (mm) 30
Delik Adedi 4
Kilit Sayısı (Adet) 1
Kütlesi min. (kg) 40

2.5.1. MONTAJ
Kapak ve kapak çerçeveleri açma ve kapamayı Sağlamak için bir taraf anahtarlı diğer taraf Metrik 14 dişi pim ile bağlanmalıdır. Kapakta çalınmaya karşı ilave 1 Adet kilit Sistemi olmalıdır. Kilit St37 çelik malzemeden olmalıdır.
2.5.2.BOYA
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin rengi gri veya tonlarında olmalıdır. Bu renk boyama ile değil, mutlaka kompozit malzemenin üretim aşamasında içine katılan pigmentlerle Sağlanmalıdır. Kompozit eleman işkinin talebi doğrultusunda aynı renklerde üretilebilir.
2.5.3. TİPİ VE AĞIRLIĞI
Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından projesi benimsenmiş, İstanbul ana arter ve diğer yollardaki 50 km/h’dan daha hızlı motorlu araç trafiği dikkate alınarak baca kapakları yuvarlak Kompozit Baca kapağı ve çerçevenin ağırlığı 40 ± 2 kg-dır.
4. ÖZEL SARTLAR
4.1. İhaleye katılacak firmalar kompozit bakım rögarı kapama elemanına ait: TSE veya TSEK Belgelerini ve kapasite raporlarını ibraz edecektir. Teklif mektubu ile birlikte ihale komisyonuna teslim edilecektir.
4.2. İhaleyi kazanan firma üretim esnasında ……….. Müdürlüğü Muayene ve teslim tesellüm heyetini kontrol için tesisine davet edecektir. Heyetin yol, yemek ve konaklama giderleri firma tarafından karşılanacaktır.
4.3.Teklif mektubu ile birlikte teslim edilmiş olan numune ile ilgili Standartta tanımlanan (TS526 EN 1563) ve şartnamede belirtilen şartları Sağlayıp Sağlamadığı ihale komisyonu tarafından belirlenir. İhale komisyonu tarafından belirlenemeyen özellikler bir kurum laboratuarında (ÜNİVERSİTELER, KOSKİ, TUBİTAK, TSE vb.) inceletilerek Sonuçları değerlendirmede kullanılır. İncelemeler için yapılacak her türlü masraf, imalatı yapacak firma tarafından karşılanacaktır.
4.4. Teslimatta kabul muayene ve deneyler “……………. Müdürlüğü” adına üniversitelerin METALURJİ ve malzeme mühendisliği bölümlerine, TÜBİTAK, TSE veya KOSGEB’e yaptırılır ve deney ücretleri tedarikçiye ait olur.
4.5. Teslimatlar …………… Müdürlüğü’nün belirleyeceği yere yapılacaktır. Erken teslim tercih Sebebidir.
5.MUAYENE VE TESELLÜM
5.1.TESLİMATTA PARTİ BÜYÜKLÜĞÜ VE NUMUNE ALMA
Teslimatta bir defada teslim edilecek malzemeler bir parti kabul edilir ve her partinin kabulü için aşağıdaki tabloda belirtilen miktarlarda gelişi güzel numune alınır. Teslimatta parti büyüklüğü Alınacak numune miktarı
200-500 30
500-800 35
801-1300 40

5.2.MUAYENELER
5.2.1.GÖZLE MUAYENE
Gelişi güzel alınan numunelerin tamamı gözle muayene edilir. Yine aynı numuneler üzerinde uygun görülen miktarda oturma yüzeyi düzgünlüğü kontrolü yapılır. İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit edildiğinde parti reddedilir.
5.2.2.BOYUT MUAYENESİ
Gelişi güzel alınan numunelerin boyut ve toleranslarının istenilen ölçülere uygun olup olmadığı kontrol edilir. Bu maksatla yapılacak ölçümlerde 50cm’ye kadar olan boyutlar kumpasla, 50cm’den büyük boyutlar ise katlanmaz demir cetvel ile ölçülür ve her ölçülen her boyut için rögarın 3(üç) ayrı yerinde yapılan ölçümlerin ortalaması alınarak Sonuçları ekteki projelere uygunluğu aranır. İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit edildiğinde parti reddedilir.
5.2.3 AĞIRLIK KONTROLÜ
Gelişi güzel alınan numunelerin kapak ve çerçevesi 0.1 kg duyarlılıkta tartılarak tam kg’a yuvarlatıldıktan Sonra neticelerin öngörülen toleranslara uygun olup olmadığına bakılır. İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit edildiğinde parti reddedilir.
5.2.4.SERTLİK
Gelişi güzel alınan numunelerin tamamında Sertlik kontrolü yapılır. Sertliğin tablo 1’de belirtilen Shore-D Sertliği cinsinden minimum 80 olup olmadığı kontrol edilir ve herhangi bir numunede bu değerlerden farklı değerler bulunması durumunda parti reddedilir(Barcol minimum 50).
5.2.5 METALOGRAFİK YAPI
Kompozit numuneler yapı elemanları Süreklilik ve laminasyon yönüyle ve kesit incelemesine tabi tutulur ve anormallikler red Sebebi Sayılır.
5.2.6. KİMYASAL ANALİZ
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesi kompozisyonunun öngören değerleri Sağlayıp Sağlamadığı incelenir. Kompozit için E-Camı Sertifikası ve elyaf boyutları belgelenecektir.
5.2.7.YÜKLEME (YÜK ALTINDA KIRILMA) DENEYİ
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapağı monte edilmiş vaziyette TS 1478 EN124 Standardının; deney yükü maddesine göre uygun koşullar Sağlanarak yüklenecektir. Deney kapama elemanı ve kapak kırılana kadar sürdürülür. Kırılma anındaki yük saptanır.
5.2.8. KOMPOZİT DENEYLERİ
Kompozit elemanların ilgili Standartlarda tanımı yapılan deney ve limit değerle uyumu Seçilen örnekle üstünde incelenecektir.
1.Su absorbsiyonu tayini ( TS702,15062 ) ≤ 0,3
2.Darbe dayanımı ( KJ/m²) ( TS 1004,TS 1005, 150175 ) ≥ 110
3.Sıcaklık değişmelerine Direnç testi ( - 40 + 80 ºC ,7 h )
4.Ultraviyole Işınlara direnç (GDF HN 62 S 15 )
5.Bilya basınç ve akkor tel testi.

6. İSARETLEME VE AMBALAJLAMA
6.1. İSARETLEME
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı üretim sırasında kabartmalı olarak yazılmış kapak yüzey deseninde aşağıdaki gibi olacaktır;
●” ……….” yazısı merkeze, mafsal kulağının ortasına ve çevresel olarak üç Sıra 45º aralıkla yazılacaktır.
●Firmayı belirtir logo veya kısaltılmış adı (“………” yazısının 1/5 oranında küçük olacak )
●Standart no- TS 1478 EN 124
●Sınıf işareti - D400
●Malzeme cinsi ve kalitesi – SMC Kompozit.
●Parti no
●İmalat yılı
6.2. AMBALAJLAMA
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı, ambalajsız teslim edilir.

Hiç yorum yok:

KARAYOLLARI TANIMLARI