18 Mart 2019 Pazartesi

DRAMİX ÇELİK TEL BETON DONATILARI



Dramix Çelik Telleri
Endüstriyel beton zeminlerde, hava şartları ve yoğun yüklemeler sonucu oluşabilecek yapısal çatlaklara karşı geliştirilmiş bir donatı sistemidir. Dökümden önce betona belirli miktarda karıştırılan donatı telleri, betonun her tarafına dağılarak 3 boyutlu bir donatı sistemi oluştururlar. Sonuç olarak eğilme ve darbe dayanımı yüksek, çatlaklara karşı mukavemetli, daha elastik ve çok daha uzun ömürlü endüstriyel beton zeminler elde edilir.
Dramix çelik donatı telleri endüstriyel zeminlerde fabrika, benzin istasyonu, depolama alanları, karayollarında beton yollarda, soğuk hava depolarında topping betonlarında, koruma betonlarında, otoparklarda, prefabrik elemanlarda (özellikle önyapımlı beton elemanlarında), kaldırımlarda, köprü tabliyesi ve döşemelerinde, koruyucu ve zırhlı yapılarda, rıhtım yanı alanlarında zemin kuvvetlendirmede, tünel inşaatlarında şev betonlarında ve yangına dayanıklı yapılar gibi çeşitli beton yapılarda kolay ve homojen bir biçimde betona karıştırılarak ideal bir takviye oluşturmaktadır.

Sağladığı avantajlar
%15 - %30 daha hızlı
Zamandan tasarruf sağlar (Hazır çelik için zaman harcanmaz)
Donatı daima doğru yerdedir.
Yük taşıma kapasitesi artar.
Donatının bütün kesite dağılması ile çatlak kontrolünü mükemmel olarak sağlar.
Dinamik yüklemelere ve ani darbelere karşı yüksek direnç gösterir.
Derz açıklıkları artar.
%10 - %15 daha ucuz
Dramix çelik tel donatılı beton, hazır donatıya oranla, inşaat süresi kısaltır.
Dramix çelik telleri döşeme kalınlığını azaltır.
Dramix çelik tellerinde çap/uzunluk oranının yüksek olması diğer çelik tellerle karşılaştırıldığında daha ekonomik çözümler sağlar.
Yük taşıma kapasitesi artar.
Donatının bütün kesite dağılması ile çatlak kontrolünü mükemmel olarak sağlar.
Dinamik yüklemelere ve ani darbelere karşı yüksek direnç gösterir.
Derz açıklıkları artar.


Derzler
Derz, beton döşemelerin sürekliliği içinde planlanarak düzenlenmiş düşey bir aradır. Planlanmamış olanlarını çatlak olarak isimlendirebiliriz. Çok tabakalı beton döşemelerdeki yatay araları, derz olarak nitelendiremeyiz. Derzler, zemin betonlarını daha kolay imal etmek ve çatlaklara yol açabilecek gerilmeleri azaltmak amacı ile düzenlenir. Derzler, aslında zemin betonlarında ortaya çıkan problemlerin büyük bir bölümünün kaynağıdır. Köşeleri, araç tekerleklerinin etkisi ile kırılabilir. Geniş derzler ve küçük sert tekerlekler, hasarı ağırlaştırır. Bu da fabrika içindeki forklift hızını azaltır, taşıma sırasında doğan hasarları arttırır. Yüksek sağlık standartlarının olmadığı ve yüzeydeki tozumanın önem taşımadığı zeminlerde, çatlak genişlikleri sınırlı tutularak, yayılmayan çatlak oluşumuna izin verilebilir. Avrupa ve Amerika’da bu tip çatlakların önemli problemler yaratmayacağına dair bir görüş vardır. Yüksek standartların istendiği zemin betonlarında ise, çatlak oluşumunu engellemek için, gerekli donatı (hasır çelik, çelik tel, polipropilen elyaf, plastik lif vb) ilave edilir; anoların yerleştirilmesine, yük aktarma demirlerinin konumuna ve betonun tesviyesine özen gösterilir. Ağır hizmet gören zemin betonlarının derzlerinde, özel önlemler alınması gerekebilir. Köşeleri profil korumalı derzler bu amaçla düzenlenir.

Hareketli Derzler

Hareketli derzler, rutubet, kalıcı rötre ve sıcaklık değişimleri sonucu, döşemede oluşan hareketlere karşı minimum direnci sağlamak amacı ile düzenlenir. Beton ve donatının sürekliliği, bu derz ile kesilir. İzolasyon derzleri, döşemenin yapıdan bağımsız olarak serbest hareketine imkân sağlarlar.
Genleşme derzleri ise ortamda büyük ısı değişiklikleri varsa zeminde farklı oturma bekleniyorsa ve kalıcı rötreden dolayı oluşacak gerilmeleri en aza indirmek amacıyla düzenlenir. İzolasyon derzleri, beton döşemenin çevresini sarar Bina ve döşeme betonu arasında bir bağlantı düzenlenmez Döşeme içinde bulunan menhol, kolon ve rögar gibi sabit elemanların çevresinde de aynı derz düzenlenmelidir. 

Kesme derzleri (Yalancı Derzler)

Bu derzler, plastik rötre ve sıcaklık farklılıklarından doğan çekme gerilmelerini azaltmak amacı ile düzenlenir. Hem taze beton içinde, hem de sertleşmiş betonda düzenlenebilir. Yalancı derzler, planlanmış çatlaklardır. Bazı tasarımcılar, birbirine geçmeli anahtar derzleri tercih ederler. Ama bu metot çok tercih edilmez. En çok uygulanan metot, betonun dökülmesinden sonra 1-3 gün içinde kesilmesidir. Kesme derinliği, döşeme kalınlığının 1/3-1/4’ü kadar yapılır. Zamanında kesme yapılmaması, yüzeyde rötre çatlaklarının oluşmasına neden olur. Beton döşeme kısımlarının birbirlerine yük aktarması, ancak agregaların teması ve altta bulunan tek sıra hasır ile gerçekleşir. Çelik tel donatılı zemin betonlarında ise, betonun kesilmesine rağmen, geri kalan kısımda bulunan çelik teller, yük aktarmaya devam eder.



www.monoblok.com.tr
www.besoglu.com
www.ismailvolkan.com

Hiç yorum yok:

KARAYOLLARI TANIMLARI