KOMPOZİT
BAKIM RÖGARI KAPATMA ELEMANI
TEKNİK
SARTNAMESİ
1.TARİF
Kompozit
bakım rögarı kapatma elemanı, atık Su ve/veya yağmur Suyu kanallarının havalandırılmasında
veya muayene, bakım ve onarımları için gerekli, bacaların üstünü örtmekte kullanılan
TS 1478 EN 124 Standardına göre imal edilmiş D400 Sınıfında çerçeve ve kapaktan
meydana gelmiş elemanlardır.
2.TEKNİK
ÖZELLİKLER
2.1.KOMPOZİT
BAKIM RÖGARI MALZEME ÖZELLİKLERİ
2.1.1.Kapak
ve çerçeve mekanik, teknolojik ve fiziksel özellikleri Tablo 1. de verilmiş
olan cam elyaf takviyeli kompozitten (%40 ±2 Cam elyaf, polyester dolgu) D 400
Sınıfına uygun imal edilecektir.
Tablo
1. Kompozit malzemenin mekanik, teknolojik ve fiziksel özellikleri
Testler
Test Metodu Değerler
Eğme
Mukavemeti
(N/mm²)
TS4650-2
ISO3597-2
≥135
Darbe
Dayancı
(kj
/ m²)
TS
1004 , TS 1005
ISO
179
≥110
Çekme
mukavemeti N/mm² 150-400
Sertliği
Barcol EN59 ≥35
Su
absorbsiyonu
(%)
TS702
ISO62
≤
0,7
Yoğunluk
(gr/
cm³)
TS1818
ASTM
D792
≥1,6
2.1.2.
Bakım kompozit rögarı kapama elemanı mafsalı, 180° açılmasını Sağlayacak şekilde
dizayn edilecektir.
2.1.3.
Mafsal Polikarbonat malzemeden yapılacaktır. Çerçeve üzerine monte edilen açma,
kapamayı Sağlayan pimin ve kilit mekanizması cıvatasının özellikleri aşağıda
Tablo 2-de verilen değerlere uygun olmalıdır.
2.1.4.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı bir noktadan bağlantı yapacak şekilde tasarlanmış
kilit mekanizmasını içerecektir. Kilit mekanizması St37 çelik malzemeden imal
edilecek
Tablo
2. Pim ve cıvatanın mekanik özellikleri (X 12 Cr 18 Ni 8 S)
2.1.5.
Kapak ve cıvata arasına TS 79 Standardına uygun yaylı rondela konulacaktır.
2.1.6.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı kapağı üzerine açılan kırlangıç kanal
içerisine monte edilen “ T profil ” Seklinde TS 1531 ISO 1629 Standardında CR (
kloropren) kalitesinde imal edilmiş conta kullanılacaktır.
2.2.
KİMYASAL BİLESİM
2.2.1.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin bileşimi
Tablo 3 deki değerleri Sağlamalıdır.( Tablo 3 de verilen değeri Sağlayan
fiberler ; 50± 2 mm boyunda ve 13± 2 m çapında olup E-Camın dan imal
edilmelidir.) Kapak üst yüzeyi aşınmaya dirençli kevlar içermelidir. Tablo 3.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin bileşimi
2.2.2.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı mafsal pimi ve kilit mekanizması cıvatasının
ilgili standarda verilen kimyasal bileşimi Tablo 4’ de fiziksel özelliği Tablo
5’de verilmektedir. Tablo 4. Mafsal Pimi ve Kilit Mekanizması Cıvatasının Kimyasal
bileşimi; St37
C
%
(Max)
P
%
(Max)
S
%
(Max)
Mn
%
(Max)
Si
%
(Max)
Cu
%
Al
%
(Min)
N
%
0,17
0,025 0,020 0,80 0,30 0,25-,040 0,15 0,012
Çekme
Mukavemeti
(N/mm²)
Akma
Sınırı
(N/mm²
Min.)
Kopma
UzamaSı
(%)
500-700
215 50
Testler
Test metodu Değer
Cam
Elyaf Oranı
(%)
TS
1177
ISO1172
40 ±
2
Tablo
5. Mafsal Pimi ve Kilit Mekanizması Cıvatasının Fiziksel özellikleri; St37
Akma
mukavemeti(min)
daN/mm²
Kalınlık
(mm) ≤16
Çekme
mukavemeti
daN/mm²
Kalınlık
(mm) ≥3≤50
Uzama
(%min)
L0=80
mm
≥3≤40
235
340-470 24
2.2.3.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanında Tablo 6’ de özellikleri verilen conta kullanılacaktır.
Tablo
6. Conta özellikleri
Testler
Test Metodu Standardı Değer
Sertlik
(Shore-D) TS ISO 48 70 ± 5
Kopma
Mukavemeti (N/mm²) TS 1967 ISO 37 ≥10
Kopma
Uzaması (%) TS 1967 ISO 37 ≥350
Yırtılma
Mukavemeti(N/mm) TS ISO 34-1 ≥30
Sıcaklıkta
Kalıcı Ezilme (%) (23° C
70
Saat)
TS
4595 ISO 815 ≤ 30
Yaşlandırma
(70° C , 168 Saat) TS 1969 ISO 188
Yaşlanmış
Numunede Sertlik Artısı TS 180 48 ± 15
Yaşlanmış
Numunede Kopma
Mukavemeti
Değişimi(%)
TS
1967 ISO 37 20
Yaşlanmış
Numunede Kopma
Uzaması
Değişimi(%)
TS
1967 ISO 37 30
Ozon
Yaşlandırması(50 ppm
Konsantrasyon,
%20 Germe, 72 Saat
40 ±
2°C
TS
1773 Çatlama olmayacak.
2.3.TASARIM
VE BOYUTLAR
2.3.1.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanının TS 1478 EN 124 Standardında Seçimi kullanıcıya
( KİMELSAN) bırakılan ölçüleri Tablo 7’ da verilen ölçülerle imal edilecektir.
2.3.2.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı, çamur tavası takınabilir şekilde tasarlanacaktır.
2.3.3.
Kompozit bakım rögarı kapama elemanı, zamanla asfaltlama yüzünden asfalttan
daha düşük Seviyede kalabilir. Bu kapama elemanını yeni yapılan asfaltın Seviyesine
getirmek için üzerlerine kolayca montaj yapılacak şekilde 6 cm’ lik yükseltme
çerçevelerine uygun olması gerekir. Bu yükseltme çerçevelerinin cam elyaf
takviyeli kompozitten üretilecektir. Yükseltme işlemi kapak Söküldükten Sonra
alt çerçevenin üzerine yeni yükseltme çerçevenin kolaylıkla montaj edilmesiyle
ve üzerine tekrar kapağın takılmasıyla tamamlanacaktır. Kapağın çerçeve içinde
girme derinliği 50 mm olmalıdır.Kapak ile çerçeve arasındaki toplam net açıklık
9mm’den az olmamalıdır.Kapak üst yüzey düzgünlüğünden Sapma en fazla 6mm
olabilir. Yüzey çıkıntılar 3-8mm arasında olacaktır yüzey çıkıntıların toplam
yüzey alanına Oranı % 10-70 olmalıdır.Çerçeve derinliği 100 mm üstüdür.
Tablo
7.Kompozit Bakım Rögarı Kapama Elemanı Ana Ölçüleri
2.4.
OTURMA YÜZEYLERİNİN DÜZGÜNLÜĞÜ
Kapak
ile çerçeve arasındaki oturma yüzeyleri düzgün olmalı, kapak çerçeve üstüne yerleştirildiğinde
oturma yüzeyleri arasında boşluk olmaması ve kapağın değişik Yerlerine yük
uygulandığında oynama gözlenmemesi için kapak ve çerçeve arasına Teknik resimde
görüldüğü gibi lastik conta yerleştirilmelidir.
2.5.
GÖRÜNÜS VE MONTAJ
Kompozit
yüzeyleri düzgün olacak; pres hatası olarak kabul edilen boşluk, kabarcık, katmerlenme,
çatlak bulunmayacaktır. Yüzeylerde ölçü ve geometrik düzgünlüğü bozacak taşlama
izi ve dolgu tamiri bulunmayacaktır.
Min
Net Açıklık (mm) 600
Kapak
Dış Çapı (mm) 692
Kapak
Dış Derinliği (mm) 50
Çerçeve
Derinliği (mm) 130
Tek
Bir Havalandırma Delik Çapı (mm) 30
Delik
Adedi 4
Kilit
Sayısı (Adet) 1
Kütlesi
min. (kg) 40
2.5.1.
MONTAJ
Kapak
ve kapak çerçeveleri açma ve kapamayı Sağlamak için bir taraf anahtarlı diğer
taraf Metrik 14 dişi pim ile bağlanmalıdır. Kapakta çalınmaya karşı ilave 1
Adet kilit Sistemi olmalıdır. Kilit St37 çelik malzemeden olmalıdır.
2.5.2.BOYA
Kompozit
bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesinin rengi gri veya tonlarında
olmalıdır. Bu renk boyama ile değil, mutlaka kompozit malzemenin üretim aşamasında
içine katılan pigmentlerle Sağlanmalıdır. Kompozit eleman işkinin talebi doğrultusunda
aynı renklerde üretilebilir.
2.5.3.
TİPİ VE AĞIRLIĞI
Büyükşehir
Belediye Başkanlığı tarafından projesi benimsenmiş, İstanbul ana arter ve diğer
yollardaki 50 km/h’dan daha hızlı motorlu araç trafiği dikkate alınarak baca
kapakları yuvarlak Kompozit Baca kapağı ve çerçevenin ağırlığı 40 ± 2 kg-dır.
4.
ÖZEL SARTLAR
4.1.
İhaleye katılacak firmalar kompozit bakım rögarı kapama elemanına ait: TSE veya
TSEK Belgelerini ve kapasite raporlarını ibraz edecektir. Teklif mektubu ile
birlikte ihale komisyonuna teslim edilecektir.
4.2.
İhaleyi kazanan firma üretim esnasında ……….. Müdürlüğü Muayene ve teslim tesellüm
heyetini kontrol için tesisine davet edecektir. Heyetin yol, yemek ve konaklama
giderleri firma tarafından karşılanacaktır.
4.3.Teklif
mektubu ile birlikte teslim edilmiş olan numune ile ilgili Standartta
tanımlanan (TS526 EN 1563) ve şartnamede belirtilen şartları Sağlayıp
Sağlamadığı ihale komisyonu tarafından belirlenir. İhale komisyonu tarafından
belirlenemeyen özellikler bir kurum laboratuarında (ÜNİVERSİTELER, KOSKİ,
TUBİTAK, TSE vb.) inceletilerek Sonuçları değerlendirmede kullanılır.
İncelemeler için yapılacak her türlü masraf, imalatı yapacak firma tarafından
karşılanacaktır.
4.4.
Teslimatta kabul muayene ve deneyler “……………. Müdürlüğü” adına üniversitelerin METALURJİ
ve malzeme mühendisliği bölümlerine, TÜBİTAK, TSE veya KOSGEB’e yaptırılır ve
deney ücretleri tedarikçiye ait olur.
4.5.
Teslimatlar …………… Müdürlüğü’nün belirleyeceği yere yapılacaktır. Erken teslim
tercih Sebebidir.
5.MUAYENE
VE TESELLÜM
5.1.TESLİMATTA
PARTİ BÜYÜKLÜĞÜ VE NUMUNE ALMA
Teslimatta
bir defada teslim edilecek malzemeler bir parti kabul edilir ve her partinin
kabulü için aşağıdaki tabloda belirtilen miktarlarda gelişi güzel numune
alınır. Teslimatta parti büyüklüğü Alınacak numune miktarı
200-500
30
500-800
35
801-1300
40
5.2.MUAYENELER
5.2.1.GÖZLE
MUAYENE
Gelişi
güzel alınan numunelerin tamamı gözle muayene edilir. Yine aynı numuneler
üzerinde uygun görülen miktarda oturma yüzeyi düzgünlüğü kontrolü yapılır.
İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit edildiğinde parti
reddedilir.
5.2.2.BOYUT
MUAYENESİ
Gelişi
güzel alınan numunelerin boyut ve toleranslarının istenilen ölçülere uygun olup
olmadığı kontrol edilir. Bu maksatla yapılacak ölçümlerde 50cm’ye kadar olan
boyutlar kumpasla, 50cm’den büyük boyutlar ise katlanmaz demir cetvel ile
ölçülür ve her ölçülen her boyut için rögarın 3(üç) ayrı yerinde yapılan
ölçümlerin ortalaması alınarak Sonuçları ekteki projelere uygunluğu aranır.
İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit edildiğinde parti reddedilir.
5.2.3
AĞIRLIK KONTROLÜ
Gelişi
güzel alınan numunelerin kapak ve çerçevesi 0.1 kg duyarlılıkta tartılarak tam
kg’a yuvarlatıldıktan Sonra neticelerin öngörülen toleranslara uygun olup
olmadığına bakılır. İncelenen numunelerin herhangi birinde uygunsuzluk tespit
edildiğinde parti reddedilir.
5.2.4.SERTLİK
Gelişi
güzel alınan numunelerin tamamında Sertlik kontrolü yapılır. Sertliğin tablo
1’de belirtilen Shore-D Sertliği cinsinden minimum 80 olup olmadığı kontrol
edilir ve herhangi bir numunede bu değerlerden farklı değerler bulunması
durumunda parti reddedilir(Barcol minimum 50).
5.2.5
METALOGRAFİK YAPI
Kompozit
numuneler yapı elemanları Süreklilik ve laminasyon yönüyle ve kesit incelemesine
tabi tutulur ve anormallikler red Sebebi Sayılır.
5.2.6.
KİMYASAL ANALİZ
Kompozit
bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapak malzemesi kompozisyonunun öngören değerleri
Sağlayıp Sağlamadığı incelenir. Kompozit için E-Camı Sertifikası ve elyaf
boyutları belgelenecektir.
5.2.7.YÜKLEME
(YÜK ALTINDA KIRILMA) DENEYİ
Kompozit
bakım rögarı kapama elemanı çerçeve ve kapağı monte edilmiş vaziyette TS 1478 EN124
Standardının; deney yükü maddesine göre uygun koşullar Sağlanarak
yüklenecektir. Deney kapama elemanı ve kapak kırılana kadar sürdürülür. Kırılma
anındaki yük saptanır.
5.2.8.
KOMPOZİT DENEYLERİ
Kompozit
elemanların ilgili Standartlarda tanımı yapılan deney ve limit değerle uyumu
Seçilen örnekle üstünde incelenecektir.
1.Su
absorbsiyonu tayini ( TS702,15062 ) ≤ 0,3
2.Darbe
dayanımı ( KJ/m²) ( TS 1004,TS 1005, 150175 ) ≥ 110
3.Sıcaklık
değişmelerine Direnç testi ( - 40 + 80 ºC ,7 h )
4.Ultraviyole
Işınlara direnç (GDF HN 62 S 15 )
5.Bilya
basınç ve akkor tel testi.
6.
İSARETLEME VE AMBALAJLAMA
6.1.
İSARETLEME
Kompozit
bakım rögarı kapama elemanı üretim sırasında kabartmalı olarak yazılmış kapak
yüzey deseninde aşağıdaki gibi olacaktır;
●”
……….” yazısı merkeze, mafsal kulağının ortasına ve çevresel olarak üç Sıra 45º
aralıkla yazılacaktır.
●Firmayı
belirtir logo veya kısaltılmış adı (“………” yazısının 1/5 oranında küçük olacak )
●Standart
no- TS 1478 EN 124
●Sınıf
işareti - D400
●Malzeme
cinsi ve kalitesi – SMC Kompozit.
●Parti
no
●İmalat
yılı
6.2.
AMBALAJLAMA
Kompozit
bakım rögarı kapama elemanı, ambalajsız teslim edilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder